Friday, January 18, 2019

עם השועלות לאפיפניה

תאריך :  18-1-2019

תחנת דלק בצומת אלמוג - כביש גישה לאלמוג - סינגל חווארי אלמוג - ליד קיבוץ אלמוג - מצפור אוג - מישור דובר - ליד כביש 90 - מאגר טיהור מי שפכים - חציית כביש 90 - עין נח'יל - וודי חור אל מרר - נאת המדבר של עין חג'לה - חציית וודי קלט - כביש גישה לקאסר אל יהוד - מנזר סנט ג'והן - אתר קאסר אל יהוד - כביש גישה לקאסר אל יהוד - חציית וואדי קלט - נאת המדבר של עין חג'לה - עין נח'יל -  דיר חג'לה - צומת בית הערבה - סינגל חווארי אלמוג - תחנת דלק בצומת אלמוג

נקודת יציאה : תחנת דלק בצומת אלמוג

משתתפים : קבוצת הרוכבות "השועלות" עם תוספות ואני כמדריך

טיפוס מצטבר :  361 מ'

זמן : 6:55 שעות (כשעה באתר קאסר אל יהוד בחגיגות האפיפניה)

הדמייה תלת מימדית (Ayvri)

• ב 18 וה 19 לינואר נחגג חג האפיפניה בכנסיות המזרחיות : הכנסייה האורטודוקסית , האתיופית , הארמנית , הסורית והקופטית
    זאת בגלל שזה בעצם ה 6 בינואר בלוח השנה היוליאני בו הם משתמשים
    הקטולים משתמשים בלוח הגרגוריאני שהוא לוח השנה הלועזי
    בארוע זה נחגגת טבילתו של ישו וירידת רוח הקודש בצורת יונה עליו
    הובלתי את קבוצת "השועלות" עם תוספת של מספר רוכבים ורוכבות במסלול שכלל את רוב סינגל חווארי אלמוג , אתר קאסר אל יהוד ומנזר דיר חג'לה
  • יצאנו מתחנת הדלק בצומת אלמוג (1) ופנינו לכביש לכיוון אלמוג
    מיד בנקודה 2 פנינו ימינה וחברנו בנקודה 3 לדרך 4X4 המטפסת במתינות
  • בנקודות 4 פנינו שמאלה וחברנו מיד לסינגל חווארי אלמוג
    מיד נכנסנו לקטע היפה והכייפי ביותר שבו באיזור נקודה 5 , בו יש מספר גשרונים וברמים נחמדים
    המשכנו עם הסינגל עד החיבור לכביש הגישה לאלמוג ליד הקיבוץ בנקודה 6
    עצרנו לתצפית במצפה אוג שנמצא ליד
  • המשכנו בדרך ה 4X4 המקבילה מדרום לגדר הקיבוץ והיא חלק מתוואי הסינגל ובנקודה 7 פנינו שמאלה להמשך הסינגל הכייפי
    זרמנו איתו עד קצהו המזרחי בנקודה 8
  • פה פנינו ימינה וחברנו לדרך סלולה שמובילה לכביש 90
    המשכנו בדרכים שחלקן סלולות עד מאגר טיהור השפכים בנקודה 9 והלאה עד נקודה 10
    פה עזבנו את הדרך ופנינו ללא שביל מוגדר אבל ברכיבה עד כביש 90 בנקודה 11 ליד צומת הערבה
  • חצינו את הכביש ורכבנו בלי שביל מוגדר
    חברנו לשרידי כביש שהוא המשכו של כביש 1 ודהרנו בו בירידה
    מיד בנקודה 11 פנינו שמאלה לדרך 4X4 העוברת בשטחי חוואר הלשון
    הדרך יפה וחושפת מראות יפים של חוואר הלשון
    עברנו ליד עין נוח'יל וליד ממזרח יש אתר של מערות נזירים מהתקופה הביזנטית
    באיזור נאת המדבר של עין חגלה יש שרידי מטע דקלים גדול ושרידי מבנים שנטשו כנראה כשהאיזור היה מתוח בסוף שנות ה 60 ובשנות ה 70 של המאה הקודמת
    בנקודה 14 חצינו את וודי קלט שהיה עם מים בעומק כ 20 ס"מ בניגוד לזרימה יומיים לפני , שאז גובה המים היה כ 5 ס"מ (השלג שירד ביום רביעי בלילה בירושלים גרם לעליית גובה המים)
    בנקודה 15 חברנו לכביש הגישה לקאסר אל יהוד
  • מכאן רכבנו מזרחה בכביש עד צומת הדרכים ליד הקפלה הפרנסיסקנית בנקודה 17
    פה היה מאד צפוף בצליינים ומטיילים והחלטתי להשאיר כאן את האופניים עם אחד מאיתנו כשומר
    פה ירדנו כמה שיותר קרוב לקו המים (18) כדי להתרשם מהארוע , הטקסים ולצלם
  • חזרנו אל האופניים (17) וטיפסנו בכביש עד הפנייה לדרך ה 4X4 בה באנו בנקודה 15
  • רכבנו בדרך כמו שרכבנו קודם עד נקודה 19 אחרי עין נוח'יל
    פה פנינו ימינה בדרך 4X4 למנזר דיר חג'לה וחנינו בחנייה הגדולה בנקודה 20
    ביקרנו במנזר וזכינו לקבל אוכל שנהוג לחלק לצליינים ולמבקרים בארוע האפיפניה
  • חזרנו מכאן בדרך בה באנו ובנקודה 19 פנינו דרומה והמשכנו בדרך ה 4X4 עד הכביש הישן בנקודה 13
    פה ימינה בכביש עד חיבור לכביש 90 בנקודה 21
    המשכנו בכביש דרומה עד צומת בית הערבה (22)
  • מכאן רכבנו בדרך שהופכת לסינגל
    בנקודה 23 חברנו לדרך בה רכבנו עד נקודה 24
    פה סינגל בערוץ בקודות 24 שבסופן חברנו לסינגל חווארי אלמוג
    המשכנו בסינגל חווארי אלמוג בעלייה מאד מתונה עד האוטו בתחנת הדלק בכניסה לאלמוג (1)
  • יש אפשרות לרכב בסינגל אלמוג ולהמשיך לצומת הלידו ואז להמשיך דרך מה שהיה מלון הילטון ולרכב לאורך ציר המערכת עד ליד השער של קאסר אל יהוד (16)
    כשעשינו סיור הכנה עצר אותנו הצבא כשהיינו באמצע הדרך ואסר עלינו להמשיך על ציר המערכת