Friday, November 09, 2018

שבטה

תאריך :  9-11-2018

חנייה של בי"ס לנ"מ ליד צומת טללים - חציית כביש 40 - פנייה לקיבוץ טללים - מצפון לחוות מתנת מדבר - חציית נחל היימן - נ.ג 502 - נחל היימן - סינגל החרוב - החרוב של סינגל החרוב - דרך מקבילה לכביש 40 - חציית כביש 40 - סינגל עלייה לרכס בוקר - רכס בוקר - סינגל מנגו - נחל זלזל - נחל הבשור - נחל משורה - מתחת כתף שבטה - סינגל זיתן - מתחת שדה חוטב - שבטה

נקודת יציאה : חנייה של בי"ס לנ"מ ליד צומת טללים

נקודת סיום : ליד השער של גן לאומי שבטה

טיפוס מצטבר :  610 מ'

• זהו , לא יכולתי לעמוד בזה יותר , החלטתי שהשבוע נרכב במדבר
    תכננתי מסלול שיצא מצומת טללים יעבור במספר דרכים וסינגלים ממזרח לכביש 40 וימשיך על רכס בוקר ובאחד מהסינגלים שלו והלאה עד שבטה
    יצא טיול משובח , חלקו במסלולים שכבר רכבנו אבל הרבה קטעים כמו סינגל מנגו חדש לנו
    סינגל מנגו התגלה כסינגל המשובח ביותר מבין 4 הסינגלים שבאיזור : סינגל הללויה ,אבטיח געדה ומנגו
    הסיבה כי הוא זורם בירידה ממזרח למערב ,  בניגוד להללויה ואבטיח שכוללים בתוכם עליות וירידות בכל כיוון שנרכב אותם
  • יצאנו מחניית בית הספר לנ"מ (1) ורכבנו קטע קצר במדרכה בצד הצפוני של כביש 40 עד הפנייה לטללים בנקודה 2
    בנקודה 3 פנינו ימינה לשרידי דרך לא ברורה ורכבנו בכיוון חציית נחל היימן ע"י הדרך בנקודה 4
    אחרי חציית הערוץ המשכנו בדרכי 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 5
    מכאן עלייה סבירה בדרך 4X4 על שלוחה עד הכיפה בנקודה 6
    פה על הכיפה יש מספר טומולי - אלה קברים עתיקים מלפני אלפי שנים (יש תאוריות רבות למקורם)
    מכאן תצפית יפה סביב והמגדל של תחנת הכוח הסולרית בולט ומיד מושך לצלם אותו (ראה תמונות)
  • אחרי טיפוס ארוך רכבנו בדרך ה 4X4 עם עוד עלייה אחת ואז ירידה מהירה
  • פה פנינו שמאלה ונכנסנו לסינגל החרוב
    סינגל החרוב הוא סינגל שנבנה ע"י חנות גיאופן ומסומן בסימוניהם עם עמודים חומים
    נראה שלא מתחזקים אותו יותר , עם כי הוא ברור וזורם
    טיפסנו עם הסינגל אל רכס וירדנו איתו בירידה יפה טכנית (הסינגל טכני בינוני עד קל) עד לערוץ נחל באר חייל
    בנקודה 10 הגענו לחרוב הגדול שהוא נדיר פה שעל שמו נקרא הסינגל (ראה תמונה)
  • המשכנו מכאן בדרך 4X4 מקבילה לכביש 40 (יש מספר דרכים או שרידיהן מקבילות לכביש - כולן טובות
    בנקודה 11 חצינו את כביש 40 - זהירות המכוניות שעוברות בכביש נוסעות מהר
    מצידו השני נכנסנו לסינגל של גיאופן שמטפס לרכס בוקר
    תחילה זהו דאבל שבהמשך הופך לסינגל עד חיבור לדרך 4X4 טובה בנקודה 12
  • נסענו בדרך שעוברת על הרכס
    בנקודה 13 עזבנו את הדרך ונכנסנו משמאל לסינגל בנוי יפה של גיאופן , מסומן פה ושם עם העמודים החומים
    בנקודה 14 הסינגל חוצה את הדרך וניתן לרדת איתו לתחילת קומפלקס הסינגלים הללויה/אבטיח/געדה/מנגו
    אנחנו חסכנו את הירידה והעלייה , אבל בכך וויתרנו על עצירה בשמורת החלמוניות הפורחות עכשיו
    המשכנו בסינגל מערבה שזורם בנוף יפה עד חיבור לסינגל מנגו בנקודה 15
  • כמו שכבר ציינתי , סינגל מנגו הוא משובח ולדעתי הטוב מבין קומפלקס הסינגלים כאן
    הוא ברמה טכנית בינונית , ובנוי בצורה משובחת וטובה כמעט לכל רוכב מנוסה
    זרמנו עם הסינגל ופרט ל 2 מקומות של כ 5 מ' שמצריך אומץ לקטע טכני (רכיב אבל מפחיד) הכל זורם
    הסינגל מסתיים בירידה לערוץ נחל זלזל בנקודה 16
  • מכאן רכבנו בדרכי 4X4 בערוצי נחלים
    רכבנו בדרך עד חיבור לנחל הבשור בנקודה 17
    המשכנו בדרך ה 4X4 המסומנת בסימון שבילים אדום בנחל הבשור ובהמשך בשחור ביובל שלו , נחל משורה
    הרכיבה היא במעלה הנחל שהוא כמעט מישורי
    בנקודה 18 חצינו את קו פרשת המים ונכנסנו לנחל זיתן שהולך מערבה , שוב כמעט מישורי
    בכל הערוצים יש שרידי סכרים נבטיים ופה ושם שרידי חוות
    בנחל זיתן עם ההתקרבות לחורבות שבטה יש שרידים מרשימים של חוות נבטיות בעיקר מהתקופה הביזנטית
  • בצומת הדרכים בנקודה 19 פנינו ימינה לדרך 4X4 עד הכניסה לגן הלאומי שבטה בו השארנו מכוניות בבוקר (20)