Monday, October 29, 2018

בין רבדים לאשדוד

תאריך :  29-10-2018

רבדים - חציית כביש 383 - באר הרי"ף - צומת ראם (צומת מסמייה) - מעבר מתחת כביש 40 - נחל ברקאי - תלמי יחיאל - כביש גישה לבסיס חצור - נחל האלה - ליד אורות - ליד בסיס חצור - רכס עזריקם - יער עזריקם - אנדרטת בני המושבים - נחל לכיש - ליד שדה עוזיהו - גשר עד הלום - רק עד הלום - נחל לכיש - ליד אשדוד - ליד ניר גלים - ליד המסילה - ליד כביש 4 - חצייה מתחת כביש 4 - חציית כביש 42 - כביש לגן הדרום - ליד כנות - ליד בני עייש - כביש 3933 - גני טל - ליד חפץ חיים - גת גדעון - חציית כביש 3 - רבדים

נקודת יציאה : עידן אופן ברבדים

מוביל : עידן הלל (עידן אופן)

טיפוס מצטבר :  240 מ'

(קטע המפה הופק בתוכנת CompeGPS)

• זהו עוד מטיוליי עם עמירם אורן
    הפעם הוביל אותנו עידן הלל מ"עידן אופן" בטיול להכרת האיזור שבין רבדים לאשדוד
  • יצאנו מחנות עידן אופן (1) ומיד אחרי השער של רבדים (2) פנינו שמאלה לדרך 4X4 שהוציאה אותנ לשדות
    בנקודה 3 חצינו את הכביש והמשכנו מצידו השני בכביש לכיוון כפר הרי"ף
  • בנקודה 4 לפני כפר הרי"ף פנינו לדרך עד נקודה 5 ליד אתר הארועים אגדתא
    המשכנו בדרכים פנימיות (חלקן סלולות) באיזור התעשייה של צומת ראם ובנקודה 6 עברנו מתחת לכביש 40 עם ערוץ נחל ברקאי
  • מצידו השני של הכביש עלינו ימינה לדרך 4X4 מצפון לערוץ נחל ברקאי
    בנקודה 7 פנינו בצומת הדרכים לדרום מערב ונכנסנו לשולי מושב תלמי יחיאל
    יצאנו מצידו השני והמשכנו בדרך עד הכביש לכיוון בסיס חצור בנקודה 8
    רכבנו בכביש לכיוון בסיס חצור וקצת לפני המחסום שלפני הש"ג פנינו שמאלה לדרך 4X4 בנקודה 9
  • רכבנו מכאן בדרכי 4X4 מדרום לבסיס חצור עד נקודה 10 מדרום לשער אחורי של הבסיס
    הדרך הולכת ומתפוגגת בגלל חריש עליה
    רכבנו בשרידי הדרך עד נקודה 17 בה הדרך חוזרת להיות נורמלית
    בנקודה 18 חצינו עם הדרך תעלת מים שחוברת לערוץ נחל חריש
    המשכנו בגדה הצפונית של הנחל עד חציית הערוץ של נחל ברקאי (19) הבא מימין וחובר לנחל לכיש
  • אחרי החצייה רכבנו עד מתחת לגשר כביש 4 בנקודה 20 והלאה אל מעל הגשר הטורקי (גשר עד הלום) שפוצץ במאי 1948 ע"י כוחות גבעתי במבצע ברק
    המשכנו ליד הפילבוקס והאנדרטה לנופלים מגבעתי באיזור
  • בנקודה 21 פנינו צפונה בדרך ממערב לנחל לכיש
    רכבנו בדרך הטובה עד צומת הדרכים בנקודה 22
    פה פנינו מזרחה בדרך החוצה את נחל לכיש ופוגשת שביל אופניים ההולך ונבנה בין ניר גלים לבני דרום
  • בנקודה 23 פנינו לדרך דרומה לכיוון המחצבה הישנה באיזור נקודה 24 והלאה בדרכי פרדסים חוליות עד הדרך שליד המסילה בנקודה 25
  • רכבנו בדרך במקביל למסילה לדרום מערב וחצינו אותה עם הדרך שהולכת לחורשת השיטה המלבינה שמערבה מכאן ליד בית הקברות של אשדוד
    פנינו לצפון מזרח בדרך המקבילה למסילה ממזרח ומקבילה לכביש 4
    ליד תחנת הדלק , המחלף והמסילה בנקודה 27 תמרנו דרך תחנת הדלק והמדרכות
    חצינו את כביש 42 במעבר החצייה ורכבנו בשוליו צפונה קטע קצר ופנינו בצומת בנקודה 28 לכיוון גן הדרום
  • רכבנו בכביש לגן הדרום עד נקודה 29 בה ירדנו לדרך 4X4 צפונה שבמהרה ממשיכה מזרחה לאורך תעלת מים בגדה הדרומית שלה
    בנקודה 30 חצינו את הכביש בין בצרון לנווה מבטח
    המשכנו עם הדרך עד הככר בכביש 3933 שמדרום לכנות (נקודה 31)
    מכאן רכיבה בכביש עד הצומת עם כביש 40 בנקודה 32
    חצינו את הכביש במעבר החצייה ורכבנו צפונה במדרכה ליד כביש 40 עד הפנייה להמשך כביש 3933 בנקודה 33
  • המשכנו בכביש 3933 עד הכיכר ליד גני טל וחפץ חיים ואז דרומה בכביש
    מדרום לגני טל פנינו לגת גדעון שבנקודה 34
    זוהי גת מרשימה ששימשה כגת תעשייתית לפי גודלה
    היא מהמאה ה 6 - 7 לספירה
    מהגת המשכנו במדרכה לצד הכביש עד הכיכר בנקודה 35 בה פנינו עם המדרכה לצד הכביש מזרחה עד הצומת ליד רבדים
    חצינו בנקודה 35 את הכביש במעבר החצייה והמשכנו על המדרכה עד הפנייה לרבדים והלאה בכביש הגישה לרבדים דרך השער (2) והלאה עד לחנות עידן אופן (1)