Friday, June 07, 2019

דובדבנים 2019

תאריך :  7-6-2019

חנייה של הג'ובה הגדולה - כביש 978 - מעל נחל סער - מסעדה - חציית כביש 98 - ליד ברכת רם - חציית כביש 98 - נחל סער - נבי איליה - נמרוד - עין פיזל - חציית כביש 98 - עמק יעפורי - וואדי שערני - וואדי אבו סעיד - אנדרטת גדוד 74 - בין הר ורדה לכרמים - בוקעתא - ליד תל שועיפרי - ליד החרמונית - אנדרטת עוז 77 - סינגל עוז 77 - אנדרטת פלס"ר 7 - יער הארזים - מרגלות הר אודם - אודם - כביש 98 - חנייה של הג'ובה הגדולה

נקודת יציאה : חנייה של הג'ובה הגדולה

בנקודה 3 פנינו ימינה לדרך מקבילה לנחל סער לכיוון מסעדה
    בנקודה 4 נכנסנו לשטח הבנוי של מסעדה
    חצינו את כביש 98 בתוך הכפר בנקודה 5 והמשכנו לכיוון ברכת רם המלאה במיוחד השנה
  • בנקודה 6 פנינו שמאלה מהכביש שמקביל לבריכה ורכבנו בכביש פנימי עד חציית כביש 98 בנקודה 7
    מצידו השני המשכנו בכביש פנימי בין מטעים המטפס לנבי איליה
    בנקודה 8 ליד המבנה של נבי איליה פנינו שמאלה וטיפסנו בדרך 4X4 עד הרחבה ממנה תצפית יפה מערבה (9)
    קצת על נבי איליה (אליהו הנביא , למעשה מבנה היושב על עתיקות יטוריות כנראה)
    וגם ממצאים ארכאולוגיים של היטורים מהתקופה הרומית המאוחרת
  • חזרנו חזרה לצומת הדרכים בנקודה 8 ופנינו שמאלה
    בנקודה 10 פנינו ימינה לעלייה בדרך תלולה שאחרי מאמץ קצר מתמתנת וממשיכה עד התצפית שליד נמרוד בנקודה 11
    מכאן תצפית נהדרת לכיוון דרום על הגולן וברכת רם
  • המשכנו בכביש המוביל לנמרוד עד צומת הכבישים בנקודה 12
    קצת לפני הצומת חלפנו על פני מחצבה שחשפה אבן חול
    פנינו שמאלה בנקודה 12 לכיוון נווה אטי"ב ובנקודה 13 ירדנו ימינה לדרך שמטפסת קצת ואז ממשיכה בסימון שביל הגולן עד בריכת ביטון המתמלאת מצינור
    זהו עין פיזל (14)
    המים בעומק 1 מ' והם מאד קרים
    הרחצה היתה כייפית ומרעננת ואפשרה לנו להשאר קצת רטובים בהמשך הרכיבה
  • מעין פיזל חזרנו כמו שבאנו עד לתומת בנקודה 12
    פנינו שמאלה בכביש וירדנו שוב שמאלה בנקודה 15 בכביש צר עד חציית כביש 98 בנקודה 16
    מכאן רכיבה בין מטעי התפוחים , הדובדבנים ושאר הפירות של עמק היעפורי
    בנקודה 17 פנינו לכביש הפנימי הראשי החוצה את עמק היעפורי ואיתו התחלנו לטפס החוצה מהעמק עד צומת הכבישים הפנימיים בנקודה 20
  • פה פנינו מזרחה בדרך סלולה עד צומת הדרכים בנקודה 21 מעבר לקו המזרחי של מטעי הדובדבנים
    רכבנו בדרך דרומה עד הצומת בנקודה 22 ליד אנדרטה לנופלים מגדוד 74 מחטיבת ברק במלחמת יום הכיפורים
    המשכנו מערבה עד צומת דרכים סלולות בין הר וורדה להר כרמים (23)
    מכאן דרומה בירידה לכיוון בוקעתה
    הקפנו את שולי בוקעתה ותל שועיפרי ממזרח עד צומת הדרכים בנקודה 24 אחרי מבני החינוך שמדרום לבוקעתה
  • פה פנינו שמאלה לכביש המשובש העובר בהמשך ממזרח לחרמונית
    דהרנו בכביש עד אנדרטת עוז 77 בנקודה 25
  • אחרי כמה אנקדוטות שהעליתי בעניין הקרב כאן במלחמת יום הכיפורים וקישורם למלחמת השחרור המשכנו בסינגל עוז 77 היוצא מהפשפש בקצה הדרום מזרחי של איזור האנדרטה
    זהו סינגל חמוד שרובו בירידה המסתיים בכביש הפנימי בנקודה 26
    פה פנינו ימינה ורכבנו בדרכים הסלולות אל הצומת בנודה 27
    פה פנינו לדרך 4X4 צפונה ועם החבירה לדרך העולה לחרמונית המשכנו מזרחה עד צומת הכביש והדרכים ליד אנדרטת פלס"ר 7 בנקודה 28
  • מהאנדרטה יצאנו דרום מערבה לסינגל בחורשת הארזים שהופך לדאבל
    בנקודה 29 פנינו ימינה וטיפסנו בדרך 4X4 זרועת אבנים בעלייה קלה לכיוון הר אודם
    המשכנו בדרכים בין הר אודם למושב אודם עד כביש הגישה למושב אודם בנקודה 30
  • חצינו את הכביש וירדנו בדאבל דרדרתי עד לכביש 978 בנקודה 31
    מכאן בשולי הכביש עד האוטו (1)