Sunday, August 19, 2018

בין עין השופט למשמר העמק

תאריך :  19-8-2018

חנייה בכניסה לעין השופט - חציית כביש "משמר העמק-עין השופט" - ליד ג'וערה - ככר הקיבוצים מרגלות תל ראש - סינגל פיטל - נחל משמר - סינגל המזרון - סינגל החרובים - סינגל האיילות - הר הגעש - שער הר הגעש - משמר העמק - ליד מערת הפלמח - יציאה מזרחית ממשמר העמק - סביב גבעת קיפוד - נחל גחר - עין שכר - כביש "משמר העמק-עין השופט - ליד ג'וערה - סינגל שופט - חנייה בכניסה לעין השופט

נקודת יציאה : חנייה בכניסה לעין השופט

משתתפים : לבד

טיפוס מצטבר : 538 מ'

• החלטתי לרכיבת יום ראשון לרכב ברמות מנשה
    מזמן לא רכבתי בסינגלים במשמר העמק וכדי לגוון החלטתי להתחיל בעין השופט
    יצא טיול עם הרבה עליות יחסית , בתכנון המקורי היה צריך להיות יותר , אבל בגלל שהיה חם ולח קיצרתי כ 5 ק"מ מהתכנון וכ 150 מ' טיפוס
  • יצאתי מהחנייה בכניסה לעין השופט (1) ומיד בכיכר בכביש הראשי (2) פניתי ימינה לכיוון משמר העמק ונכנסתי לדרך ה 4X4 שמאלה בנקודה 3
    דהרתי בדרך ה 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 4 פניתי ימינה לדרך עד הכביש (5) והלאה מזרחה בצד השני של הכביש
    הדרך כאן סלולה בחלקה הראשון
    בנקודה 6 יש משמאל תצוגה של עמודים עתיקים ועוד ממצאים
    בצומת הדרכים בנקודה 7 פניתי שמאלה לדרך 4X4 בסימון שבילים כתום (שביל איזורי)
  • פה רכבתי בדאבל שהופך סינגל בין הנקודות 8 ל 9
    הסינגל ברור אבל לא מתוחזק
    מנקודה 9 הוא ממשיך כדרך 4X4
    פניתי ימינה עם הדרך ולכן רק בנקודה 11 יכולתי להסתובב לדרך בגדה הצפונית של הנחל
    בנקודה 12 התחברתי לדרך הטובה המסומנת בסימון שבילים אדום העולה לכיכר הקיבוצים
  • טיפסתי בדרך הטובה והמוצלת לכיכר הקיבוצים בנקודה 13
    פה נכנסתי לסינגל משמאל לדרך המסומנת בסימון שבילים שחור וירדתי בו עד צומת הסינגלים בנקודה 14
    פה פניתי לסינגל השמאלי יותר עד צומת הסינגלים בנקודה 15
  • פה מתחיל סינגל פיטל החדש
    הסינגל נקרא על שם טל פיטל ז"ל
    זהו סינגל טכני קשה , אם כי רובו זורם ודי קל אבל יש בו 5-6 דרופים שרכיבים לרוכבים טכניים יותר ממני ונאלצתי ללכת בדרופים האלה ברגל
    יש בסינגל גשרון עץ ארוך ויפה וזורם (ראה תמונה)
    בנקודה 16 חוצים דרך עם הסינגל
    ניסיתי פה לרכב בדרך עד נקודה 18 ולא להמיך בסינגל בנקודה 17
    בנקודה 18 הדרך חסומה בעצים וגם מטפסת לכן חזרתי לנקודה 17 והמשכתי בסינגל פיטל עד סופו בנחל משמר במפגש עם דרך טובה בנקודה 19
  • דהרתי במורד נחל משמר עד צומת הדרכים והסינגל בנקודה 20
    פה נכנסתי לסינגל המזרון , אבל בכיוון עלייה , מה לעשות מזמן לא רכבתי בו - בקיצור לא רכיב בעלייה - אבל הוא קצר
    הסינגל מסתיים בנקודה 21 והמשכו הוא סינגל טכני קל עד חיבור לדרך הסלולה בנקודה 22
  • פניתי לדרך וטיפסתי איתה בעלייה תלולה מאד תחילה ליד הבקתה והלאה בעלייה יותר סבירה עד תחילת סינגל החרובים בנקודה בנקודה 23
    מכאן ירידה בסינגל החרובים הכייפי עד סופו בדרך והמשך סינגל בנקודה 24
    פה פניתי ימינה לסינגל האיילות שבסופו תלול ומתפתל ומסתיים בדרך 4X4 בנקודה 25
  • המשכתי בירידה בדרך עד שער "הר הגעש" של משמר העמק
    נכנסתי דרך הפשפש הפתוח בנקודה 26
    מכאן רכיבה בכביש בתוך הקיבוץ למערת הפלמח והלאה ירידה ויציאה מקיבוץ משמר העמק בשער המזרחי לכביש "משמר העמק-עין השופט" בנקודה 27
    פניתי שמאלה בכביש ומיד בנקודה 28 פניתי לדרך ה 4X4
  • מכאן רכיבה בדרכים שחלקן קוצניות
    בנקודות 29 הדרך שבמפה איננה ורכבתי בסינגל
    בהמשך שוב דרכי 4X4
    בנקודות 30 ירדתי בסינגל/דאבל תלול לכיוון הדרך הדרומית שבנחל גחר
  • פה טיפסתי בדרך שבנחל גחר המוצל
    העלייה מאד מתונה ותמיד נעימה בגלל הצל הרב
    בנקודה 31 הגעתי לכביש "משמר העמק-עין השופט"
    רכבתי בשולי הכביש עד צומת הדרכים בצומת הכניס לבסיס ג'וערה בנקודה 32
  • פניתי ימינה לדרך ה 4X4 ובנקודה 33 שמאלה בטיפוס עד צומת הדרכים בנקודה 4
    פה נכנסתי לסינגל עין השופט משמאל לדרך בה רכבתי בתחילת הרכיבה
    הסינגל מסתיים בנקודה 34 ומכאן הדרך עד נקודה 3 והלאה כמו בבוקר עד החנייה בכניסה לעין השופט (1)