Friday, November 23, 2018

מצפה זוהר

תאריך :  23-11-2018

פאב מוזה בערד - שביל אופניים מקביל לכביש 31 - איזור תעשייה ערד - מנחת ערד - הר קינה - מצפה זהר - צומת חתרורים - סינגל בוקק - הר פרסה - נחל בוקק - סינגל בוקק - מצפון ומזרח לצוק תמרור - יובלי נחל יזרח - מעלה זרון - מצד זוהר - נחל זוהר - כביש 90 בצומת כניסה לנווה זוהר

נקודת יציאה : אלונית ליד פאב המוזה בערד

נקודת סיום : צומת כניסה לנווה זוהר

טיפוס מצטבר :  272 מ'

ירידות מצטברות : 1205 מ'

• עוד יום ששי של גשם , ולכן עוד ששי במדבר , איזה כיף
    הפעם הימרתי שבערד לא יהיה גשם ו.... הצלחתי , פרט לטפטוף קצר וקל של כמה דקות שלא הפריע
    המסלול שבחרתי לרדת מערד לנווה זוהר היה מסלול הסכינים והרכסים שפרסם דני פריגל לפני מספר שנים
    בשלב מסויים במסלול החלטתי שמספיק מהקטעים המאתגרים מדי לפעמים עבורי במסלול וחתכתי לכיוון המסלול הסטנדרטי של סינגל בוקק
    סיימנו בירידה הנהדרת במעלה זרון שהולך השנה להפוך לשביל ישראל לאופניים ויאבד מאתגריותו ויהפוך לסינגל סטנדרטי וקל
  • יצאנו מתחנת הדלק שליד פאב המוזה (1) ורכבנו בשביל האופניים עד צומת איזור התעייה של ערד בנקודה 2
    מכאן בכביש לכיוון המנחת של ערד
    בנקודה 3 ליד מסלול המנחת פנינו עם הכביש שהופך דרך טובה לכיוון דרום מזרח
    בצומת הדרכים בנקודה 4 עזבנו את הדרך בסימון שבילים כחול שממשיכה לראש זוהר , ופנינו לדרך ימינה למצפה זוהר
    בנקודה 5 פנינו לסינגל קצר המוביל לרחבה של מצפה זוהר (6)
  • חזרנו בסינגל חזרה לנקודה 5 וירדנו בסינגל שמאלה
  • פנינו שמאלה ורכבנו בכביש לצומת חתרורים (10) וימינה בכביש לנווה זוהר
    מיד בנקודה 11 פנינו שמאלה לדבל שהופך סינגל שחובר בנקודה 12 לסינגל בוקק
    רכבנו קטע קצר בתוואי סינגל בוקק
    בנקודה 13 עזבנו את הסינגל וטיפסנו בדבל שהופך לסינגל לא רכיב ברובו ומטפס בתלילות לכיפה בנקודה 15
    ניתן לחסוך את הטיפוס הרגלי בעקיפת הקטע הזה ע"י רכיבה בתוואי ללא שביל רשמי שציינתי בנקודות 14
  • מנקודה 15 חזרנו לרכב ורכבנו בנאקב צר על הרכס או לצד הפסגה
    מדי פעם יש קטעים מפחידים או נאקב מדורדר שהצריכו הליכה של מטרים פה ושם
    אחרי הר פרסה בנקודה 16 החלטתי להסתפק בנאקב הרכסים ולחתוך לשביל המסודר יותר של סינגל בוקק
    רכבנו בתוואי מקביל לערוץ ולעתים בערוץ עד חיבור לתוואי סינגל בוקק בנקודה 17
  • רכבנו מכאן בסינגל הזורם בד"כ
    יש 2 ירידות על מין סכין שלא מתוחזק ומצריכות ירידה רגלית של מטרים בודדים (בעבר הם היו רכיבים)
    בנקודה 18 עזבנו את סינגל נחל בוקק
  • פנינו בנקודה 18 לתוואי דרך ה 4X4 החוצה את דרום מדבר יהודה , ורכבנו דרומה
    בנקודה 19 עזבנו את הדרך ורכבנו בכיוון כללי ללא תוואי ברור ובהמשך בדאבל עד מפגש עם הדרך שבסימון שבילים כחול בנקודה 20
    פה חצינו וחברנו לתוואי כללי של מעלה זרון
    דהרנו במורד הסינגל הנהדר והמאתגר
    בשנם האחרונות הסינגל הפך זורם בהרבה לעומת מה שהיה בעבר והוא ברמה טכנית בינונית פרט לקטע האחרון בנקודות 21
    בנקודות 21 הוא הופך לדרדרתי ובשיפוע קשה ובו הלכתי במספר רב של קטעים , אבל זה קטע קצר יחסית