Sunday, September 09, 2018

אל הר הקפיצה

תאריך :  9-9-2018

תחנת דלק אלון במזרע - קיבוץ מזרע - כביש 73 - יער בלפור - יפיע - נצרת - הר קדומים - הר הקפיצה - כנסיית ההשלכה/כנסיית ההגמון/ארמון הבישוף - נצרת עלית - סינגל סובב נצרת - חרבת טיריה - יער מורדות נצרת - ליד אכסאל - כביש גישה לאכסאל - תל עדשים - כפר גדעון - חצייה מתחת כביש 60 - עין גדעון - מזרע - תחנת דלק אלון במזרע

נקודת יציאה : תחנת דלק אלון במזרע (ליד קפה קפה)

טיפוס מצטבר :  700 מ'

משהו אופייני לעונה כמו ריכוז פריחת חצבים למשל
    הפור נפל על מסלול באיזור נצרת , חצבים מרשימים בהר הקפיצה ורחצה בעין גדעון
    אכן יצא יופי של טיול
  • יצאנו מחניית תחנת הדלק/בית קפה/סופר מרקט בכניסה למזרע (1)
    רכבנו בכביש הפנימי ופנינו בנקודה 2 בכניסה לכיוון הרפת
    בטעות נכנסנו לפשפש של הרפת ואז חזרנו
    עקפנו את הרפת בנקודה 3 בסינגל קצר מצפון לגדר שמסתיים ברחוב בקיבוץ בנקודה 4
    מכאן דרך הקיבוץ עד ליציאה משער רכב אחורי לשדות (תמיד עביר לאופניים) בנקודה 5
  • רכבנו בדרכי שדות
    בנקודה 6 הגענו לכביש 73 ורכבנו על העפר לצידו עד נקודה בה חצינו את הכביש ונכנסנו לדרך 4X4 צפונה
    בנקודה 8 בחרנו בדרך ה 4X4 שמתחילה לטפס קלות ליער בלפור
    בהמשך הדרך מטפסת לעתים בשיפועים גדולים , רכיבים פרט לשיפוע קצר אחד של כ 20-30 מ' שהיה לא רכיב לכולם
    בומת הדרכים בנקודה 9 השיפוע נגמר כמעט
  • המשכנו בדרך שנחשפת לנוף העמק ובנקודה 10 מגיעים לאיזור בו נבנית שכונה חדשה של יפיע ויש פיתוח של כבישים ורחובות
    לקראת כביש 75 יש טיפוס תלול ברחוב עד המפגש בצומת בנקודה 11
    פה סיפרתי לחבר'ה על תולדות ישוע בנצרת ובכלל וקצת על נצרות
    סיפור הארוע בו נאלץ לברוח מבית הכנסת בנצרת
    סיפור ההשתנות בהר תבור שממול ועוד
    בפסגה היתה פריחה נהדרת של חצבים (ראה תמונות)
  • פה נכנסנו לסינגל הר הקפיצה שעובר ליד פריחת החצבים הנהדרת
    הסינגל מסתיים בתצפית השנייה של הר הקפיצה ליד השרותים וכיכר נוספת בנקודה 19
  • מכאן דהרנו בירידה בכביש העולה להר הקפיצה והמשכנו ברחובות נצרת עד הכיכר בנקודה 20
    רכבנו על המדרכה סביב הכיכר ונכנסנו בנקודה 21 לדרכים שיהפכו לרחובות בקרוב של שכונה הנבנית כאן
    טיפסנו דרך הדרכים של איזור הבנייה עד כנסיית ההשלכה שבנקודה 22
    זוהי כנסייה יוונית אורטודוקסית נטושה שנקראת גם כנסיית ההגמון או ארמון הבישוף
    על הכנסייה ב :

• מכאן ירדנו שוב בדרכים שיהפכו בקרוב לרחובות עד לפשפש שדרכו עברנו למרכז הקניות הגדול בנקודה 23
    חצינו את מגרשי החנייה של מרכז הקניות ויצאנו לרחוב הראשי בנקודה 24
    מכאן רכיבה במדרכה הרחבה
    בנקודות 25 טיילת יפה לצד המדרכה עם נוף יפה דרומה של עמק יזרעאל
  • בנקודה 26 פנינו לדאבל שיורד ומתחבר למה שהיה סינגל סובב נצרת עלית
    הסינגל מסומן בסימון שבילי אופניים של קק"ל
    המפתיע שהסימונים חדשים יחסית וטובים , אבל הסינגל גם מוזנח וגם לא קיים או נחתך בכמה מקומות ע"י גדרות גבוהות ולא עבירות , או פיתוח דרכים ורחובות
    לנו נקטע הסינגל בגדר גדולה בנקודה 27
    המשכנו ללא שביל , חלק רכיב וחלק לא עד נקודה 30 בה חברנו לפרק ההולך ונבנה ובו דרכים שכנראה יסללו בהמשך וחברנו לרחובות נצרת עלית בנקודה 29
    מומלץ על כן לא לרדת לסינגל בנקודה 26 , אלא להמשיך ברחוב דרך צומת הרחובות בנקודה 28 ולנקודה 29
  • המשכנו ברחובות נצרת עלית
    פנינו ימינה לרחוב יורד בנקודה 31
    בצידו המזרחי בנקודות 32 ירדנו רגלית כ 5 מ' לשביל שמתחבר לסינגל קצר ולדרך 4X4
    רכבנו בדרך עד צומת הדרכים בנקודה 33
  • מכאן דהירה בדרך 4X4 בירידה מהרי נצרת מעל היישוב איכסל עד צומת הדרכים בנקודה 35
    פה בינות המזבלות המאולתרות פנינו דרומה בדרך עד כביש הגישה לאכסאל בנקודה 36
    רכבנו בשוליים הרחבים של הכביש עד נקודה 37 בה חצינו את הכביש ורכבנו בדרך 4X4 טובה לכיוון תל עדשים
    בנקודה 38 חורשה מגודרת וסגורה לזכר חייל שנפל
    המשכנו עד שער רכב אחורי (39) לתל עדשים
  • חצינו את תל עדשים ויצאנו דרומה משער אחורי אחר בנקודה 40
    המשכנו בדרכי העמק עד צומת הדרכים בנקודה 41
    פה פנינו מערבה ליישוב כפר גדעון הנחצה ע"י כביש 60
    עברנו ברחוב שעובר מתחת לכביש 60 |(נקודה 42) והמשכנו מצידו השני של המושב (הדתי) ויצאנו לדרכי ה 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 43
    פה פנינו שמאלה מצידו המערבי של הערוץ הקטן (אם כי זה לא חשוב) עד עין גדעון (44)
    זהו מעיין חמוד ועמוק (כ 8 מ')
    היה זבל מסביב ונראה מוזנח יחסית לביקורים קודמים במקום
  • אחרי הרחצה במעיין רכבנו חזרה לצומת הדרכים בנקודה 44 והמשכנו בדרך צפונה מהצד המזרחי של הערוץ/תעלה עד חיבור לדרך שחלקה סלול בנקודה 45
    עמשכנו עם הדרך שהופכת בהמשך לרחוב בקיבוץ מזרע והלאה דרך הקיבוץ עד לרחוב הכניסה בנקודה 46 ולאוטו (1)