Friday, August 24, 2018

WOW והמכבים

תאריך :  24-8-2018

חנייה בכניסה למצפה מודיעין - תחילת סינגל הרצל - מעבר מתחת כביש 443 - סינגל חדיד - כביש כניסה למתקן אדם (נטוף) - נאות קדומים - חוות בראשית - סינגל משלט 219 - חורבת הגרדי (קבר שייך ע'רבווי) - נחל מודיעים - ליד חשמונאים - ליד כביש הגישה לחשמונאים ומודיעין עילית - ליד הגדר של שילת - אנדרטה לחברי דן - ליד צומת מכבים - קברות המכבים - אנדרטה לנופלי איזור בן שמן במלחמת השחרור - מעבר מתחת כביש 433 ליד הכניסה למבוא מודיעים - ליד חרבת הטרסי - בית הקברות של שילת - מערות הנזירים בנחל גימזו - סינגל נחל גימזו - מתקן מקוקות בנחל גימזו - חנייה בכניסה למצפה מודיעין

נקודת יציאה : חנייה בכניסה למצפה מודיעין

משתתפים : 5 בנות מקבוצת נשים על גלגלים של לורי קופנס ואני כמדריך

טיפוס מצטבר :  390 מ'

• היום הדרכתי את קבוצת הבנות : "נשים על גלגלים" של לוריקופנס בבן שמן
    כשאומרים בן שמן חושבים סינגלים
    ניסיתי להתאים כרגיל אצלי מסלול משולב שיכלול סינגלים , רובם ברמה טכנית קלה שיתאים לקבוצה
    בנוסף הוספתי מספר דרכי 4X4 , והכי חשוב נוף ואתרים מגוונים שייצרו מסלול מעגלי בעל אופי טיולי
    יצא סיבוב יפה שהיה גם מעניין מבחינת האתרים בהם הדרכתי קצת היסטוריה ומצד שני איתגר את הבנות , מי יותר ומי פחות ברכיבה בסינגלים
  • יצאנו ממצפה מודיעין (1) ונכנסנו מיד לסינגל הרצל (2) ומיד עזבנו אותו בנקודה 3 וירדנו למעבר מתחת כביש 443 ורכבנו עד חיבור לסינגל חדיד בנקודה 4
    מכאן קטע טכני קל עד בינוני בסינגל חדיד עד הדרך בנקודה 5
    המשכנו מכאן בדרך 4X4 ושוב חלק מסינגל חדיד מנקודה 6 עד מפגש עם הגביש למתקן נטוף/אדם בנקודה 7
  • פנינו שמאלה בכביש ונכנסנו בנקודה 8 לדרך 4X4 שעוברת את נאות קדומים משמאל ובהמשך את חוות בראשית מימין ומספר אנדרטאות לנופלים מצד שמאל
    בנקודה 9 פנינו שמאלה לחניון קטן דרך מן "שער" אבן ובנקודה 10 נכנסנו לסינגל משלט 219
  • רכבנו בסינגל משלט 219 שהוא טכני קל וזורם עד קבר שייך ע'רבווי או בשמו העברי חרבת הגרדי בנקודה 11
    פה עצרנו להסבר שלי על גלגולי הזיהוי של קברי המכבים שהיום מקובל שהם היו כאן ליד קבר השייך
    קברי המכבים היו בנויים מ 7 "פירמידות" לזכר מתיתיהו  אשתו וחמשת בניו
    המבנה עפ"י הכתובים היה בולט ונראה מהים (היום החורש מסתיר את הים
    המשכנו מכאן בסינגל עד סופו ועוד קצת בדרך עד נקודה 12
    פה המשכנו בסינגל שחבר לדרך טובה שיורדת לנחל מודיעים בנקודה 13
  • ירדנו לנחל וחברנו בנקודה 14 לדרך שבתוך הנחל
    רכבנו בנחל היפה שיש מצוקים מצדדיו
    הצבעתי לבנות על סינגלי ה"פיטלים" לזכר טל פיטל ז"ל שיורדים לערוץ נחל מודיעים
    משמאל נמצאת גדר ההפרדה ובחלק הראשון רואים את בתיו הקיצויים של הכפר הפלסטיני אל מיד שבתל שלידו היתה כנראה מודיעין של המכבים
    בנקודה 15 הגענו ליד כביש הגישה לחשמונאים ולמודיעין עילית
  • רכבנו בדרך המקבילה לכביש צפונה ומיד בנקודות 16 פנינו לדבל שחבר לדרך הנוף
    דרך הנוף עוברת מעל המצוק של נחל מודיעים ומימין ליישוב שילת
    בנקודה 17 עצרנו להפסקה קצרה באנדרטה לחברי דן שנפלו במלחמות
  • פה פנינו צפונה ורכבנו בדרך עד נקודה 18 בה נכנסנו לסינגל טכני קל אבל זרוע אבנים
    בהמשכו חוצים מנחת א שטח סלול קצר וממשיכים מנקודה 19 בסינגל
    בנקודות 20 רכבנו בדרך 4X4 עד צומת דרכים בכניסה לקברות המכבים
    מכאן הלאה בדרך עד קברות המכבים (מה שזוהה כך בעבר ויש שם שילוט) והלאה לאנדרטה לנופלים בקרבות באיזור במלחמת השחרור בנקודה 21
  • אחרי הסבר על האנדרטה ועל קרב משלט 219 המשכנו בסינגל קצר עד נקודה 21 והלאה בדאבל
    בנקודה 23 עברנו במעבר תת קרקעי מתחת לכביש 443 ויצאנו בכניסה ליישוב מבוא מודיעים
    יצאנו לכביש 443 ומיד דילגנו מעל המעקה ובנקודה 24 נכנסנו לסינגל שבהמשך חובר לדרך סלולה משובשת (שריד לכביש 443 הישן) עד צומת הדרכים בנקודה 25
  • בצומת פנינו ימינה ורכבנו בדרכי 4X4 טובות תחילה ובהמשך מדורדרות קמעה
    בנקודה 26 טעיתי ופניתי לדרך העולה לבית הקברות של שילת
    חזרנו חזרה וירדנו עם הדרכים עד נקודה 27
    פה בדאבל טכני תלול שיורד עד מערות הנזירים שבנחל גימזו
  • לפני המערות פנינו בנקודה 28 לסינגל נחל גימזו
    רכבנו בסינגל הקל טכנית עד נקודה 29
    פה בגלל הזמן המתוכנן עזבנו את הסינגל ורכבנו בדרך ה 4X4 עד הצומת שליד מתקן מקורות בנקודה 30