Thursday, November 01, 2018

טעימה מסינגל סובב זכרון ועוד‎

תאריך :  1-11-2018

מחצבת בנימינה - חצייה מתחת כביש "בנימינה-זכרון יעקב" בגשר נחל תנינים - עינות שוני - פילבוקס מצפון לעינות שוני - חציית כביש "בנימינה-זכרון יעקב"- אורט בנימינה - עין צור - חרבת עלק - רמת הנדיב - מצור אל עקב - ליד גן הנדיב - סינגל סובב זכרון - דרך הביוב - ליד הכביש העולה לזכרון יעקב ממערב - למרגלות מערת כברה - נחל כברה - מחלף למעגן מיכאל מכביש 4 - דרך מקבילה למסילה ממערב - נחל תנינים - חצייה מתחת כביש 4 - גשר המסילה מעל נחל תנינים - מרגלות חוטם הכרמל - מחצבת בנימינה

נקודת יציאה : מחצבת בנימינה

טיפוס מצטבר :  322 מ'

הערה חשובה

קובץ TRK ל GPS

• כבר שנים אני מחפש ירידה בשטח נוחה וזורמת מרמת הנדיב או זכרון יעקב לכיוון מערב ואין
    השבוע נתקלתי ברכיבה שפרסם אופיר באר שרכב עם איל אופק וראיתי שהם ירדו מרמת הנדיב עד תחנת הדלק שבתחילת העלייה לזכרון יעקב
    כשתהיתי איך זה אפשרי , הרי אין שם שביל , הם אמרו שלאחרונה נבנה שם חלקו הראשון של סינגל סובב זכרון יעקב , יוזמה פרטית של תושבים
    בדקנו היום ואכן הבעיה נפתרה
  • יצאנו ממחצבת בנימינה (1) וחצינו מתחת לכביש לזכרון בגשר של נחל תנינים (2) שבצידו הצפוני יש הגבהה שניתנת לרכיבה
    מיד אחרי החצייה בגשר עברנו דרך הנחל (היבש) לדרך בגדה הדרומית
    במקרה של מים בערוץ ניתן להכנס לדרך מהצד הדרומי של הגשר
    רכבנו בדרכי ה 4X4 עד חיבור לחניון חדש ליד עמדת שמירה בחורש אקליפטוסים בעינות שוני (4)
    מהמעיינות האלה נלקחו חלק מהמים של אמות המים הגבוהות לקיסריה בתקופה הרומית/ביזנטית וגם מים לאתרים השונים בסביבה לאורך ההסטוריה ולכן עמדות השמירה והמבנים סביב
  • מכאן המשכנו בדרך הסלולה חלקית בבטון
    חלפנו על פני הפילבוקס המנדטורי בנקודה 6 שהוא חלק מהעמדות ומשמש היום חלק ממגורי התאילנדים העובדים במטעים
    בנקודה 7 הגענו לדרך הסלולה בין אביאל לזכרון יעקב ורכבנו בה שמאלה עד נקודה 8 בה פנינו לדרך ה 4X4 המאובקת בלבן לאיזור מפעל הבטון ולכביש "בנימינה-זכרון יעקב" בנקודה 9
  • חצינו את הכביש והמשכנו בשביל לחנייה של בית ספר אורט (10) והלאה עברנו בשער לרמת הנדיב בנקודה 11
    מכאן עלינו בדרך 4X4 לעין צור בנקודה 12
    לא עצרנו הפעם בעין צור והמשכנו בטיפוס דרך הארמון ההרודיאני עד הדרך הראשית על הרכס של רמת הנדיב בנקודה 13
  • פה תכננו להגיע למנצור אל עקב , אבל בדרך יותר מעניינת כי ידענו שגם נחזור לכאן
    לכן פנינו ימינה ומיד נכנסנו לדרך בנקודה 14 ובנקודה 15 פנינו שמאלה לסינגל קל שחלקו מוצל עד נקודה 16
    מכאן בדרך ה 4X4 עד נקודה 17
    פה עלינו בסינגל עד חרבת מנצור אל עקב (18)
  • אחרי תצפית בראות הנהדרת שהיתה חזרנו בדרך אחרת לנקודה 19
    מכאן סינגל עד חיבור לדרך בנקודה 20
    המשכנו בדרך הראשית החוצה את רמת הנדיב עד ליד איזור גן הנדיב בנקודה 21
    פה נכנסנו לסינגל מפתה בנקודה 22
    זהו סינגל לא רכיב ברובו (נקודות 22) ומומלץ להגיע לצידו השני באחת הדרכים מימין או משמאל
    המשכנו בדרך ה 4X4 לכיוון כלוב הנשרים
    פה חיפשנו את הנקודה המדוייקת לתחילת סינגל סובב זכרון החדש
  • פנינו ימינה בדרך ה 4X4 ומיד בנקודה 24 נכנסנו לסינגל המתחיל ליד אלון גדול שלידו ספסל
    הסינגל הזורם יורד בפיתולים לערוץ נחל כברה ואז מטפס עד חיבור לדרך הביוב בנקודה 25
    מכאן רכבנו שמאלה בדרך הביוב ממנה בהמשכה יש נקודת תצפית יפה לכיוון מערת כבארה בה נמצאו ממצאים פרהיסטוריים מרשימים בעיקר , שרידים מעניינים של האדם הניאנדרטלי
    בנקודה 26 ליד המבנים נכנסנו שמאלה להמשך סינגל היורד במהירות וממשיך עד נקודה 27 בה הוא חובר (כרגע תוך דילוג מעל מעקה בטיחות) לכביש העולה לזכרון יעקב מכביש 4
    הסינגל אמור להמשיך אחרי חציית הכביש ולטפס לאיזור גבעת עדן
  • חזרנו אחורה כמה מטרים ובנקודות 28 חתכנו בלי שביל ברור (קצת מזבלה ואבנים) לדרך 4X4 שנכנסת בהמשך למטע אבוקדו
    רכבנו בדרכי המטע עד חיבור למחלף המוביל למעגן מיכאל מעל כביש 4 בנקודה 29
  • עברנו במדרכה בגשר מעל הכביש ובנקודה 30 פנינו שמאלה לדרך המובילה לדרך מקבילה למסילה בנקוד 31
    רכבנו בדרך המקבילה למסילה עד ערוץ נחל תנינים בנקודה 32
    פה עברנו בדרך המקבילה לגדה מצפון מתחת לכביש 4 העובר על גשר והמשכנו עד גשר הרכבת מעל נחל תנינים בנקודה 34
    פה ירדנו עם הדרך ומצידו השני של הגשר עלינו במדרגות עץ לדרך שמעל ובה המשכנו עד המקום בו חנינו במצבת בנימינה בנקודה 1