Friday, November 30, 2018

סיבוב בדרום מערב הכרמל

תאריך :  30-11-2018

תחנת דלק בצומת עופר - כביש 7021 - כביש גישה למרכז מיר"ב - חניון מיר"ב עליון - ליד מצפה עופר - שייך אמיר - ליד מערות הכרמל - עיי מזר - התותח - ליד חורבת חגלון - נחל מערות - עמק מהר"ל - כרם מהר"ל - חציית כביש 7021 - מרכז ייעור "כרמל - אלונים" - כביש גישה לעופר - שביל רמות מנשה - סינגל חוף הכרמל - יער חוף הכרמל - מתחת מצפה עדנה - נחל שימרי - חרבת שימרי - תחנת דלק בצומת עופר

נקודת יציאה : תחנת דלק אלון בצומת עופר

מוביל : דורון סלע

טיפוס מצטבר :  770 מ'

הערה חשובה

קובץ TRK ל GPS

• הייתי אמור להדריך היום טיול שבוטל בסופו של דבר ולכן הצטרפתי לקבוצה הרגילה שלי Northern Riders שדורון התנדב להוביל במקומי
    הוא תכנן מסלול נחמד שחלקו הראשון דרכי 4X4 סביב יער עופר וסופו חלקו הדרומי של סינגל חוף הכרמל ההולך ונבנה
    מסלול יפה עם הרבה עבודה בגלל עליות ארוכות , אבל רכיבות
    לסיום סינגל ארוך והירידה הנהדרת שלו
  • יצאנו מתחנת הדלק (1) לכביש מזרחה ומיד בצומת בנקודה 2 פנינו שמאלה לכיוון מרכז מיר"ב
    בנקודה 3 פנינו ימינה לדרך 4X4 המטפסת לרכס בעלייה סבירה
  • בנקודה 4 חצינו את האוכף עליו יש דרך סלולה העולה ליער עופר וירדנו בדרך 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 5
    פנינו שמאלה והמשכנו בירידה חזרה למישור שלמרגלות הכרמל
  • מכאן צפונה בדרך ה 4X4 מנקודה 6 ליד מטעי הבננות
    בנקודה 7 הגענו לכביש הגישה למערות הכרמל ליד השער
    פה נתתי הסבר קצר על האדם הקדמון , תולדותיו בארץ ובכרמל
    פנינו שמאלה בכביש הגישה למערות ובנקודה 8 ירדנו מהכביש ימינה ורכבנו בצד השני של ערוץ נחל מערות עד צומת הדרכים בנקוד 9
  • המשכנו בדרך למרגלות הכרמל עד צומת הדרכים בנקודה 10
    מכאן עלייה ארוכה עם שיפועים משתנים , חלקים תלולים עד התותח בנקודה 11
    זהו תותח ישן שהובא לכאן ע"י הצבא לאימונים כי יש פה שטח אש
  • מהתותח ירידה מהירה וכייפית לערוץ נחל מערות בנקודה 12
    רכבנו במורד נחל מערות בדאבל נחמד שחלקו הגדול מוצל בחורש האלונים
    בנקודה 13 תכננו לפנות שמאלה ולחבור לדרך האדומה של נחל מערות , אבל הבוץ בדרך מהפנייה היה מפחיד ולכן המשכנו בדרך שבנחל מערות עד למושב כרם מהר"ל בנקודה 14
    חצינו את היישוב עד הכיכר ביציאה מהיישוב לפני השער בנקודה 15
  • מכרם מהרל ירדנו בכביש הגישה עד הצומת בנקודה 16
    נכנסנו לדרך ה 4X4 מצידו הדרומי של הכביש ורכבנו בדרך המקבילה לכביש מערבה
    בנקודה 17 ליד מרכז הייעור כרמל אלונים של קק"ל פנינו שמאלה לדרך 4X4 המטפסת דרומה לרכס
    רכבנו בדרכי ה 4X4 בעלייה ארוכה עד חיבור לכביש העולה למושב עופר בנקודה 18
  • פנינו ימינה בכביש ואחרי כ 5 מ' שמאלה לדרך 4X4 ועוד דרכים עד צומת הדרכים בנקודה 20
  • פה נכנסנו לחלקו הדרומי של סינגל חוף הכרמל של קק"ל ההולך ונבנה
    הפעם בשונה מהפעמיים הקודמים שרכבנו בסינגל , רכבנו בכיוון המומלץ שהוא נגד כיוון השעון
    אני פחות אהבתי את הכיוון הזה והיתה לי הרגשה שיש בו יותר עליות מבכיוו ההפוך - זה סובייקטיבי ולא בדקתי (בנוסף זה קטע מעגלי)
    סה"כ בנוי יפה וקל טכנית
    בנקודה 21 סיימנו את הלופ בסינגל ופנינו שמאלה בדרך ה 4X4 ומיד בנקודה 20 ירדנו ימינה בהמשך הסינגל שיורד בירידה נהדרת - הקטע הכייפי ביותר בסינגל חוף הכרמל
    בנקודה 22 הסינגל פונה ימינה ומטפס קמעה וממשיך בקטע יפה וקצת טכני יותר ליד שרידי גתות ומתקנים חקלאיים
    הסינגל מסתיים בנקודה 23
  • רכבנו בדרך ה 4X4 צפונה ומיד פנייה ימינה בנחל שימרי עד נקודה 24 בה יש צומת דרכים וסינגלים
    פה ניתן לפנות חמחנה ולטפס לקטע אחר של סינגל חוף הכרמל המופיע במסלול
    : בסינגל חוף הכרמל
    פנינו שמאלה בדרך שיורדת בנחל שימרי וממשיכה צפונה במקביל לרכס עד נקודה 25
    פה חצינו קטע של כ 5 מ' בלי שביל של ממש לדרך במטעי הבננות
    המשכנו בדרך המטעים עד חיבור לכביש הגישה לעופר בנקודה 26 בה פנינו שמאלה בכביש עד תחנת הדלק (1)