Friday, September 14, 2018

מביריה לכפר נחום דרך עין דביר

תאריך :  14-9-2018

חנייה של מצודת ביריה - סינגל ביריה - חציית כביש "ביריה-צומת מחניים" - סינגל יער ביריה - דרך האומגה - ליד כביש 886 - המשך סינגל יער ביריה - עמק הבוטנה - בית הכנסת נבוריה - ליד עין נבוריה - מעל נחל דלתון - ליד קבר יונתן בן עוזיאל - מצפה חן - נחל חסף - חוות ינאי - חציית נחל קובעת - ככביש "ביריה-צומת מחניים" - חציית כביש 90 בצומת מחניים - תחנת דלק בצומת מחניים - חציית כביש 91 - ליד קיבוץ מחניים - ליד תל יעף - ליד תל נס - מאחורי מחנה פילון - אבן פלט - ליד חוות כרי דשא - נחל כורזים - עין דביר - חרבת שיזף - ליד כורזים - כביש 8277 - כביש 90 - כביש לכנסיית הר האושר - ליד כנסיית הר האושר - חציית כביש סובב כנרת - עין איוב/עין שבע - טיילת מטבחה לכפר נחום - חנייה של כנסיית 12 השליחים היוונית אורטודוקסית

נקודת יציאה : חנייה של מצודת ביריה

• זהו אחד הטיולים הטובים שרובו ירידה
    בנוסף הוא חושף נופים נהדרים של הגליל , הגולן רמת כורזים והכנרת
    כולל גם רחצות כייפיות בדרך
    בניגוד לטיולים דומים בעבר בדקתי בגרף את האפשרות של רכיבה בסינגל ביריה בכיוון ההפוך לרשמי וראיתי שהוא כולו ירידה משובחת עד מצפה חן
    הוספתי לו את הסינגל היורד ממצודת ביריה וכך קיבלתי עוד ירידה
    בקיצור מסלול כמעט מושלם לדעתי
  • יצאנו מהחנייה של מצודת ביריה (1) וחברנו לסינגל בנקודה 2
    זהו סינגל שמתחיל טכני קל עד בינוני ובנקודה 3 פנינו לירידה תלולה בסינגל שמתחברת לדאבל בנקודה 4
    ירדנו בדאבל התלול עד כביש "ביריה-צומת מחניים" בנקודה 5 ומיד פנינו שמאלה 3 מ' והמשכנו ימינה וחברנו לסינגל יער ביריה של קק"ל
    בצומת סינגלים בנקודה 6 פנינו שמאלה בכיוון ההפוך לרשמי של סינגל יער ביריה
    עדיף להמשיך בתוואי הרגיל של הסינגל
    בנקודה 10 עזבנו את סינגל ביריה במצפה חן
  • מכאן דהרנו בדרכי 4X4 שחלקן עם שיפועים כייפיים
    לפני חוות ינאי בנקודה 11 פנינו לדרך דרומה והלאה בנקודה 12 בכביש פנימי עד כביש "ביריה-צומת מחניים" בנקודה 13
    רכבנו במורד הכביש עד צומת מחניים אותה חצינו במעבר החצייה , אם כי יש מספר מטרים לפני הצומת פנייה ימינה לדרך 4X4 ואז מעבר הולכי רגל מתחת לכביש 90 אל תחנת הדלק
    המשכנו בדרך בחלק הצפוני של תחנת הדלק של צומת מחניים והלאה עד חיבור לכביש 91 בנקודה 15
  • פה חצינו את כביש 91 והמשכנו בדרך שרובה סלול המקבילה לכביש 90
    בנקודה 16 ליד תל יעף הדרך מגיעה לכביש ראש פינה-כפר הנשיא"
    חצינו את הכביש והמשכנו בדרך שעוברת בין מטעי אגסים ובנקודה 17 פונים לדרך הימנית יותר שמטפסת בין מטעי האגסים לכיוון החלק האחורי של מחנה פילון
    בנקודה 18 בשיא הגובה מגיעים לצומת דרכים
  • מכאן יורדים בדרך טובה , חולפים משמאל על פני שער של בסיס משמאל וממשיכים עד צומת ליד מבנים חקלאיים בנקודה 19
    פה פונים בדרך טובה שמאלה ושוב ימינה בצומת בנקודה 20
    בצומת הדרכים בנקודה 21 ליד חוות כרי דשא פונים ימינה ועוברים שער שניתן לפתוח מערבה
    מכאן דאבל (לעתים סינגל) זרוע אבנים וקוצים מדי פעם שיורד לכיוון נחל כורזים
    בנקודה 22 פונים לדרך שמאלה שהמשכה מצופה באבני גיר במקום הבזלת עד הכניסה לעין דביר בנקודה 23
  • בעין דביר שנהוא מעיין מטופח עם דשא וצל ונשמר נקי (מקווה שימשי להשמר כך) , טבלנו
    מכאן יצאנו חזרה בדרך ובנקודות 24 הלכנו בשביל לא רכיב שהתחבר לדרך 4X4
    הדרך מטפסת ומיד בנקודה 25 צריך לדלג על שער (לא קשה לדלג) ולהמשיך בדרכי 4X4 זרועות אבנים בעלייה
    העלייה מסתיימת בצומת הדרכים בנקודה 26
  • פה מתחיל הכייף של דהירה בדרכי 4X4 שונות לכיוון הכנרת
    תחילה דרך טובה בשיפוע גדול שחושפת נוף נהדר של הכנרת , הגליל התחתון והגולן
    בנקודות 27 חברנו לכביש 8277 דרך מעבר שניתן לפתיחה בגדר בקר ליד הכביש ואז כמה מ' בכביש מערבה וכניסה להמשך דרך שיורדת עד חיבור לכביש 90 בנקודה 28
  • ירדנו בשולי הכביש ובנקודה 29 פנינו לכיוון הר האושר
    בנקודה 30 פנינו מכביש הגישה לדרך בכרם הזיתים
    רכבנו בדרכי כרם הזיתים עד חיבור לדרך ליד כנסיית הר האושר בנקודה 31
    בנקודה 32 שער פתוח מאחורי הר האושר
    המשכנט בדרכי ה 4X4 שיורדות בתלילות כמעט עד הכנרת
    במטרים האחרונים הדרך נגמרת ויש מדרגות מתכת שהביאו אותנו לכביש סובב כנרת בנקודה 33
  • חצינו את הכביש וירדנו במדרגות שתחילתן רכיבה בירידה והלאה בשביל עד המים
    כאן פנינו ימינה ואחרי עוד 10-20 מ' הגנו למפל של עין איוב/עין שבע בנקודה 34
    אחרי רחצה בבריכה ובמפל טיפסנו בשביל בו באנו חזרה לנקודה 33
  • מכאן רכיבה בטיילת הצליינים המקבילה לכביש סובב כנרת עד צומת הפנייה לכנסיית השיחים היוונית אורטודוקסית בכפר נחום בנקודה 35
    פנינו ימינה בכביש היורד ובנקודה 36 פנינו ימיה והלאה עם הכביש עד החנייה של הכנסייה שם חיכו לנו המכוניות בנקודה 37