Sunday, September 30, 2018

בור עזיז

תאריך :  30-9-2018

חניון פורצי הדרך לירושלים - נחל אילן - ליד אולפני נווה אילן - כביש 425 - ליד טלז סטון - אבו גוש - כביש לנטף - הר רפיד - מצפון למעלה החמישה - מעל נחל כפירה - חציית כביש להר אדר - ליד גדר ההפרדה - נחל כסלון - מבשרת ציון - הר אחירם - מצפה אסא - שרידי מוצב שייך עבד אל עזיז - קבר שייך עבד אל עזיז - בור עזיז - מבשרת ציון - סינגל נחל חלילים - מבשרת ציון - עין מבשר - נחל כסלון - עין נקעה  - בית נקופה - מחלף חמד - עין נקובא - עין רפא - עין לימון - סינגל עין ראפה - שואבה - מחלף שורש - ליד אנדרטת פורצי הדרך - חניון פורצי הדרך לירושלים
נקודת יציאה : חניון פורצי הדרך לירושלים

טיפוס מצטבר :  814 מ'

• לפני מספר ימים בטיול תצפיות קצר עם האוטו הגענו עמירם אורן ואנוכי לבור מים יפה שלא הכרנו
    הבור נמצא כ 200 מ' מצפון מזרח לאנדרטת הקרב על מוצב שייך עבד אל עזיז במלחמת ששת הימים וכ 100 מ' ממזרח לקבר השייח
    מיד הצטייר לי מסלול אופניים שבוצע היום ערב חג שני של סוכות
    לבור המים נתתי את השם בור עזיז
    בנוסף התרחצנו בטיול בעוד שני מעיינות באיזור - יופי של טיול קיץ בהרי ירושלים
  • יצאנו מהחניון בנקודה 1 ורכבנו בכביש המקביל לכביש 1 מזרחה עד צומת הדרכים בנקודה 2
    פה ירדנו בדרך ה 4X4 שמאלה לנחל אילן ושם בערוץ חברנו לדרך ה 4X4 בסימון שבילים כחול העולה לכביש לנווה אילן בנקודה 3
  • פה פנינו ימינה בכביש ובכיכר של כביש 425 רכבנו לכיוון אבו גוש על המדרכה בצידו המערבי
    בצומת באבו גוש בנקודה 5 פנינו בכביש לכיוון נטף וטיפסנו איתו לצומת בנקודה 6 והלאה עד נקודה 7
  • פה פנינו ימינה לדרך 4X4 בסימון שבילים שחור עד מעל נחל כפירה כשמתחתינו וממולנו הכפר קטנה
    בנקודה 8 פנינו ימינה ועזבנו את סימון השבילים השחור ורכבנו בדרך עד צומת הדרכים בנקודה 9
    מכאן טיפוס בדרך שסופה העליון דרדרתי לפני החיבור לכביש להר אדר בנקודה 10
  • פה חצינו את הכביש והמשכנו בדרך 4X4 בסימון שבילים אדום החושף נוף יפה של הרי ירושלים
    בצומת הדרכים בנקודה 11 פנינו לדרך השמאלית בסימון שבילים כחול היורדת בפיתולים לנחל כיסלון ליד גדר ההפרדה
    בצומת הדרכים בנחל התחלנו בטיפוס בדרך 4X4 למבשרת ציון
    בנקודה 13 הגענו לרחוב במבשרת ופנינו בכיכר בנקודה 14 צפונה
    עלינו ברחובות לכיוון הר אחירם ולמצפה אסא , הוא האנדרטה לקרב על המוצב הירדני בשייך עבד עזיז בנקודה 15
    על הקרב ניתן לקרוא ב :

וב : https://web.archive.org/web/20140812055114/http://www.zmz.co.il/news.aspx?cid=70&aid=942
  • אחרי ההסבר על הקרב כאן ועל ההיסטוריה של נבי סמואל הנראה מכאן המשכנו בדרך ה 4X4 צפונה
    בנקודה 16 בצומת הדרכים ממש לפני דרך המערכת שליד גדר ההפרדה פנינו ימינה
    יש פה דרך ומימין יותר דאבל
    בטעות פנינו לדאבל ואז תיקנו וחברנו ללא שביל מוגדר חזרה לדרך
    המשכנו בדרך עד לבור עזיז
    הבור נמצא מתחת לגג בטון (17)
    זהו בור בגודל כ 3X5 מ' ועומק מקסימלי של כ 2 מ'
    יש שני פתחים מכוסים עם מכסי ברזל
    פתחנו אותם ונכנסנו מהפתח המזרחי יותר שקל יותר להכנס ולצאת ממנו
    אחרי הרחצה צריך לזכור לסגור את הפתחים כדי שהמים יישמרו פחות מג'וייפים
  • מהבור חזרנו בדרך ה 4X4 לנקודה 16 והלאה לאנדרטה וירידה ברחובות מבשרת עד הכיכר בנקודה 18
    פה פנינו שמאלה ורכבנו ברחובות מבשרת ע תחילת הסינגל של נחל חלילים בנקודה 20
  • הסינגל של נחל חלילים זורם ורכיב לחלוטין עד קצת אחרי הנקודה בה עזבנו את הנחל בנקודה 21
    מסלול שכולל רכיבה בכל נחל חלילים מתואר כאן : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/portsei1a
    בגלל שלא רציתי לטפס את כל העלייה מעמק הארזים למבשרת ,החלטתי לבדוק שביל עזים שמופיע בשביל נט מעל המערות בנחל בנקודה 21
    שביל של ממש לא היה , בעיקר קוצים .
    טיפסנו ללא שביל של ממש בנקודות 21 עד רחוב במבשרת
  • מכאן רכיבה ברחובות מבשרת ציון
    בצומת בנקודה 22 טעיתי ופנינו שמאלה בירידה ובנקודה 23 הבנו את הטעות וחזרנו חזרה ל 22 והלאה עד לעין מבשר בו נכנסנו לטבילה (נקודה 24)
  • המשכנו מכאן ברחובות מבשרת עד הכיכר בנקודה 25 בה פנינו לרחוב יסמין וממנו לרחוב שמסתיים בנקודה 26
    מכאן ירידה שמתחילה בדרך סלולה ובמהרה דרך טובה לערוץ נחל כיסלון בנקודה 27
    בנחל כסלון יש דרך טובה שממשיכה במקביל לכביש 1 מצפון לו ומנקודה 28 חברה לכביש הגישה לבית נקופה
  • המשכנו בכביש ועברנו מעל כביש 1 במחלף חמד (29) ודהרנו בכביש לכיוון עין רפא
    קצת אחרי היציאה מהכפר לדרך 4X4 עלינו לעין לימון שנמצא מדרום לערוץ בנקודה 30
  • אחרי הרחצה בעין לימון ירדנו לערוץ וטיפסנו לחלק הצפוני של סינגל עין ראפה
    נכנסנו לסינגל בנקודה 31
    מכאן עלייה ואז בערך בקו גובה של זרימה בסינגל הנחמד עד הצומת של הסינגל עם דרכים בנקודה 32
    פה טיפסנו בדרך ה 4X4 בעלייה מתונה עד מחסום לרכב בכניסה למושב שואבה בנקודה 33
    מכאן טיפוס תלול ברחובות המושב עד הכיכר בכביש הראשי בנקודה 34
    ירדנו בכביש שעובר מתחת כביש 1 בנקודה 35 ובכיכר מצידו השני בנקודה 36 פנינו לדרך הסלולה המקבילה לכביש 1 מצפון עד האוטו בנקודה 1