Friday, October 05, 2018

WOW באלכסנדר

תאריך :  5-10-2018

חניון ליד מתנ"ס כפר יונה - יציאה מכפר יונה מערבה - ליד בית הראשונים - איזור מעברת שבות עם לשעבר - אנדרטה לפיגוע בית ליד - צומת בית ליד - דרך מקבילה לכביש 4 ממזרח - מעבר מתחת כביש 4 - כפר ידידיה - כפר חיים - ליד משמר השרון - מעברות - חציית נחל אלכסנדר - מעבר מתחת כביש 4 - נחל אלכסנדר - אגמון חפר - ליד שפך נחל שכם לאלכסנדר - מצפה וויקר(מאגר משמר השרון) - כביש לבורגתא - דרך מקבילה לכביש 57 מצפון - צומת ינוב - צומת כפר יונה מזרח - שכונת שרונה - כפר יונה - בית נבולסי - חניון ליד מתנ"ס כפר יונה

נקודת יציאה : חניון ליד מתנ"ס כפר יונה

משתתפים : 4 נשים מקבוצת "נשים על גלגלים" - "Women on Wheels" של לורי קופנס + אני כמדריך

טיפוס מצטבר :  118 מ'

• הגיעה עונת הנדידה של העופות ולכן החלטתי לקחת את בנות קבוצת "נשים על גלגלים" למסלול בנחל אלכסנדר תוף ביקור במצפים השונים שיש בו
    בגלל שהיה לי ארוע בהמשך הבוקר החלטתי להתחיל קרוב לבית בכפר יונה
    בעצם בחרתי במסלול הבית שלי שאני רוכב לעתים קרובות כשאני מחליט ספונטנית לצאת לרכיבה קצרה
    כשאני רוכב את המסלול לבד ללא הביקור במצפי הציפורים וללא עצירות הוא לוקח לי כ 1:40 שעות
    בדרך כלל נוספים לו שינויים לפי העונה , כמו תצפית על נדידת העופות , קטיף תאנים בדרך באוגוסט , קטיף תותי עץ במאי וכדו'
  • יצאנו מחניון המתנ"ס בכפר יונה (1) וחצינו את כפר יונה במטאות ורחובות מערבה עד שער לרכב לדרך עפר בנקודה 2
    מכאן דרך קצת חולית אבל רכיבה פרט אולי מטר פה או שם בעונה זו (בחורף ובאביב אין שום בעיה) שחולפת על פני בית הראשונים (3) בו ישבו ראשוני הפועלים שהגיעו לכאן ב 1932 לטובת הכשרות אדמות כפר יונה שנקנו
    המקום מוזנח ומתפורר וחבל - בכל זאת הבית הראשון של כםר יונה
    בנקודה 4 חברנו לכביש המשובש ששימש את המעברה שהיתה כאן
    פנינו על הכביש ימינה ובנקודה 5 הגענו לאנדרטה להצחת הנרצחים בפיגוע בית ליד
  • אחרי הסבר על האנדרטה וסיפור הפיגוע רכבנו בדרך הסלולה ומיד בנקודה 6 פנינו לדרך 4X4 חולית
    בעונה זו יש קטע לא רכיב קצר בנקודות 7
    אחריו המשכנו בדרך עד רחבת האוטובוסים בצומת בית ליד 8
  • חצינו את צומת בית ליד בצידה המזרחי בכיוון צפון , במעבר החצייה בנקודה 9
    המשכנו בשולי כביש 4 לאורך כ 250 מ' ובנקודה 10 ירדנו עם דרך ימינה לדרך 4X4 מקבילה לכביש 4 ממזרח
    בנקודה 11 חצינו במעבר מתחת כביש 4
    המשכנו בדרכי ה 4X4 בין הפרדסים והשדות עד שולי מושב כפר ידידיה בנקודה 12
  • מכאן רכיבה ברחובות כפר ידידיה והלאה לכפר חיים עד אחרי הכיכר בנקודה 14
    פה המשכנו בדרך הסלולה שעוברת מאחורי משמר השרון ועד מעברות
    להפתעתי בנקודה 15 השער על כביש הכניסה האחורי למעברות היה נעול ואי אפשר היה לעבור גם אופניים (פעם ראשונה זה 15 שנה שאני רואה זאת)
    אבל אין בעיה , יש דרך טובה לאופניים דרך בית הקברות של מעברות (נקודות 16)
    בנקודה 17 נכנסנו לדרך 4X4 שמקיפה את הגדר של מעברות ממערב ומצפון עד גשר הולכי הרגל על נחל אלכסנדר בנקודה 18
  • פה פנינו ימיה ורכבנו בשביל ומיד ירדנו בסינגל העובר מתחת לגשר הכביש הפנימי בנקודה 19 ומטפס לדרך של נחל אלכסנדר
    בנקודה 20 הדרך עוברת מתחת כביש 4 וממשיכה במקביל לכביש ממזרח
    בנקודה 21 חצינו על הגשרון את נחל אלכסנדר והמשכנו על גדתו המזרחית עד הגשרון בפינה היפה בנקודה 22
  • חצינו על הגשר ופנינו מזרחה
    בנקודה 23 נכנסנו לשטח אגמון חפר דרך גשר הולכי הרגל המונדש
    עלינו לתצפית בנקודה 24 והמשכנו ויצאנו משטח האגמון בנקודה 25 והלאה לחציית נחל אלכסנדר בגשר האירי בנקודה 26
    לאכזבתנו היו מעט ציפורים באגמון ולא היו שקנאים כלל
    המשכנו לרכב בגדה הצפונית של נחל אלכסנדר בדרך הנוף
    אז התחלנו לראות להקות שקנאים שנחתו בהמשך במאגר משמר השרון
    בנקודה 27 חצינו על גשרון את התעלה שחוברת לנחל אלכסנדר ועצרנו בחניון לצילום בתוך ה"ריבוע"
  • המשכנו בדר שלאורך נחל אלכסנדר צפונה ובגשר האירי בנקודה 28 חצינו לגדה המערבית והמשכנו עם הדרך עד ליד מאגר משמר השרון
    חצנינו את הנחל ועלינו למצפה וויקר (מאגר משמר השרון) בנקודה 29
    פה היו שקנאים
    אחרי התצפית חזרנו לדרך שממערב לנחל ורכבנו עליה עד ליד כביש 57 והגענו איתה לכביש הגישה למושב בורגתא בנקודה 31
  • חצינו את הכביש והמשכנו בדרך ה 4X4 המקבילה לכביש 57 מצפון עד צומת ינוב בנקודה 32
    פה חצינו את הכביש במעברי החצייה ורכבנו על המדרכה מהצד הדרומי עד צומת כפר יונה מזרח שעדיין לא נפתחה בנקודה 33
    רכבנו בכביש 562 והלאה עד הכניסה האחורית לכפר יונה בנקודה 34
    מכאן רכיבה ברחובות ובסמטה עד לבית נבולסי המערבי (35)