Friday, January 25, 2019

הדישון זורם

תאריך :  25-1-2019

צומת מחניים - כביש "חצור-ביריה" - איזור תעשייה חצור - עין כרמית - ליד מערת קובעת - סינגל ביריה - עין מקלד - כביש לקבר יונתן בן עוזיאל - סינגל ביריה - מעל נחל דלתון - כביש עין זיתים - חניון עין זיתים - נחל עמוד - קדיתא - אגם דלתון - מאגר דלתון - כביש "דלתון-גוש חלב" - כרם בן זמרה - כביש 886 - הר עלמון - נחל דישון - חציית כביש 886 - בסיס שטח אש 100 - חצייה מתחת כביש 90 - ליד תל חצור - כביש פנימי לאיילת השחר - דרך מקבילה לכביש 90 - צומת מחניים

נקודת יציאה : תחנת דלק "דלק" בצומת מחניים

טיפוס מצטבר :  992 מ'

• כמו בכל שנה , גם השנה אני מנסה לרכב בנחל דישון כשהוא זורם
    הבעיה שבשנים האחרונות הוא זרם ימים בודדים
    הפעם אחרי שראיתי בשבוע שעבר תמונות מהזרימה בטיול של עומר כץ , הנחתי שגם ביום ששי תהיה עדיין זרימה ... ואכן היתה זרימה ונראה שתהיה עוד כמה שבועות
    המים היו עמוקים יחסית
    בגלל שצפיתי שיהיו הרבה מים החלטתי לרכב רק חלק מהנחל ולא את כולו מנחל גוש חלב , כדי לא להמאיס את חציות המים - וזו לדעתי היתה החלטה נכונה
    הטיול זהה כמעט לטיול שרכבנו לפני שנה , אז בלי מים :
  • יצאנו מתחנת הדלק בצומת מחניים (1) ועברנו מתחת לכביש 90 במעבר בנקודה 2
    חברנו בנקודה 3 לכביש העולה מחצור הגלילית ליער ביריה
    בנקודה 4 נכנסנו לדרך 4X4 המטפסת עד קרוב לסינגל ביריה
    בנקודה 5 עזבנו את הדרך ורכבנו ללא שביל עד מעבר בגדר הבקר בנקודה 6
  • פה חברנו לדרך 4X4 המסומנת בסימון סינגל ביריה של קק"ל
    רכבנ בדרך ובהמשך בסינגל עד חיבור לכביש יער ביריה בנקודה 7
    לא המשכנ בסינגל אלא בכביש ומנקודה 8בשרידי כביש ישן שנחתך בגלל מפולת ומצריך מעבר רגלי של כ 5 מ'
    המשנו בדרך 4X4 עד חיבור לצומת בנקודה 9 , בה חברנו לסימון סינגל ביריה
    עלינו בדרך ה 4X4 עם קטעי סינגל עד צומת הדרכים בנקודה 11 מעל נחל דלתון
  • המשכנו ברכיבה בדרך שעל הגדה הדרומית של נחל דלתון עד חיבור לדרך הנוף הסלולה קרוב לצומת עין זיתים בנקודה 12
    בנקודת 13 רכבנו בכביש עין זיתים וירדנו שמאלה לדרך נוף לכיוון קדיתא
  • ירדנו לתחילת נחל עמוד בדרך הסלולה ובצומת בנקודה 14 טיפסנו לקדיתא
    בדרך חלפנו משמאלנו על פני קבר קבי טרפון
    בנקודה 15 ליד אגם דלתון פנינו צפונה בדרך ולעתים בסינגל המקביל להליד אגם דלתון עצרנו לארוחת בוקר ואז המשכנו עד כביש "דלתון-גוש חלב" בנקודה 16
  • פנינו שמאלה אחרי חציית הכביש ונכנסנו לשביל האופניים המקביל מצפון לכביש
    שימו לב שישי חצייה של גשרון שגובה המעקות צר וגבוה מדי ורוב האופניים יתקעו בו ולכן כדאי לרדת מהאופניים בחציית הגשרון
    בסוף שביל האופניים רוכבים מטרים בודדים בשולי הכביש ובנקודה 17 פונים לדרך ימינה (צפונה) שמובילה לשער האחורי של מושב כרם בן זמרה בנקודה 18
  • רכבנו ימינה בכביש המערכת שבתוך המושב עד השער של היישוב בנקודה 19
    יצאנו מהיישוב לכביש 886 ורכבנו בו צפונה ליד עלמה וריחנייה והלאה עד נקודה 20
  • פה פנינו שמאלה לדרך 4X4 מתחת להר עלמון
    תחילה זוהי דרך 4X4 ובהמשך מאיזור נקודה 21 הדרך הופכת לדאבל ולעתים סינגל ויורדת בתלילות למטה - איזה כיף של רכיבה
    בנקודה 22 מגיעים לדרך ה 4X4 שלאורך נחל דישון
  • דהרנו במורד נחל דישון כשמדי פעם חוצים את הנחל הזורם
    במקודה 23 חצינו את כביש 886 והמשכנו בדרך שתחילתה סלןלה עד תחנת השאיבה וממשיכה כדרך 4X4
    בנקודה 24 סיימנו את הדהירה בנחל דישון
  • עלינו בדרך מזרחה ובנקודה 25 פנינו לכיוון הבסיס של שטח אש 100
    בנקודות 26 , בגלל בוץ בשדות ובדרך , איגפנו את הקטע הבוצי דרך שולי השדה וחזרנו בסופו לדרך
    המשכנו בדרך שליד הבסיס הופכת סלולה ופנינו (27) איתה עד המעבר מתחת לכביש 90 בנקודה 28
    דהרנו בדרך הסלולה מצפון לתל חצור עד הכביש הפנימי לאיילת השחר בנקודה 29
    בכביש הפנימי פנינו ימינה וטיפסנו עד נקודה 30 בה נכנסנו שמאלה לדרך שתחילתה סלולה המקבילה לכביש 90 ממזרח ואיתה הגענו חזרה לאוטו בתחנת הדלק בנקודה 1