Wednesday, January 30, 2019

דרום אדום

תאריך :  30-1-2019

גברעם - סינגל גברעם - יער גברעם - צומת חלץ - כביש 232 - ברור חיל - נחל שקמה - חרבת מרשן - סינגל ברור חיל - סינגל דורות - חציית כביש 334 - ליד דורות - סינגל דורות - נחל הוגה - נחל משלים - סינגל ניר משה - נחל סלק - חוות השקמים - ליד קבר אריק ולילי שרון - חרבת הוגה - נחל עזור - גבים - חצייה מתחת כביש 34 - צומת שער הנגב - חציית כביש 232 - נירעם - תצפית רצועת עזה ממערב לשדרות - שמורת כורכר נירעם - חציית כביש גישה לארז - נחל מקורות - נחל שקמה - חצייה מתחת כביש 34 - חצייה מתחת למסילה - יער ארז - שמורת גברעם - גברעם

נקודת יציאה : חנייה של סינגל גברעם , לפני הכניסה לקיבוץ גברעם מצפון לכביש

טיפוס מצטבר :  518 מ'

הדמייה תלת מימדית (Ayvri)

• בתחילת השבוע קיבלתי הודעה מניר שהוא מעוניין במסלול באיזור מישור החוף הדרומי ושלח תמונה של מסלול שרכב לאחרונה עזרא שהרבני
    הורדתי את המסלול מה Strava של עזרא
    חתכתי קטע מנהלתי ובדיוק כשהתפנה לי יום רכיבה ביום רביעי יצאנו מספר חבר'ה מ Northern Riders במסלול המשובח
    באיזור זה רכבתי הרבה פעמים , בדרך כלל במסלולים ארוכים בדומה לזה שגם מופיעים באתר שלי
    השרשור של מספר סינגלי קק"ל היה מצויין , רכיבה מערבית לכביש "יד מרדכי-שדרות" היה חידוש , פריחת הכלניות שהיתה בשיאה ומזג האוייר היה נהדר - כל אלה יצרו טיול משובח ביותר
  • יצאנו מחניון סינגל גברעם המחודש (1) ורכבנו בדרך ה 4X4 המקיפה את קיבוץ גברעם מצפון
    בנקודה 2 חברנו לסינגל גברעם וזרמנו איתו עד נקודה 3 בה חברנו לדרך 4X4
  • מכאן רכיבה בדרכי 4X4 בנופים פסטורליים עד צומת חלץ (4)
    פנינו ימינה ורכבנו בשולי כביש 232 עד הפנייה לקיבוץ ברור חיל בנקודה 5
    בדרך רכבנו חלק על דרך 4X4 מקבילה לכביש ממזרח
    פנינו לכיוון ברור חיל ורכבנו בכביש הגישה עד הצומת לפני שער הקיבוץ בנקודה 6
  • פנינו לדרך ה 4X4 שמקיפה את הקיבוץ מדרום
    בנקודה 7 עברנו ליד שער אחורי של הקיבוץ שהיה פתוח והתייחסתי אליו בטיול עם עמירם אורן לפני שנה
    המשכנו בדרכים וחצינו את נחל שקמה בנקודה 8
    המשכנו בדרך דרומה עד נקודה 9
  • פה נכנסנו לסינגל ברור חיל שהוא חלק מקומפלקס סינגלי קק"ל קוחמה/דורות/ברור חיל
    זרמנו עם הסינגל עד צומת הסינגלים בנקודה 10 בה פנינו ימינה לסינגל דורות
    זרמנו עם הסינגל כשפה ושם מקבצים יפים של כלניות עד כביש 334 בנקודה 11
  • חצינו את הכביש וברחבה שלפני דורות רכבנו עד כניסה להמשך הסינגל בנקודה 12
    מכאן בסינגל ובדרכי 4X4 סביב צידו המזרחי של קיבוץ דורות
    המשכנו בדרך ובסינגל בנחל הוגה בנקודה 14 והלאה בנחל משלים עד צומת הדרכים והסינגלים בנקודה 15
  • פה פנינו שמאלה בדרך 4X4 ומיד בנקודה 16 נכנסנו לסינגל ניר משה
    חסכנו לופ קטן שנית להכנס אליו בנקודה 15
    מכאן התפתלנו עם הסינגל המפותל ביותר בארץ
    סה"כ מאד נחמד , ודבר המדהים ביותר זו פריחת הכלניות המרשימה , ברמה של בארי ושוקדה
    סיימנו את הסינגל בצומת הסינגלים והדרים בנקודה 15
  • פה פנינו שמאלה ורכבנו בדרכי ה 4X4 עד ליד כביש 334 ליד חוות השקמים
    פנינו כאן לדרך 4X4 מקבילה לכביש מדרום החולפת משמאלה ליד קבר אריק ולילי שרון
    המשכנו ואחרי גדר מכלאת הבקר בנקודה 18 פנינו לדרום מערב
    המשכנו בדרכים עד נקודה 19 בה אנדרטה ל 3 לוחמות הפלמ"ח שנהרגו באיזור מהפצצת מטוס מצרי באוקטובר 1948 במהלך מבצע יואב (ראה תמונה)
  • המשכנו מכן בדרכי ה 4X4 עד בית הקברות של גבים  (20) והלאה לגבים אליה נכנסנו בשער אחורי בנקודה 21
    בנקודה 22 נמצא בית הבטחון של גבים שנבנה ב 1947 ודומה לבתי בטחון אחרים מהתקופה
    יצאנו מהשער הראשי של גבים ובנקודה 23 הגענו לכביש 34
  • חצינו את הכביש ופנינו ימינה אל דרך מקבילה לו עד ליד צומת שער הנגב
    עברנו מתחת למסילה בנקודה 24 והמשכנו עד כביש 232 בנקודה 25
  • חצינו את כביש 232 והמשכנו בדרכי ה 4X4 עד הכביש הפנימי שמאחורי נירעם (26) המוביל למוזיאון מקורות ותולדות צינור המים בנגב
    המשכנו בדרך שממערב לנירעם , סביב הגדר של הקיבוץ עם תצפיות לכיוון רצועת עזה
    בנקודה 27 חלק עלו לעמדה ישנה בפתחת וודיון
    בנקודה 28 הגענו לתצפית מסודרת על רצועת עזה (ראה תמונות)
    המשכנו עם דרכי ה 4X4 שהופכות חוליות עד כביש הגישה לארז בנקודה 29
  • רכבנו לאורך נחל מקורות ובנקודה 30 חצינו את נחל שקמה בחיבורו עם נחל מקורות
    פה פנינו ימינה בדרך סלולה עד מעבר מתחת כביש 34 בנקודה 31
    מצידו השני רכבנו בדרכים אל מעבר מתחת למסילה בנקודה 32
  • המשכנו בדרכי 4X4 בכיוון כללי צפון
    בנקודה 33 ממערב לנו היה שטח שנשרף בקיץ ועכשיו היה מלא בכלניות - מראה נהדר (ראה תמונות)