Thursday, April 04, 2019

רימון , להב ועוד

תאריך :  4-4-2019

להבים - שער צפון מזרחי של להבים - מדרום לכביש 6 - חצייה מתחת כביש 6 - עין רימון - חוות שבדרון - סינגל רימון - סינגל חרבת רימון - חרבת רימון - סינגל חרבת רימון - סינגל רימון - נחל רימון - סינגל מקשר בין סינגל רימון ללהב - סינגל להב - ליד מרכז ג'ו אלון - יובלי נחל ציקלג - באר תילה - הר להבים - סינגל אבו חף - חצייה מתחת כביש 6 - כניסה צפון מזרחית ללהבים - להבים

נקודת יציאה : חנייה ליד קופת חולים בלהבים (קצה רחוב תמר)

משתתפים : קבוצת רוכבים ואני כמדריך

טיפוס מצטבר :  658 מ'

• תוכנן טיול שמשרשר סינגלים באיזור גברעם - רוחמה - ניר צבי , אבל החשש מבוץ שעדיין יש שם בגלל הגשם הרב שירד שם הפנה אותי לחפש רעיון אחר לטיול המודרך בתשלום שפתחתי
    ראיתי שבאיזור להב ירד הרבה פחות גשם והחלטתי לשנות למסלול הזה
    ואכן המסלול היה יבש לחלוטין , ואפילו הטפטוף שירד לפני שהתחלנו את הרכיבה לא הורגש כלל במסלול
  • יצאנו ממרכז להבים ליד קופת החולים בנקודה 1 , ברחוב תמר ואז לשער הצפון מזרחי (2)
    חשוב לצאת מהשער כי יש גדר סביב היישוב , כך שאי אפשר לצאת בר בשטח
    מיד אחרי השער עברנו בחניון קטן עם ספסלי קק"ל וחברנו לדרך הטובה בנקודה 3 בסימון שבילים שחור המטפסת לכיוון בריכת המים
  • בנקודה 4 ירדנו מהדרך שמאלה לדרך 4X4 שממשיכה במקביל לכביש 6 עד חצייה מתחת לגשר הכביש בנקודה 5
    חצינו מתחת לכביש ופנינו שמאלה עם הדרך עד צומת הדרכים בנקודה 6
    פה פנינו ימינה ורכבנו עם הדרך עד מפגש עם דרך סלולה בנקודה 7 ההולכת לחוות שבדרון ומאפשרת הגעה למרכז ג'ו אלון
    טיפסנו עם הדרך הסלולה ובנקודה 8 פנינו ימינה וטיפסנו עד ליד חוות שבדרון
  • בנקודה 9 נכנסנו לסינגל רימון
    בנקודה 9A עזבנו את הסינגל וחברנו אחרי הדרך לסינגל חרבת רימון היורד עד החרבה בנקודה 9B
    פה דיברתי על בית הכנסת מתקופת התלמוד שנמצא שם
    הזכרתי גם את קרבות מלחמת העולם הראשונה שנערכו כאן אחרי שבאר שבע נפלא בידי הבריטים
    חזרנו בסינגל חרבת רימון עד לדרך בנקודה 9A ורכבנו בדרך עד חיבור חזרה לסינגל רימון בנקודה 9C
  • המשכנו ברכיבה בסינגל עד נקודה 7
    מכאן המשך הסינגל ליד גת ומחצבה עתיקים ושרידי מגדל קולומבריום מרשים
    המשכנו עם הסינגל עד חיבור לדרך בנקודה 14
  • רכבנו בדרכים עד החצייה מתחת לכביש 6 בנקודה 17
    מיד אחרי החצייה פנינו שמאלה בנקודה 18 והמשכנו עם הדרך עד לכניסה האחורית ולשער בנקודה 2
    מכאן ברחוב התמר עד סופו ולחנייה (1)