Friday, September 28, 2018

מענבר למגדל

תאריך :  28-9-2018

ענבר - סינגל כפר חנניה - יער קדרים - ליד כפר חנניה - מקביל לכביש 85 - ליד עין כמונים - נחל לבנים - שולי הר לבנים - ענבר - כביש גישה לענבר - חציית כביש 806 - מרגלות הר חזון - נחל צלמון - כביש 804 - ראס אל עין - עין צלמון - סינגל נחל צלמון תיכון - חציית כביש 804 - סלמה - חרבת צלמון - כביש 806 - ליד מאגר צלמון - נחל צלמון תחתון - ליד תעלת המוביל הארצי - גיחון נחל צלמון - מתחת כלא צלמון - כביש 807 - חצייה מתחת כביש 65 - חרבת רביד - עין רביד - טחנות נחל צלמון - עין דשנה - טחונת אל קאבו - עין נון

נקודת יציאה : חנייה קטנה בכניסה לקיבוץ ענבר

נקודת סיום : חנייה ליד עין נון שבמגדל

טיפוס מצטבר :  463 מ'

ירידות מצטברות : 986 מ'

• כשראיתי לראשונה את הקלטת המסלול של סינגל כפר חנניה לפני כ 3 חודשים , וראיתי שהוא קצר יחסית , 13 ק"מ , אמרתי לעצמי שצריך להוסיף לו משהו כדי שיהיה מתאים לטיול של ממש
    מיד קפצו לי החצבים באיזור חרבת צלמון שזכרתי מטיולים באיזור בעבר , ולכן החלטתי שאדחה את הרכיבה כאן לסתיו והפעם מימשתי אותה
  • חנינו בכניסה לקיבוץ ענבר (1) ומיד נכנסנו לסינגל כפר חנניה (2) ורכבנו את סינגל כפר חנניה כולו עם כיוון השעון
    בנקודה 3 הסינגל חוצה דרך היורדת מכפר חנניה ובנקודה 4 פגשנו את אחת מנקודות ההתחלה האפשריות של הסינגל אם נכנסים מאיזור התעשייה של כפר חנניה
    בנקודה 5 אחרי שחלפנו לא רחוק מהמטווחים שפעם שימשו את ביה"ס למ"כים שהיה פה בשנות ה 70 ותחילת ה 80 , חברנו לדרך לבנה טובה
    הסינגל עוזב את הדרך וחוזר אליה בנקודה 6 די סתמי
    בנקודה 7 פנינו מהדרך שהיא חלק מהסינגל עד נקודה 8 בכניסה לענבר
    סה"כ הסינגל חמוד מאד ובניגוד לרבים מסינגלי קק"ל שמתפלים לעתים ללא מטרה ביער בלי להחשף לנוף , הסינגל הזה פתוח בהרבה מקומות לנוף שגם משתנה
    יש בו מעט קטעים שמרגישים את הפתלת שמאפיינת סינגלי קק"ל רבים לניפוח הקילומטרג' - אהבתי
  • פה פנינו בכביש הגישה לענבר עד הכביש למע'ר בנקודה 9
    חצינו את הכביש ורכבנו בדרך הממשיכה וחוברת לערוץ העליון של נחל צלמון
    בצומת הדרכים בנקודה 10 ניתן לטפס עם הדרך לראש הר חזון דבר שעשינו מספר פעמים בעבר הרבה לפני בניית סינגל כפר חנניה :

אנחנו המשכנו עם הדרך לערוץ נחל צלמון וחברנו לכביש 804 בנקודה 11
  • פה פנינו שמאלה בכביש ובנקודה 12 בכניסה הרשמית לשביל של נחל צלמון תיכון בסימון שבילים כחול ירדנו ימינה
    זהו סינגל שבנקודות 13 יש כמה עשרות מדרגות רכיבות ברובן
    כל אחד ירכב אותם או ילך אותן לפי רמתו הטכנית
    בהמשך יש סינגל רכיב ברובו פרט להורדת רגל פה ושם בגלל מעבר סלעים או חריצים מעל תהום קטנה
    עצרנו ליד הטחנה הגדולה בנקודה 14
    מכאן המשכנו עד חציית כביש 804 בנקודה 15
    צריך להזהר בחצייה כי המכוניות באות במהירות מאחורי סיבוב !!!
    יש שם מעבר מתחת לכביש אבל הוא יותא לערוץ סבוך כך שזה די לא רלוונטי
  • המשכנו מהצד השני של הכביש בדרך ובנקודה 16 פנינו ימינה לדרך סלולה העולה לכפר סלמה בסימוןשבילים כחול
    חצינו את הכפר ויצאנו ממנו בנקודה 17
    המשכנו עם הדרך וטיפסנו איתה לשולי הגבעה של חרבת צלמון
    כאן יש אלפי חצבים פורחים עכשיו - מראה מרהיב (18)
    המשכנו בדרכי ה 4X4 בין כרמי הזיתים עד מפגש עם כביש 806 בנקודה 19
  • פנינו ימינה בשולי הכביש ובמהרה בנקודה 20 חצינו את הכביש ופנינו שמאלה לדרך בה רכבנו עד צומת הדרכים בנקודה 21
    כאן ימינה ומיד בצומת הדרכים בנקודה 22 פנינו לדרך ה 4X4 השמאלית והמשכנו איתה עד ערוץ נחל צלמון בנקודה 23
  • מכאן רכיבה בנחל בדאבל בכרם זיתים
    מכאן ממשיכים בשביל הרכיב חלקית עד נקודה 26
    מכאן יש שרידים של דרך 4X4 זרועת אבנים שהיא רכיבה אבל מצריכה הורדת רגל מדי פעם
    בנקודה 27 הגענו למפגש עם דרך טובה המטפסת לכלא צלמון
    אנחנו המשכנו בדרך בערוץ שכאן היא רכיבה לחלוטין אבל עדיין זרועת אבנים עד מפגש עם הדרך הסלולה בנקודה 28
  • פה פנינו שמאלה וטיפסנו בכביש פנימי העולה לכביש 807 בנקודה 29 בכיכר
    פה רכבנו בכביש ועברנו איתו מתחת לכביש 65 בנקודה 30 והלאה עד הכיכר בנקודה 31
    ממש כאן שמעתי קליק והפריילוף באופניים שלי הלך - הדלים הסתובבו על ריק
    נפרדת מהחבר'ה והלכתי בשולי הכביש במישור ובעליות ודהרתי בירידות עד מגדל ועד האוטו בסיום בעין נון
    שאר הקבוצה המשיכה במסלול כמתוכנן
    המסלול בהמשך דומה למסלול שרכבנו לפני שנה :
    נחל צלמון תחתון
  • בנקודה 30 ירדו שמאלה לדרך 4X4 מקבילה לכביש ובנקודה 32 פנו שמאלה לדרך 4X4 שהמשיכה עד צומת הדרכים בנקודה 33
    פה יש ירידה משובחת ודרדרתית עד ערוץ נחל צלמון בנקודה 34
  • מכאן רכיבה בסינגלים ובר בשטח בסימון השבילים הכחול בד"כ במורד נחל צלמון
    כמה מאות מ' לפני נקודה 35 השביל עובר ליד שרידי אמת מים שהובילה מים לטחנות קמח שהיו בנחל
    באיזור נקודה 35 יש ריכוז גדול של טחנות קמח עתיקות שהונעו בכוח המים ואל כל אחת אמת מים מרשימה , גשרים שעליהם עברה האמה ומתקנים נוספים
    באיזור נקודות 36 יש קטע שעובר בעיקר מעל הערוץ ומצריך הולכת האופניים
    בהמשך שוב יש סינגל רכיב פרט להורדת רגל פה ושם עד לחיבור לדרך 4X4 בנקודה 37
  • פה פנינו שמאלה בעלייה קצרה עד צומת הדרכים בנקודה 38
    מכאן ירידה סלולה בחלקה עד חיבור לדרך ה 4X4 בנקודה 39
    מכאן פנייה ימינה בדרך ה 4X4 המסומנת בסימון שביל ישראל עד עין נון (40)