Friday, September 21, 2018

עמק המעיינות - איזה כיף !

תאריך :  21-9-2018

גשר הקנטרה - נחל חרוד - מעבר מתחת לכביש גישה לבית שאן - הגשר הרומי - שביל אופניים בנחל חרוד - החומה הביזנטית - הגשר הקטוע - מעבר מתחת כביש 90 ליד גשר שאן - קניון הבזלת - סינגל נחל חרוד - חציית כביש 71- נווה איתן - ליד עין צמד - המפלים הלבנים - עין הנצי"ב - עין יהודה - עין דורנית - חוות שפעה - תחנת טיבוע תל סהרון - שמורת תל סהרון - שביל גאון הירדן - תל מלוח - עין א תין - עין א סעיר - דרך המערכת - תל גמע - תל צף - טירת צבי - עין חנזיר (עין נזם) - ליד שדה אליהו - רחוב - כביש 90 - צומת שלוחות - כביש 669 - רשפים - עין מודע - נחל קיבוצים - מצפה השלושה - בריכת הקיבוצים - חציית כביש 669 - דרך לנחל חרוד - גשר הקנטרה

נקודת יציאה : חנייה צד הדרומי של גשר הקנטרה

טיפוס מצטבר :  534 מ'

• החלטתי שהגיע הזמן לחזור לרכיבה בעמק המעיינות וכרגיל בגלל שהרוב מישורי לעשות טיול ארוך יחסית
    החלטתי להגיע לעין יהודה שבעין הנצי"ב כמעיין הראשון בו נתרחץ
    זאת כי בדרך כלל כשאנו מגיעים אליו בשעות הבוקר המאוחרות המקום מפוצץ
    היום כבר לפני 8:00 היינו שם והיה נהדר
    בכלל טבלנו רק בנבחרת של הנבחרת ויקשה לבחור נבחרת במעיינות הרבים והנהדרים באיזור
  • יצאנו מהחנייה הדרומית שליד גשר הקנטרה (1) ומיד בצומת הדרכים בנקודה 2 ירדנו שמאלה עם הדרך שהולכת במקביל לנחל חרוד מדרום
    בנקודה 3 בערך נכנסנו לשביל האופניים החדש הסלול
    בנקודה 4 יש גשרון שעברנו עליו לשביל הצפוני
    בנקודה 5 עברנו במהרה מתחת לגשר הכביש ואז ליד הגשר הרומאי המשכנו בשביל האופניים/הולכי רגל הסלול לאורך נחל חרוד
    השיל עובר מתחת לחומה הביזנטית של בית שאן העתיקה
    ממשיך ועובר בין שרידי הגשר הקטוע , גשר רומי מרשים שחצה מעל נחל חרוד
    בנקודה 6 בצומת הדרכים פנינו לדרך ימינה שמטפסת קצת ואז ירדנו איתה עד המעבר מתחת לכביש 90 בנקודה 7
  • פה רכבנו בשביל הסלול לגשר הקנטרה (8) ואז נכנסנו לסינגל בסימון שבילים כתום
    הסינגל ממשיך מנקודה 9 במקביל לנחל חרוד מלמעלה
    בנקודה 10 מסתיים הסינגל בחורשה וממשיך כדאבל ולעתים דרך 4X4 עד לבריכות הדגים בנקודה 11
    פנינו דרומה לאורך בריכות הדגים עד כביש 71 ליד קיבוץ נווה איתן (12)
  • חצינו את הכביש והמשכנו בכביש הגישה לנווה איתן ומיד בנקודה 13 פנינו ימינה לדרך  שמקיפה את נווה איתן
    בנקודה 14 אחרי חציית דרך ושביל אופניים התחלנו בטיפוס תלול מדרום לערוץ בו נמצאים המפלים הלבנים
    חלק מאתנו עצרו במפלים הלבנים (15) לרחצה ראשונה
    המפלים היו זורמים הפעם , בפעמים אחרות שהיינו כאן הם היו יבשים - תלוי בפתיחת שיבר
    הגענו בסוף הטיפוס לכביש 90 ואחרי חצייתו רכבנו בשביל האופניים הסלול ממערב לו
    נכנסנו לקיבוץ עין הנצי"ב ומיד פנינו שמאלה וימינה לשביל שמוביל לעין יהודה הנהדר (17)
  • אחרי הרחצה במעיין יצאנו משער הקיבוץ והמשכנו בשביל האופניים לדרום מזרח ואז בצומת (18) חצינו את הכביש והמשכנו בשביל האופניים עד נקודה 19
    מכאן בדרכי 4X4 ודרכים אחרות לכיוון ת לסהרון והלאה עד בריכות הדגים שליד שביל גאון הירדן
    חברנו לשביל גאון הירדן בנקודה 20 ורכבנו דרומה עד תצפית ליד מוצב ישן בנקודה 21
    המשכנ מכאן דרומה וחברנו לדרך המערכת ורכבנו עליה דרומה עד הצומת בנקודה 23 מיד אחרי תל צף
  • פה עלינו ימינה עד נקודה 24
    פה הדרך נחרשה ובנקודות 24 רכבנו ללא שביל של ממש בשולי שדה חרוש - שם קצת יותר עביר ברכיבה
    המשכנו בדרכי 4X4 בין בריכות הדגים עד דרך סלולה בנקודה 24 איתה נכנסנו מאחור לקיבוץ טירת צבי
    חצינו את הקיבוץ ויצאנו ממנו בשער בנקודה 27
  • פה פנינו שמאלה ורכבנו בשביל האופניים הסלול עד נקודה 28
    פה פנינו שמאלה לדרך
    בנקודה 29 הגענו לסוללה עם צמחייה מאחוריה
    פנינו ימינה ומיד שמאלה לדאבל שהוביל אותנו לעין חנזיר (נזם) בנקודה 30
    זוהי בריכה נהדרת וארוכה בה נכנסנו לשחות
  • מהבריכה המכנו בדרכים , חלקם 4X4 בהשך קטע סלול מדרום ומערב לשדה אליהו ושוב דרך במטע תמרים
    בצומת הדרכים בנקודה 31 ליד בית הקברות של שדה אליהו פנינו בדרך 4X4 צפונה
    בנקודה 32 פנינו שמאלה לסינגל רכיב לחלוטין בעלייה עד זולה נחמדה עם סככה וקורסאות בנקודה 33
    מכאן בדאבל שחלקו ברור וחלקו בקושי , אבל רכיב עד חיבור לרחוב במושב רחוב בנקודה 34
    רכבנו ברחובות של רחוב וליד השער חברנו לשביל אופניים ממזרח לכביש 90 בנקודה 35
  • פה רכבנ בשביל האופניים הסלול
    בנקודות 36 חצינו את הכביש ורכבנו סביב בריכת מים וחברנו שוב לשביל האופניים מדרום לכביש 669 ממערב לצומת שלוחות
    המשכנו בשביל האופניים
    מניסיון עבר ידענו שלא כדאי לפנות לכיוון עין מודע לפני רשפים בנקודה 37 יש שם שער גדול ליישוב קלחים שחוסם את הדרך
    לכן המשכנו בשביל האופניים עד נקודה 38
    פה פנינו שמאלה בדרך בהמשך בכביש עד החניי לפני עין מודע בנקודה 39 והלאה לעין מודע בנקודה 40
  • פה התרחצנו בבריכה והמשכנו הלאה בשבילי האופניים לאורך נחל קיבוצים עד היציאה לכביש 669 בנקודה 42