Friday, August 17, 2018

חרבת בורגין

תאריך :  17-8-2018

חנייה של חרבת מדרס -דרך צפונית בנחל חכליל - סינגל עדולם - חנייה של חרבת פטום - חרבת פטום - נקרופוליס מזרחי של חרבת בורגין - מערת העמוד - מערכת מסתור בחרבת בורגין - יער נחושה - חרבת יונים - סינגל עדולם - ליד חרבת לבנין - דרך דרומית בנחל חכליל - חנייה של חרבת מדרס - מערכת מסתור חרבת מדרס - הפירמידה בחרבת מדרס - חנייה של חרבת מדרס

נקודת יציאה : חנייה של חרבת מדרס

משתתפים : 11 מקבוצת רוכבי בי"ח אסותא ואני כמדריך

טיפוס מצטבר : 301 מ'

זמן : 3:37 שעות (כולל זמן זחילה וביקור במערות ואתרים)

הערה חשובה

קובץ TRK ל GPS

• השבוע הדרכתי את קבוצת רוכבי בי"ח אסותא ובחרתי במסלול בשפלה
    תכננתי מסלול מגוון שיכלול דרכים , סינגלים קלים יחסית , ביקור במספר מערות כולל זחילה במערכת המסתור של חרבת בורגין
    תכננתי גם להגיע לטבילה בבריכת צאנן שהיא מקור המים לטבילה היחיד באיזור
    בסופו של דבר מקוצר זמן החלטתי לחתוך את הרכיבה לבריכה
    עם זאת יצא טיול מצויין ומגוון והזחילה במערכת המסתור נתנה תוספת כייפית למסלול
  • יצאנו מהחנייה של אתר חרבת מדרס (1) ורכבנו בדרך הסלולה הצפונית בעמק של נחל חכליל מנקודה 3
    בנקודה 4 חתכנו את העיקול בדרך בתוואי לא ברור דרך שדה קצור ממזמן עד לעץ החרוב הענק בנקודה 5
    שם בצל נתתי לחבר'ה הסבר על מבנה שפלת יהודה וקצת על סוגי המערות שנחצבו כאן במהלך ההיסטוריה
  • המשכנו בדרך ומיד בנקודה 6 נכנסנו לסינגל עדולם המסומן בסימון שבילים ירוק
    זהו קטע טכני קל וזורם והגענו אתו לחנייה של חרבת פטום בנקודה 7
    מכאן טיפוס בדאבל עד צומת השבילים עדולם וקנים בנקודה 8
    המשכנו בסינגל החמוד כאן (חלק מסינגל עדולם) שמתפתל בין שרידים עתיקים עד מערת העמוד (9) בנקרופוליס של חרבת בורגין
  • פה חלק מהחבר'ה ירדו למערת הקבורה הביזנטית שכאן ונתתי כאן הסבר על מרד בר כוכבא ועל מערכות המיסתור לקראת הביקור במערכת המיסתור של חרבת בורגין
    רכבנו עוד מרחק קצר למערכת המיסתור המעניינת בנקודה 10
    פה נכנסנו למערה עם פנסים שדאגנו להביא מראש
    הביקור במערכת המיסתור מצריכה זחילה במספר מנהרות צרות - חווייה נהדרת
  • מכאן רכבנו ברחבי החורבה ובנקודה 11 ירדנו בדאבל שהוא חלק מסינגל עדולם עד הערוץ בנקודה 12 והלאה בסינגל עד מפגש עם דרך בנקודה 12
    פה המשכנו בדרך שמאלה ובנקודה 14 שוב שמאלה
    טיפסנו בדרך ה 4X4 עד צומת דרך ודאבל בנקודה 15 ממש לפני מפגש של הדרך בה טיפסנו עם דרך טובה בסימון שבילים אדום (אליה לא הגענו)
    מכאן רציתי בתכנון להגיע לבריכת צאנן , אבל לאור קוצר הזמן חתכתי
  • פנינו ימינה לדאבל ובנקודה 16 פגשנו את סינגל עדולם בסימון שבילים ירוק
    ירדנו בו ימינה עד נקודה 17
    זוהי ירידה כייפית וזורמת ברמה טכנית קלה
    פנינו לדרך ה 4X4 שמאלה ורכבנו בה עד נקודה 18
  • פה לא רחוק מעץ החרוב שפגשנו בתחילת המסלול פנינו שמאלה לדרך 4X4 שעוברת בחלק הדרומי של נחל חכליל
    הדרך עוקפת את תל לבנין ממערב
    הסינגל כמעט לא רכיב בעלייה והלכנו בו עד הפירמידה בנקודה 21
    הפירמידה שהיא היחידה בארץ שמשה כנפש (מצבה) מעל מערת קבורה
    כנראה מימי בית שני
    מהפירמידה ירדנו בסינגל טכני קצר עד מערת הקבורה היפה מימי בית שני שלה אבן גולל מרשימה בנקודה 22
    מכאן בדאבל חזרה לאוטו (1)