Wednesday, February 13, 2019

מרחב עם

תאריך :  13-2-2019

מרחב עם - כביש גישה למרחב עם - נחל חצץ - בורות חצץ - סינגל חצץ - נחל חצץ - מעל מעלה אברהם -רכס מעל נחל דרוך - הר קטום - שדה בוקר - חציית כביש 40 - חניון הרועה - נחל הרועה - סינגל חלוקים - חציית כביש 40 - נחל עץ - עץ השיטה בנחל עץ - הסעיףהצפוני של סינגל חלוקים - כביש "צומת חלוקים-ירוחם" - מרחב עם

נקודת יציאה : מרחב עם (בכיכר הראשונה ביישוב פנינו שמאל וחנינו ברחוב)

משתתפים : טיול בהדרכתי

טיפוס מצטבר :  560 מ'

הערה חשובה

(קטע המפה נעשה בתוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

• זהו מסלול נחמד שרובו בסינגלים ובנאקבים באיזור שבין שדה בוקר למעלה אברהם שבצידו הדרומי של המכתש הגדול
  • יצאנו ממחב עם בנקודה 1 בכביש היציאה היישוב
    בגלל הבנייה באיזור הכניסה ליישוב יש חפירות שונות בצידי הכביש והפנייה למסלול עלולה להשתנות
    בנקודה 2 פנינו ללא דרך ברורה , אבל מיד אחרי מספר מטרים חברנו לדרך 4X4 בנחל חצץ שבמהרה חוברת לדרך 4X4 בסימון שבילים שחור
    בנקודה 3 עזבנו את הדרך ופנינו בדאבל צפונה לבורות חצץ תוך חציית הערוץ
    איזור הבוות מזוהה בקלות ע"י ערמות העפר הלבנות לידם משנים של ניקוי הבורות מסחף
    עצרנו להסבר שנתתי על תחילת תקופתם של הנבטים ליד אחד הבורות בנקודה 4
  • ירדנו כמה מ' ונכנסנו לסינגל חצץ בנקודה 5 שמטפס מכאן בעלייה סבירה לקו הרכס
    הסינגל טכני קל עד בינוני
    זרמנו עם הסינגל עד שהוא יורד חזרה לערוץ נחל חצץ בנקודה 6
  • מכאן רכיבה בדרך בוואדי שמתחלפת במהרה בשבילי עזים ונאקבים בוואדיות שהם יובלים של נחל חצץ - הכיוון הכללי הוא עלייה
    בנקודה 8 מסתיית העלייה המתונה ורוכבים בנאקבים עד חיבור לדרך ה 4X4 בסימון שבילים אדום המובילה למעלה אברהם (נקודה 9)
    ליד הדרך במקום הגבוה ביותר בנקודה 10 עצרנו לתצפית על המכתש הגדול
    הנקודה מעל ראש מעלה אברהם ואנדרטת אברהם קריניצי
  • מכאן חזרנו קצת בדרך ובנקודה 11 פנינו שמאלה לדרך 4X4 שהובילה לוואדי בו יש נאקב עד חיבור לדרך בנקודה 12
    טיפסנו עם הדרך עד נקודה 13 על הרכס שעובר בהמשך מעל נחל דרוך
  • רכבנו בנאקבים , חלקם סינגלים וחלקם דאבלים על קו הרכס או קצת נמוך משיא הרכס
    בנקודה 14 ההמשך עם נאקב על קו הרכס יורד לערוץ
    אנחנו פנינו שמאלה והמשכנו אחרי קטע קצר ללא שביל ברור בנאקב על קו הרכס הדרומי יותר
    בנקודה 15הגענו לצומת דרכי 4X4 וסינגלים
    המשכנו בסינגל שהוביל למרגלות הר קטום
    טיפסנו רגלית לראש הר קטום בנקודה 16
    הפעם לא היו גיבורים שירדו מההר ברכיבה , דבר אפשרי - ראה טיולים קודמים לכאן
  • מכאן ירדנו בסינגל שנכנס לערוץ קטן והלאה בערוץ עד חיבור לדרך במישור הגדול של איזור שדה בוקר בנקודה 17
    דהרנו במישור , עם דרך ובלעדיה עד הכניסה האחורית לקיבוץ שדה בוקר בנקודה 18
    יצאנו מהשער הראשי וירדנו לסינגל מצפון לגדר הקיבוץ בנקודה 19
    המשכנו עם השביל עד לחצייתו של כביש 40 בנקודה 20
  • מצידו השני של הכביש נכנסנו לחניון הרועה
    רכבנו בדרך 4X4 בנחל הרועה והלאה בסינגל שפונה בנקודה 21 וחובר לסינגל חלוקים
    המשכנו בסינגל חלוקים בעלייה בערוץ עם מדרגונות של טרסות עד כביש 40 בנקדה 22
    חצינו את הכביש (זהירות - המכוניות כאן מאד מהירות !!!) והמשכנו ברכיבה בדאבל ובסופו שוב סינגל בירידה לנחל עץ ולעץ השיטה הענק בנקודה 23
  • אחרי הפסקה קצרה ליד העץ המשכנ בדרך ה 4X4 מהעץ ובנקודה 24 פנינו לסעיף הצפוני של סינגל חלוקים
    הסינגל מטפס במתינות בערוצים עד שיא הגובה בנקודה 25
    מכאן ירידה בסינגל כייפי (לדעתי היפה בסינגל חלוקים) בירידה מהירה עם פיתולים כשלקראת הסוף לקחנו את הסינגל השמאלי מתוך שניים אפשריים
    הוא הוריד אותנו עד כביש "צומת חלוקים-ירוחם" בנקודה 26
    רכבנו בשולי הכביש מזרחה ומיד פנינו לכיוון כביש הכניסה למרחב עם אליו חברנו בנקודה 27