Tuesday, October 23, 2018

בין מענית לגבעת עדה

תאריך :  23-10-2018

מועצה איזורית מנשה - חציית כביש 574 - סינגל עוז - חצייה מתחת כביש 6 - חצייה מתחת כביש 6353 - סינגל עוז - צומת ברקאי - מעבר מתחת כביש 65 - אנדרטת מג"ב - ציר המוביל - סינגל המזרחי - תל ערן - סינגל השדרה - מעלה הכלבים - סינגל אלוני יצחק המזרחי - סינגל אלוני יצחק המערבי - ליד כפר גליקסון - כפר פינס - סינגל ליד נחל משמרות - כרכור - שייך כרכור - כרכור - צומת כרכור - גן שומרון - ליד עין שמר - המועצה האיזורית מנשה

נקודת יציאה : מועצה איזורית מנשה

משתתפים : קבוצת רוכבי בוקר יום שלישי של רז בהדרכתי

טיפוס מצטבר :  456 מ'

• לטיול השבועי של קבוצת יום שלישי שאני מדריך בחרתי במסלול שיחבר בין איזור הסינגלים של מענית לאיזור הסינגלים של גבעת עדה
    טעמנו קצת מפה וקצת משם ובנוסף דרכי 4X4 וקצת ברחובות של כפר פינס , כרכור וגן השומרון
  • יצאנו מחניית המועצה האיזורית מנשה (1) ורכבנו בכביש הגישה עד ליד הצומת עם כביש 574
    חצינו אותו בנקודה 2 והמשכנו בדרך ה 4X4 עד תחילת סינגל "עוז" בנקודה 3
    מכאן רכיבה בסינגל בעלייה קלה ובהמשך ירידה עד המעבר מתחת כביש 6 בנקודה
  • אחרי החצייה מתחת לכביש 6 המשכנו בסינגל המשובש כאן בגלל הבנייה של חברת חשמל ליד חריש
    עקפנו בסינגל מאולתר שרכיב חלקית ועוקף את השטח שכרגע בבנייה בנקודות 6 (כ 50 מ')
    עברנו במעבר בנקודה 7 מתחת כביש 6353 ובנקודה 8 ממשיך סינגל "עוז" כסנגל ומטפס לכיוון המגדל
  • בנקודה 9 עזבנו את סינגל "עוז" וירדנו בדרכי 4X4
    הסינגלים שמאלה בדרך נעלמו בגלל עבודות הגיזום של קק"ל
    המשכנו בדרכי ה 4X4 עד מעבר מתחת כביש 6 בצומת ברקאי בנקודה 10
    בנקודה 11 חצינו עם דרך 4X4 את ערוץ נחל עירון והמשכנו בדרכים מקבילות לכביש 65 עד החיבור למעבר מתחת כביש 65 בנקודה 12
    עצרנו אחרי המעבר ליד אנדרטת משמר הגבול בנקודה 13 להסבר שלי על דרך הים וההסטוריה של מעבר מוסמוס ווודי ערה בכלל
  • מכאן בציר המוביל שהיא דרך לבנה טובה בתוואי המוביל הארצי עד נקודה 14 מזרחית לתל ערן
    פה פנינו שמאלה לדבל ובנקודה 15 פנינו שמאלה לסינגל "לופ אין סופי"
    מיד עזבנו אותו בנקודה 15 ונכנסנו לסינגל "המזרחי" (הנקרא גם "תל ערן")
    זהו סינגל טכני בינוני מאד חמוד שמסתיים בנקודה 17 על ציר המוביל
  • מכאן בדרכי 4X4 עד סינגל "השדרה" בנקודה 19
    רכבנו קטע קצר ב"שדרה" ונכנסנו ימינה לסינגל מצויין היורד עד חלקה התחתון של דרך "מעלה הכלבים" בנקודה 21
    מכאן בדרכי 4X4 לכניסה לקומפלקס סינגלי "אלוני יצחק המזרחי" בנקודה 22
    רכבנו באחת האפשרויות של הסינגל עד נקודה 23 בה חוצה הסינגל את הכביש לכפר גליקסון (זהירות ממכוניות מהירות !)
    מהצד השני המשכנו בסינגל "אלוני יצחק המערבי" הנהדר עד נקודה 24
    הסינגל עובר בנוף פסטורל עם חורש אלונ תבור לצד הערוץ
    במפה רואים עמדה - זוהי עמדת שמירה כנראה מהמאורעות 1936-39
    פנינו דרומה בדאבל עד רח' קדמה בכרכור בנקודה 28
  • המשכנו ברחוב מזרחה ומיד בנקודה 29 פנינו לדרך 4X4 דרומה ועוד דרכים עד שייך כרכור , גבעה קטנה עם עץ אלון יפה וקבר שייךבנקודה 30
    מכאן הלאה בדרכים עד בתי כרכור בנקודה 31
  • המשכנו ברחובות וסמטאות כרכור עד צומת כרכור בנקודה 32
    חצינו במעבר החצייה והמשכנו בשולי הכביש עד גן שומרון איו פנינו בנקודה 33
    המשכנו ברחובות המושב ובנקודות 34 רכבנו בדרך 4X4 לכיוון עין שמר
    מכאן בדרכים טובות עד חיבור לכביש המחבר את כביש 65 למועצה האיזורית מנשה בנקודה 35