Friday, September 07, 2018

סובב עמק איילון

תאריך :  7-9-2018

תחנת דלק אלון בלטרון -חציית כביש 3 - ליד מנזר לטרון - שרידי המבצר הצלבני והכפר לטרון - חנייה של מבצר לטרון - נחל נחשון - חצייה מתחת כביש 3 - ליד שרידי מחנה המעצר לטרון - קיבוץ נחשון - כביש 424 - ליד כפר בן נון - יער הלח"י - אנדרטת המתנדבים - אנדרטת הלח"י - נחל איילון - כביש לשעלבים - מעבר מתחת כביש 1 - מעבר מתחת למסילה לירושלים - מצפה משה שעיה - ליד שעלבים - מעבר מתחת למסילה לירושלים נחל איילון - מעבר מתחת למסילה לירושלים - מעבר מתחת לכיש "צומת מבוא חורון-מודיעין" - נחל כפירה - חציית כביש 3 - תל איילון - פרק קנדה - שביל העמודים - סינגל הגורל השביעי - האגם של פרק קנדה - כביש 3 - תחנת דלק אלון בלטרון

נקודת יציאה : תחנת דלק אלון בלטרון  - ליד פונדק אסא

משתתפים : 3 רוכבות מקבוצת "נשים על גלגלים" של לורי קופנס + אני כמדריך

טיפוס מצטבר :  363 מ'

• זהו טיול רגוע יחסית שמכסה בצורה יפה את עמק איילון ובמידה מסויימת את האיזור המפורז (מובלעת לטרון) בשליטה ירדנית שהיה כאן עד מלחמת ששת הימים
    מזג האוויר היה נעים רוב הזמן
    החצבים פרחו בהמוניהם במספר מקומות , בקיצור יופי של טיול
  • יצאנו מתחנת הדלק של לטרון (1) לשרידי הכביש עד מעקה הבטיחות ליד כביש 3 בנקודה 2
    פה דילגנו מעל המעקה וחצינו בזהירות את כביש 3 והתחלנו לטפס בדרך 4X4 בצד הצפוני של מנזר לטרון אל הגבעה עליה נמצא מבצר לטרון הצלבני ושרידי הכפר לטרון
    בצומת הדרכים בנקודה 3 פנינו בערך על קו גובה בדרך שחושפת נוף יפה של נחל נחשון המלא כרמי ענבים וכרמי זיתים
    בצומת הדרכים בנקודה 4 פנינו ימינה וירדנו עד החנייה של מנזר לטרון (5)
  • פה פנינו שמאלה ורכבנו בכביש למנזר עד נקודה 6 והלאה בדרך 4X4 שהובילה למעבר מתחת כביש 3 יחד עם נחל נחשון בנקודה 7
    פנינו שמאלה עם דרך במקביל לכביש בשטח שהיה מחנה המעצר של לטרון בסוף תקופת המנדט עד ליד קיבוץ נחשון בנקודה 8
  • פה פנינו צפונה ורכבנו בדרך שעוקפת את הקיבוץ וממשיכה בירידות ועליות מתונות עד דרך סלולה ליד עיקול כביש 424 בנקודה 9
    טיפסנו בדרך הסלולה עד חיבור לכביש 424 בנקודה 10 ליד כפר בן נון
  • פה פנינו שמאלה ורכבנו קטע קצר בשולי הכביש עד דרך שנכנסת ימינה ליער הלח"י שיושב על שרידי הכפר אל קובאב שישב פה עד 1948
    ביער מספר אנדרטאות שהעיקרית בו , היא האנדרטה המרכזית לנופלי הלח"י (ראה תמונות)
    אנדרטת הלח"י בנקודה 12
    המשכנו בדרכי ה 4X4 היורדות לערוץ הרחב של נחל איילון (13) והלאה עד חיבור לכביש לשעלבים בנקודה 14
  • פה פנינו צפונה בכביש בכדי לעבור איתו מתחת כביש 1 והמסילה החדשה לירושלים בנקודות 15
    מיד אחרי גשר המסילה פנינו שמאלה לדרך 4X4 מערבית ומקבילה לכביש
    בנקודה 16 חצינו שוב את הכביש והמשכנו בדרכי 4X4 עד פינת ההנצחה למשה שעיה ז"ל (17) שנהרג בנפילה מפיגום בבניין בו עבד בשנת 2011
    במקום פינה יפה ומוצלת עם ספסל נדנדה , שולחנות קק"ל וברז מים
  • אחרי ארוחת בוקר המשכנו בדרכי ה 4X4 עד חיבור לדרך טובה בנקודה 18 בה פנינו מזרחה
    בנקודה 19 ירדנו לדרך 4X4 שעוברת בנקודה 20 מתחת לגשר הרכבת והמשכנו ליד כרמי ענבים בעמק איילון ליד ערוץ הנחל
    בנקודה 21 חצינו מתחת לגשר הרכבת והמשכנו למזרח צפון מזרח כשאנו עוברים מתחת הכביש למודיעין בנקודה 22
    בנקודה 23 הגענו לכביש 3 כשאנחנו רוכבים ליד ערוץ נחל כפירה שהוא יובל של האיילון
    בנקודה 27 חברנו לסינגל הגורל השביעי המסומן בסימון שבילים שחור
    ירדדנו בסינגל שהוא טכני קל בקטע זה עד סופו בכביש פנימי של פרק קנדה בנקודה 28
  • פה חלפנו על פני האגם היבש עכשיו של הפרק וחברנו לכביש 3 בנקודה 29
    רכבנו בשולי הכביש לכיוון לטרון ובנקודה 30 נכנסנו לסינגל שנמצא מעבר למעקה הבטיחות של הכביש והלאה למגרשי החנייה ולתחנת הדלק של לטרון (1)