Tuesday, September 04, 2018

בסינגל חוף הכרמל

תאריך :  4-9-2018

תחנת דלק אלון בצומת עופר - כביש 7021 - כביש למושב עופר - ליד חניון הזיתים - חרבת שימרי - נחל שימרי - סינגל חוף הכרמל - קבר שייך שחדה - כביש לעופר - שביל ישראל - גבעת טלימון שולי חרבת טלימון - מחצבה צפונית של שפייה - סינגל חוף הכרמל - יער חוף הכרמל - ליד מצפה עדנה - נחל שימרי - דרך מקבילה לכביש 4 - כביש 7021 - תחנת דלק אלון בצומת עופר

נקודת יציאה : תחנת דלק אלון בצומת עופר

טיפוס מצטבר :  498 מ'

• הסינגל החדש של קק"ל , סינגל חוף הכרמל קורם עור וגידים
    החלטתי לבדוק אותו למרות שהוא עדיין לא גמור ולכן גם הרבה קטעי סינגל קיימים עדיין תחוחים ולא מהודקים
    לקחתי 2 הקלטות של קטעים מהסינגל וניסיתי לתפור מסלול שיכלול רבים מקטעין הבנויים
    הכיוונים לא בהכרח הם המומלצים - הערה : ברכיבה השנייה שלי במקום ב 18-9-2018 נודע לי שהכיוון הרשמי המתוכנן לרכיבה בסינגל היא נגד כיוון השעון
    סה"כ בנייה יפה , אם כי כמו ברבים מסינגלי קק"ל , יש תופעה שאני פחות אוהב והיא מחלת הפתלת (ניסיון להכניס מקסימון קילומטרג' בתוואי השטח)
    מעדיף סינגלים ממקום למקום ושיהו רוב הזמן חשופים לנוף כלומר שיהיו גם טיול עם אלמנטים של אופניים
    בעיה אחרת היא ירידות ואז עליות במקום סינגל ארוך עם הרבה ירידות כייפיות ומאתגרות
  • יצאנו מתחנת הדלק בצומת הפנייה לעופר (1) ופנינו בכביש לכיוון עופר
    בנקודה 2 בצומת פנינו לכיוון עופר עד נקודה 3
    פה ירדנו לדרך 4X4 בסימון שבילים כחול  שמובילה לנחל שימרי
  • בנקודה 4 פגשנו את הסינגל בגדה הדרומית של נחל שמרי , אבל היא חסומה בגדר
    לכן חזרנו לדרך בנקודה 5 ושם עברנו במעבר הולכי רגל בגדר על הדרך ואז חצינו את הערוץ , מספר מטרים ונכנסנו לסינגל שמעבר לגדר
    אמנם סביר שקטע זה עדיף בירידה , אבל כאן טיפסנו בסינגל שעובר בשטח מוצל מעל נחל שמרי
    בהמשך פוגשים אוהלים וזולות שונות של פעילות צופית
    הסינגל מתפתל בעליות ומגיע בסופו של דבר לגבעה בנקודה 6 שם הוא מסתיים בדרך 4X4
    בחלק האחרון בעלייה לכאן היו הרבה חצבים
  • מכאן בדרך 4X4 שעוברת ליד קבר שייך שחאדה וחוברת לכביש לעופר בנקודה 7
    פה פנינו ימינה בכביש לכיוון עופר
    בנקודה 8 פנינו לשבי ישראל שמתחיל כדאבל זרוע אבנים אבל רכיב לחלוטין
    בין הנקודות 11 ל 12 הוא הופך לשביל הולכי רגל עם מפלונים ולא רכיב לחלוטין
    לכן מומלץ לא לרדת לשביל ישראל כמונו אלא להמשיך למושב עופר בנקודה 9
    לרכב במושב ולצאת מצידו השני לדרך ה 4X4 בסימון שבילים אדום בנקודה 10 ולפנות בה מערבה עד נקודה 13
    אנחנו רכבנו מנקודה 12 בדאבל טוב ורכיב לגמרי שהופך דרך 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 13
  • מכאן ממשיכים בדרך ה 4X4 המסומנת גם בסימון שביל ישראל עד צומת הדרכים בנקודה 14 ליד חרבת טלימון וליד המחצבה הצפונית של שפייה
    פנינו לדרך ה 4X4 צפונה ממזרח למחצבה וטיפסנו איתה בטיפוס מתון עד צומת הדרכים בנקודה 15
    פה חברנו שוב לסינגל
  • הסינגל זורם מכאן ובהמשך מטפס ואז יורד ושוב עולה עד חיבור לדאבל בנקודה 16
    זהו קטע ארוך ויפה בסינגל , אם כי כמו שציינתי הייתי מעדיף שיהיה בלי עליות קצרות מוגזמות אפילו אם זה יקצר אותו
    רכבנו בדאבל מנקודה 16 שהופך בהמשך שוב לסינגל
    בנקודה 17 חוצים דרך ונכנסים להמשך הסינגל
  • בנקודה 18 יש נפתול גדול בסינגל שנכנסים אליו שמסתיים כמה מטרים ממערב לנקודה 18 ועובר דרומה ושוב חוזר לדרך בנקוה 19
    מכאן נכנסים לקטע מצויין בסינגל שיורד בערוץ בערוץ עד המישור
    הסינגל ממשיך בשולי הגבעה והמישור ליד מתקנים חקלאיים שונים וחציבות שונות ומסתיים בדרך 4X4 בנקודה 20
  • מכאן דהירה בדרך 4X4 עד צומת דרכים בנקודה 21
    פנינו שמאלה ומיד לעוד דרך שמאלה וירדנו בה עד חיבור לדרך שתחילתה סלולה בנקודה 22
    מכאן בדרך המקבילה לכביש 4 , אבל בשטח מטעי הבננות עד חיבור לכביש לעופר ליד הצומת בנקודה 23