Friday, October 19, 2018

הרפתקאות בגליל המערבי

תאריך :  19-10-2018

חניון הכניסה לפרק גורן - כביש לעבדון - נחל מצובה - נחל שרף - חציית כביש 899 - חרבת שרף - כביש 899 - ליד יערה - צומת עלייה לאדמית  - כביש 8993 - מעל נחל נמר - פארק אדמית - ליד אדמית - ערב אל עראמשה - ליד חרבת עירב - נחל בצת - שמורת נחל בצת - ליד הר שומרה - שומרה - בריכת חבוש - בריכת מנחם - כביש 899 - ליד איקרית - "העיר האבודה" בחרבת דור - גבעת צחור - נחל משמש - חרבת משמש - כביש 899 - חניון הכניסה לפרק גורן

נקודת יציאה : חניון הכניסה לפרק גורן

טיפוס מצטבר :  919 מ'

• מזמן לא רכבנו בחלק הצפוני של הגליל המערבי ובמיוחד ברכס אדמית
    הבעיה באיזור זה שהדרכים בו זרועות אבנים , הוא סבוך ויש הרבה מאד גדרות
    היום נוכחנו שיש אפילו יותר גדרות ממה שחשבנו
    מצד שני , הנופים הירוקים , ההרים הגבוהים , הצל הרב בקטעים רבים מהמסלול , הערים האבודות בהם נתקלים באיזור וההפתעה המעניינת של מפגש עם חבורה של אנשים חצי ערומים בארוע Rainbow באמצע שום מקום סיפקו עניין וחווייות
  • יצאנו מחניון הכניסה לפרק גורן בנקודה 1 ורכבנו בכביש עד הצומת בנקודה 2 ובה בכביש לצומת בנקודה 3
    פנינו ימינה לדרך הסלולה שיורדת לכיוון עבדון ובנקודה 4 ירדנו לדרך 4X4 שהופכת לדאבל זרוע אבנים שיורד לנחל מצובה
    בנקודה 5 פנינו חדות ימינה וחצינו את ערוץ נחל מצובה וטיפסנו בדבל זרוע האבנים והקוצני פה ושם עד כביש 899 בנקודה 6
    דילגנו מעל השער לפני הכביש
  • מצידו השני של הכביש עברנו שער שניתן לעבור על גל האבנים משמאלו
    יש שם דרך טובה לכיוון חרבת שרף (7)
    הרעיון היה להמשיך בדרך הנראית במפה כדי לא לרכב בכביש הראשי
    כשהגענו לחרבה בראש הגבעה הדרך היתה חסומה
    יצא אלינו אדם שטען שהשטח שלו , ואמר שלא נוכל לעבור
    כשאמרנו לו שהוא יכול להזמין משטרה כי אנחנו לא מאמינים שהשטח שלו הוא נרגע
    בקיצור נראה שהוא סתם השתלט על השטח וגידר אותו באכזריות
    גם בנקודות 8 יש גדר לא מאפשרת מעבר מערבה
    בסופו של דבר חזרנו לשער בנקודה 6
  • מכאן רכיבה במורד כביש הצפון עד צומת העלייה לכיוון אדמית בנקודה 9
    מכאן טיפוס ארוך אבל סביר בכביש הלא עמוס עם נוף של נחל נמר משמאל עד הפנייה לכיוון מערת קשת בנקודה 10 בה מסתיימת העלייה
  • המשכנו ברכיבה בכביש ליד היישוב ערב אל ערמשה עד נקודה 11
    פה פנינו ימינה ועברנו שער שניתן לפתיחה ורכבנו בדרך שתחילתה סלולה ומלאה זבל
    בנקודה 12 עוד שער בקר שניתן לפתיחה
  • המשכנו מכאן בדרכי ה 4X4 כאשר בפיתולים בנקודה 13 יש ירידות תלולות ודרדרתיות אבל רכיבות
    הירידה חוצה ערוץ של נחל בצת ומטפסת בעלייה שבנקודה 14 הופכת למאד תלולה ודרדרתית
    אחרי העיקול החד המשכנו עד נקודה 15
    פה מתחילה דרך שהיא בעצם דאבל קוצני וזרוע אבנים עד נקודה 16
    הדרך שתחילה נכנסנו אליה בנקודה 15 חסומה היום ע"י הבסיס הצבאי (רכבנו בה בעבר לפני מספר שנים)
  • בנקודה 16 דילגנו מעל גדר בקר אכזרית שניתן למצוא כמה מקומות עם סלעים שמאפשרים לדלג יותר בקלות מעל הגדר
    מכאן דרך 4X4 זרועת אבנים עד חיבור לדרך טובה יותר בנקודה 17
    המשכנו עם הדרך שבהמשך הופכת לסלולה ומגיעה לכביש החיבור לשומרה בנקודה 18
  • רכבנו מכאן בכביש עד כביש 899 בנקודה 20 ואיתו קטע קצר עד נקודה 21 בה פנינו שמאלה לדרך 4X4 קצת לפני שרידי הכפר איקרית
  • מכאן ירדנו עם הדרך בירידה טובה מערוץ של נחל משמש עד צומת הדרכים בנקודה 22
    פה עברנו גדר בה יש מעבר להולכי רגל והמשכנו בדרך ה 4X4 עד נקודה 23 ליד חרבת דור
    כשעצרנו ראינו אוהלים ואנשים ערומים או חצי ערומים מסתובבים כאן (ראה תמונות) והסתבר שבדיוק כאן יש ארוע במשך חודש של חיים חופשיים בטבע שנקרא Rainbow
    עלינו מכאן צפונה בלי שביל של ממש בסבך והגענו לקבוצת סרקופגים ענקית באיזור נקודה 24
    יש כאן גם בריכה חצובה גדולה ומדרגות שיורדות אליה ושרידי מבנים שונים
    הכל בתוך סבך החורש
    זוהי עוד "עיר אבודה" כנראה מהתקופה הביזנטית שנקראת חרבת דור ,  בדומה לחרבת צונם בה ביקרנו בעבר וחרבת דנעילה
  • ירדנו חזרה לאופניים על הדרך בנקודה 23 והמשכנו בדרכי ה 4X4 עד חיבור לכביש 899 בנקודה 26
    מכאן בכביש הצפון עד הפנייה לפרק גורן בנקודה 27 ולאוטו (1)