Tuesday, June 11, 2019

רוכבי בוקר שלישי עם רז בין כרכור למענית‎

תאריך :  11-6-2019

מרכז קניות בצומת כרכור - כרכור - כניסה לכפר פינס - סינגל נחל משמרות - עין עירון - תל אסור - עין ארובות - ציר המוביל - אנדרטת משמר הגבול - מעבר מתחת כביש 65 - נחל עירון - חצייה מתחת כביש 6 ליד צומת ברקאי - חרבת אל חפור - סינגל עוז - "המגדל" - סינגל היורד מהמגדל - אום אל קוטוף - חצייה מתחת כביש 6353 - חריש - חצייה מתחת כביש 6 - סינגל עוז - סינגל הלאה לחריש - סינגל עוז חציית כביש 574 - נחל עירון - עין שמר - מוזיאון החצר הישנה בעין שמר - גן השומרון - צומת כרכור - מרכז קניות בצומת כרכור

נקודת יציאה : חנייה של מרכז קניות בצומת כרכור

משתתפים : "רוכבי בוקר שלישי עם רז" + אני כמדריך

טיפוס מצטבר :  270 מ'

• הטיול של קבוצת רוכבי הבוקר שאני מדריך פעם בשבוע כלל היום קצת אורבן ברחובות כרכור וגם בעין שמר , קצת דרכי 4X4 ושבילים , קצת ארכאולוגיה בתל אסור ,
    קצת סינגלים באיזור מענית , ומוזיאון מיכון חקלאי בעין שמר
  • יצאנו מהחנייה של המרכז המסחרי בצומת כרכור (1) , חצינו את כביש הגישה לכרכור ובנקודה 2 נכנסנו לשביל עפר ובהמשך חברנו לרחובות של כרכור
    בנקודה 3 פנינו לכיוון כפר פינס ומיד בנקודה 4 לפני השער הצהוב של כפר פינס פנינו ימינה לסינגל נחל משמרות שעובר מדרום לערוץ בצל אלוני תבור גדולים
    בהמשך הסינגל חוצה את הערוץ הרדוד (יבש) ועובר ליד עמדת שמירה משנות ה 30 כנראה
    הסינגל מסתיים ביציאה מעין עירון בנקודה 5
  • המשכנו בכביש שהופך דרך סלולה עד נקודה 6
    מכאן דאבל שבהמשך חוצה גשרון עד צומת הדרכים/דאבלים בנקודה 7
    פנינו מזרחה עד ליד שרידי החלקלקה והחומה (8) של תל אסור מתקופת הברונזה התיכונה (השרידים מ
    2000-1700 לפני הספירה)
  • אחרי הדרכה על הממצאים ועל הסיבות להקמת ייישוב במקום והחשיבות של המקום המשכנו לכיוון עין ארובות שהשנה שופע במיוחד
    תחילה רכבנו בדרך מדרום לנביעה שהיה מוצף (9)
    חזרנו ורכבנו בסינגל קצר עד בריכה יפה (ראה תמונות) שמאפשרת טבילה במים נקיים (נקודה 10)
    סוף סוף מצאתי מקום לטבילה ליד סינגלי מענית
  • חזרנו בסינגל ובדרך עד נקודה 7 ואז בדרכים עד הצומת בנקודה 11
    מכאן בדרך סלולה עד השר בנקודה 12
    שער הרכב בדיוק נפתח , אבל ניתן לדלג מעל הגדר בצד בלי בעיה
    מכאן רכבנו בשביל המוביל דרומה לכיוון אנדרטת משמר הגבול ובנקודה 13 עברנו עם הכביש מתחת כביש 65
  • בנקודה 14 פנינו שמאלה לדרך מזרחה
    הדרך עוברת מתחת כביש 6 (נקודה 15) והמשכנו עם הדרכים עד ליד מחצבת וורד לצומת הדרכים בנקודה 16
  • פה טיפסנו בדרך ה 4X4 עד מפגש עם סינגל עוז בנקודה 17
    פנינו שמאלה וטיפסנו בסינגל עוז עד המגדל (18)
  • אחרי הפסקה קצרה לקפה במגדל ירדנו לכניסה לסינגל "היורד מהמגדל" בנקודה 19 וירדנו איתו עד סופו בכפר אום אל קוטוף (20)
    רכבנו דרך אום אל קוטוף עד נקודה 21 בה פנינו לדרך 4X4 היורדת מאום אל קוטוף לכביש "חריש-קציר" בנקודה 22
  • עברנו מתחת לכביש ובנקודות 23 עברנו בכרם זיתים צעיר מגודר (ניתן לעבור בשעריםבגדר התיל)
    המשכנו בדאבלים עד רחוב בחריש בנקודה 24
    מכאן בשולי חריש בשבילים שעוקפים את המכשולים עד המעבר מתחת כביש 6 בנקודה 25
  • מכאן רכיבה בסינגל עוז בטיפוס עד נקודה 26
    פנינו שמאלה בדרך 4X4 עד המפגש עם סינגל "הלאה לחריש" בנקודה 27
    סינגל הלאה לחריש קצת קוצני , אבל לא נורא
    בנקודות 28 רכבנו בדרך ה 4X4 בין סינגל "הלאה לחריש" לסינגל "עוז" בו המשכנו עד סופו בנקודה 29
  • המשכנו בדרך ה 4X4 לכביש 574 אותו חצינו בנקודה 30
    המשכנו בכביש לכיוון המועצה האיזורית מנשה ובנקודה 31 פנינו לדרך שדות טובה איתה הגענו לכניסה אחורית לקיבוץ עין שמר בנקודה 32
  • חצינו את עין שמר ועצרנו במוזיאון החצר הישנה שם שי השתעשע קצת עם הטרקטור ועם החמור (ראה תמונות)
    המשכנו וחצינו בנקודות 34 בדרך לגן שומרון
    חצינו את המושב ויצאנו לכביש 6403 בנקודה 35 ומיד לצומת כרכור אותה חצינו והלאה לאוטו במרכז המסחרי (1)