Monday, March 04, 2019

ינוב

תאריך :  4-3-2019

מתנ"ס כפר יונה - כביש 562 - שולי יער קדימה - שמורת אלוני קדימה - צור משה - ליד כביש 4 - הארבורטום ביער אילנות המזרחי - קדימה - חציית כביש 562 - בריכת חורף לב השרון - שביל לב השרון - עין ורד - מוזיאון הטרקטור - מנחת עין ורד - חציית ציר המוביל - יעף - כפר יעבץ - גת כפר יעבץ - כפר יעבץ - ציר המוביל - קלנסווה - ציר המקביל למוביל - ינוב - מוזיאון ינוב - אנדרטת ילדי אוסלו - בית קברות של ינוב - כפר יונה

נקודת יציאה : חנייה של מתנ"ס כפר יונה

משתתפים : קבוצת "רוכבי בוקר שלישי עם רז" ואני כמדריך

טיפוס מצטבר :  339 מ'

זמן : 3:22 שעות (במשך 23 דקות ביקרנו במוזיאון ילדי אוסלו בינוב)

• בגלל הגשם שיורד בימים האחרונים והגשם הצפוי היום החלטתי על מסלול מתאים לתנאים
    אכן הבחירה היתה נכונה כי ירד גשם בחלק הראשון של הטיול
    אף שלולית לא היתה בעייתית , נראה שריבוי הגשם השנה גם שיפר את עבירות השלוליות שאת חלקן אני מכיר כבר מתחילת החורף
  • יצאנו מחניית מתנ"ס כפר יונה בנקודה 1
    נסענו בכביש 562 דרומה עד נקודה 3 ליד הצומת של כביש 562 עם הכביש המגיע מצורן
    פה פנינו ימינה לדרך ההולכת לבית האריזה והלאה לכניסה אחורית לצור משה
    בנקודה 5 פנינו שמאלה בדרך עד הכניסה לשמורת "אלוני קדימה" בנקודה 6
  • פריחת התורמוס הא"י בשמורה היה נהדר
    ביניהם בצבצו עדיין מספר אירוסי ארגמן שהעונה שלהם מסתיימת
    בנוסף היו עןד פרחים רבים ביניהם פרגים שמחליפים עכשיו את הכלניות
    חצינו את השמורה בסינגל המגודר משני צדדיו ויצאנו מצידה השני לדאבל שהביא אותנו לדרך הסלולה בנקודה 7
  • מכאן בדרכים לכיוון הכניסה האחורית לצור משה בנקודה 8
    חצינו את המושב ויצאנו ממנו ביציאה הדרום מערבית בנקודה 9
    המשכנו בדרכי ה 4X4 עד ליד כביש 4 ומכאן בתעלת הניקוז שבין הגדר של הארבורטום לכביש 4 עד לשער הכניסה לארבורטום בנקודה 11
  • רכבנו בשבילי הארבורטום ויצאנו ממנו לדרך 4X4 בנקודה 12
    מכאן בדרך ה 4X4 ומעבר בדרך שדות עד כניסה לקדימה בנקודה 13
  • חצינו את קדימה עד היציאה מהיישוב לכביש 562 בכיכר בנקודה 14
  • רכבנו על המדרכה ליד כביש הגישה לעין שריד ובנקודה 15 פנינו ימינה תוך חציית הכביש לבריכת החורף לב השרון
    במקום שבילים וסינגלים ליד מספר בריכות חורף ושפע צמחיייה ופריחה
    בין הצמחים יש מעט אירוס ארגמן
    צילמתי גם בן חצב יקינתוני
  • בנקודה 16 חברנו לשביל לב השרון ורכבנו בו עשד כניסה אחורית לעין וורד בנקודה 17
    רכבנו דרך עין וורד עד הצומת ליד בריכת המים
    פה פנינו מזרחה ברחוב שיוצא בהמשך מהמושב ועובר ליד מוזיאון הטרקטור וממשיך עד למנחת האולטרלייט בנקודה 19
  • אחרי הפסקה בקפיטריה במנחת (19) ואחרי שראינו הליקופטר מתרגל תרגולים שונים על המסלול , המשכנו לאורך המסלול ואז בדרך ה 4X4 , חצינואת ציר המוביל (20) והמשכנו עד הכניסה ליישוב יעף בנקודה 21
    חצינו ברחוב הראשי את יעף והלאה לכפר יעבץ
  • רכבנו בציר המוביל צפונה לפרברי קלנסווה
    בנקודה 26 פנינו מערבה ורכבנו בדרך עד הדרך המקבילה לציר המוביל בנקודה 27
    פה פנינו צפונה עד חיבור לכביש שבין ינוב לתנובות בנקודה 28
  • פנינו שמאלה ונכנסנו לינוב ורכבנו למוזיאון ינוב שלידו אנדרטת ילדי אוסלו בנקודה 30
    אחרי שסיפרתי על אירוע ילדי אוסלו פגשנו את שמעון ישי שהוא אומן בן ינוב שמפתח ומתחזק את מוזיאון ינוב המנציח את הקמת המושב והחיים בו , את ארוע ילדי אוסלו ואת יהדות תוניס
    מוזמנים לתאם ביקור במוזיאון
    על מוזיאון ינוב
    על אסון ילדי אוסלו
  • המשכנו דרך רחובות ינוב ליציאה האחורית לכיוון בית הקברות בנקודה 31
    רכבנו בדרך לבית הקברות העוברת מתחת לכביש 562 ובנקודה 32 במעבר הצר נכנסנו לכפר יונה
    מכאן ברחובות העיר עד חניית המתנ"ס (1)