Thursday, January 10, 2019

גשרון ורחם

תאריך :  10-1-2019

הר יואש - כביש 12 - מצפה גשרון - כביש 12 - דרך ירידה לעין נטפים - מעל עין נטפים - נחל נטפים - כביש 12 - ליד תמילת א רדדי - ליד תצפית הר חזקיהו - כניסה לסינגל רחם - סינגל רחם - תמילת שחורת - הקצה העליון של קניון שחורת - סינגל ללא שם - ציר הנפט - נחל רודד - אילות
נקודת יציאה : תצפית הר יואש ליד האנטנות

נקודת סיום : ארוח בקיבוץ , קיבוץ אילות

טיפוס מצטבר :  555 מ'

ירידות מצטברות : 1189 מ'

• זהו מסלול היום הראשון של הטיול השנתי של Northern Riders
    בטיול השנתי הפעם חיפשתי מסלולים באיזור הרי אילת שיכללו בתוכם רכיבה במגוון המסלע של הרי אילת
    בסופו של דבר אחרי הרבה ניסיונות ובירורים הבנתי שאין הרבה מסלולים ארוכים שאפשר לעשות באיזור זה שגם יזרמו בצורה סבירה
    אחד הנופים המדהימים באיזור אילת הוא איזור גשרון והר צפחות , אבל אין מסלול שפוי שייתן רכיבה טובה ורצופה שיתאים
    יש הרה קטעי מסלול מאד מאתגרים כמו סינגל חרבת בודדה שמבירורים הבנתי שידרוש מרובנו הרבה הליכה
    לכן תפרתי בסופו של דבר מסלול שיגיע מהר יואש למצפה גשרון עם אילוצי הליכה ומכאן במסלול הבנאלי יותר שכבר רכבנו בעבר דרך עין נטפים ועלייה לכביש 12 וירידה בסינגל רחם
    יצא מסלול משובח שחושף הרבה ממה שיש באיזור , ולמרות שהיו בו כמה קטעים שהלכנו , אם בגלל חוסר רכיבות פה ושם ואם בגלל שיפועים מטורפים בדרך ה 4X4 העולה מעין נטפים לכביש 12
    בעיה נוספת היתה חוסר הזמן , כי בגלל שהגענו באותו יום מהצפון , התחלנו לקראת הצהריים וחששתי שנקלע לחושך - מה שלא קרה
  • חנינו בראש הר יואש ליד האנטנת (1) וירדנו בדרך היורדת עד הפנייה לכיוון הר יואש מכביש 12מעלה אילת בנקודה 2
    פנינו שמאלה ונכנסנו לשביל הולכי הרגל היורד לכיוון מצפה גשרון בסימון שבילים כחול
    הוא מתחיל רכיב ואז בנקודות 3 יש קטע לא רכיב ובהמשך הסיגל רכיב ברובו עם רכיבה יפה עם שיפוע משמאל
    עצרנו בתצפית הנהדרת בנקודה 4
    פה נתתי לחבר'ה הסבר על הגאולוגיה של הרי אילת
  • במפת שבילנט מסומן המסלול בנחל גשרון חזרה לנקודה 2 כרכיב , אבל הוא לא כזה ומצריך העברת האופניים במפלים
    לכן חזרנו בדרך בא באנו עד נקודה 2
  • פה פנינו שמאלה בכביש מעלה אילת ומיד בנקודה 5 פנינו ימינה לדרך ה 4X4 היורדת לכיוון עין נטפים בסימון שבילים שחור
    הדרך יורדת בתלילות ופה ושם דרדרת עד החנייה שמעל עין נטפים בנקודה 6
    ניתן מכאן לרדת רגלית אל המעיין שהוא למעשה המעיין היחיד באיזור
    מקוצר זמן וחשש להכנס לחשיכה החלטתי שהפעם לא נרד למעיין כמו בפעם אחרת בה ירדנו ב :
  • פה מתחיל טיפוס אכזרי בדרך ה 4X4 המסומנת שחור העולה עד חיבור לכביש 12 בנקודה 7
  • פה החלטתי לא לרכב בדרך ה 4X4 האדומה שיכולה להוות תחליף לרכיבה בשולי הכביש בין נקודה 8 ל 9
    אניחנו רכבנו בכביש עד הכניסה לסינגל רחם בנקודה 10
  • מכאן ירידה בסינגל המאתגר , סינגל רחם , המתחיל בירידה
    הסינגל הוא טכני בינוני עד קשה
    הפעם היו בו קצת נקודות של דשדש ודרדרת בהרבה מקומות
    אבל הסינגל סה"כ נהדר ומאתגר
    הסינגל בקטע הראשון בסימון שבילים שחור
    בנקודות 11 פנינו לסימון שבילים ירוק שמתחיל בעליונת קצרה
    הסינגל ממשיך ברכיבה על פי תהום והלאה כניסה לאפיק נחל שחורת ליד תמילת שחורת בנקודה 12
    בנקודה 13 בצומת השבילים פנינו שמאלה וטיפסנו בסינגל לאוכף בנקודה 14
  • פה רכבנו בסימון האדום עד נקודה 15 ומכאן סינגל לא מסומן בין סלעי אבן חול בעיקר עד חיבור לשביל ה 4X4 שליד חניון הלילה של נחל שחורת בנקודה 16
    מכאן רכיבה בדרך האדומה בערוץ נחל שחורת ואז עלייה בנקודה 17 אל הגדה
    מכאן בדרכי 4X4 , דבלים ובר בשטח עד חיבור לציר הנפט בנקודה 20
    בנקודות 20 רכבנו בציר הנפט המסומן בסימון שבילים אדום
  • עזבנו את הדרך ורכבנו חלק בר בשטח וחלק בדאבלים במניפת שפך נחל רודד עד הפשפש האחרוי של קיבוץ אילות בנקודה 21
    מכאן רכיבה בקיבוץ עד החנייה של "אירוח בקיבוץ" (22)