Saturday, July 13, 2019

על גגות ירושלים - קצת אחרת

תאריך :  13-7-2019

מוצא - שביל סובב ירושלים - מאגר בית זית - בית זית  - מעל נחל רבידה - יער ירושלים - יפה נוף - בית הכרם - ציר הרצל - רח' הגיא - מעל שדרות בגין - גבעת רם - המנורה ליד הכנסת - צומת רחוב רופין ורחוב קפלן - עמק המצלבה - מנזר המצלבה - רחביה - קבר יאסון - בית הנשיא - טלביה - גן הירח - המושבה הגרמנית - תלפיות - ליד ארמון הנציב - טיילת האז - טיילת שרובר - אבו טור - דרך חברון - משכנות שאננים - ימין משה - שער יפו - הרובע הארמני - סמטת סנט ג'יימס - רחוב אררט - רחוב חב"ד = טיילת גגות השווקים - הרובע היהודי - בתי הכנסת הספרדיים - ככר בתי מחסה - הרובע הארמני - רחוב הפטריארכיה הלטינית - הרובע הנוצרי - השער החדש - ככר ספרא - מגרש הרוסים - רחוב הנביאים - רחוב אתיופיה - אחוב שבטי ישראל - רחוב חיל ההנדסה - מעלות דפנה - סנהדריה - קברי הסנהדרין - בר אילן - רחוב בר לב - צומת הגבעה הצרפתית - נחל צופים - שביל סובב ירושלים - נחל שורק - עינות תלם - כביש "מוצא-מבשרת ציון" - מוצא - עינות אליעזר (עין מקלף) - מוצא

נקודת יציאה : רחבת חנייה של שביל סובב ירושלים במוצא

משתתפים : קבוצת רוכבים ואני כמדריך

טיפוס מצטבר :  734 מ'

• לפני כשבוע קיבלתי הזמנה להדריך טיול בין מוצא לירושלים הדומה לטיול שהדרכתי בעבר וקראתי לו "על גגות ירושלים"
    בגלל שהטיול תוכנן תחילה ליום ששי האחרון שהיה צפוי שיהיה מאד חם , הכנסתי בו כמה שינויים שיקלו קצת בחום הקיץ
    בסופו של דבר הטיול הועבר לשבת שהיה יום יותר נעים , אבל התוכנית הושארה יחד עם מספר שינויים שהכנסתי תוך כדי
    יצא יופי של טיול המכסה מגוון אתרים ונופים עירוניים של ירושלים וגם של הרי יהודה
  • יצאנו מהחנייה של שביל סובב ירושלים במוצא (1) ורכבנו בשביל סובב ירושלים עד ליד מאגר בית זית
    בנקודה 2 פנינו שמאלה מהשביל הסלול ונכנסנו לסינגל נחמד שמטפס עד חיבור לרחוב בבית זית בנקודה 3
    מכאן ברחוב והלאה בכביש הפנימי המטפס מבית זית לכיוון ירושלים
    מכאן ירידה ברחוב בשכונת בית הכרם
    המשכנו מהרחוב לשביל בגן עד לגן שמקביל לשדרות בגין
    חצינו בגשרון מעל שדרות בגין (9) ועלינו כמה מדרגות לרחוב מעל
  • מכאן רכיבה ברחוב עד רחוב רופין ובו ימינה בצידו הצפוני עד הפנייה לרח' קפלן (10)
    פנינו שמאלה לקפלן והלאה למנורה שמול הכנסת בנקודה 11
  • מכאן חזרנו לצומת בנקודה 10
    חצינו את הכביש ובנקודה 12 נכנסנו לסינגל קצר שחיבר אותנו לדאבל שיורד לכיוון  מנזר המצלבה
    בנקודה 13 פנינו לשביל אופניים שעובר ליד מנזר המצלבה שלידו עצרנו לדבר
    המשכנו ועברנו במנהרה מתחת לרחוב חיים הזז (14) וטיפסנו בשביל הסלול לרחביה
    רכבנו ברח' אלפסי עד קבר יאסון (15)
  • אחרי שדיברתי כאן על הקבורה בימי בית ראשון ובימי בית שני המשכנו ברחביה והלאה ליד משכן הנשיא ולטלביה
    ירדנו בסינגל קצר בגן הירח (נקודות 16) והמשכנו לשכונה הגרמנית
    בנקודה 17 חברנו לטיילת המסילה
    רכבנו קטע קצר בטיילת המסילה (נקודות 17) והמשכנו ימינה בדרך בית לחם והלאה ברחובות עד לקצה המזרחי של טיילת ארמון הנציב בנקודה 18
  • אחרי הפסקת קפה ועודה שהביאו רוכבי הקבוצה המשכנו בטיילת האז לקצה המערבי וירדנו בשביל של טיילת שרובר מנקודה 19 עד ליד אבו טור בנקודה 20
    המשכנו בדרך חברון עד חצייה בגשר הולכי הרגל בנקודה 21 לגן שליד משכנות שאננים
    המשכנו בכביש ובשבילים למרגלות משכנות שאננים ודרך ימין משה עד הפנייה לגן ולכיוון שער יפו בנקודה 22
  • פה נכנסנו לעיר העתיקה ופנינו לכיוון הרובע הארמני
    בנקודה 23 נכנסנו לסמטת סנט ג'יימס והלאה ברח' אררט ולקצה רח' חב"ד שם עלינו לטיילת גגות השווקים בנקודה 24
  • הרכיבה בטיילת גגות השווקים נהדרת
    אמנם קטע רכיב קטן , אבל המראות של כל הצריחים והכיפו נהדרים
    ירדנו מטיילת הגגות לרחוב פלוגת הכותל ורכבנו בסמטאות הרובע היהודי עד ככר בתי מחסה (25)
    אחרי סיפור המקום וכנסיית הניאה המשכנו לקבר האחים מסוף ימי הרובע היהודי ב 1948 והלאה ברחוב הסובב את הרובע הארמני עד נקודה 26
  • פה בנקודה 26 פנינו לרחוב הפטריארכיה הלטינית ורכבנו ברובע הנוצרי עד השער החדש בנקודה 27
    יצאנו מהעיר העתיקה ורכבנו לכר ספרא והלאה למגרש הרוסים
    מכאן לרחוב הנביאים ופנינו לרחוב אתיופיה בנקודה 28
  • אחרי שהתעקבנו על מספר בתים ברח' כמו בית תבור , הכנסייה האתיופית ובית אליעזר בן יהודה המשכנו בעיוון רח' שבטי ישראל ויצאנו לרחוב חיל ההנדסה ורכבנו בו צפונה
  • בנקודה 29 פנינו לשכונת מעלות דפנה ועלינו דרך גן אסתר והלאה לסנהדרייה ולקברות הסנהדרין
    רכבנ בגן קברות הסנהדרין בנקודות 30
    המשכנו ובנקודה 31 בצומת בר אילן חזרנו לכיוון דרך בר לב בנקודה 29
  • מכאן צפונה בדרך בר לב עד צומת הגבעה הצרפתית
    החודש התחילו בעבודות ובנו פחים שהסתירו את הכניסה לכיוון שביל סובב ירושלים בנקודה 32
    אחרי חיפוש קצר מצאנו את הכניסה בנקודה 32
  • מכאן בדרך היורדת עד תחילת שביל האופניים בנקודה 33
    המשכנו בדהרה בשביל האופניים בנחל צופים
    כשהוא הסתיים אחרי עינות תלם המשכנו בדרך העפר ובנקודה 34 עלינו ימינה בדרך 4X4 שחוצה את ערוץ נחל שורק וממשיכה מעליו עד חיבור לכביש העולה למבשרת בנקודה 35
  • פנינו שמאלה ורכבנו בכביש וחצינו מתחת כביש 1 בנקודה 36 והמשכנו דרך מוצא עד נקודה 37
    פה ירדנו בדאבל שרכבנו בו עד עין אליעזר (עין מקלף) (נקודה 38)
    התרחצנו מעיין שהיה עם מים טובים
    אחרי הרחצה רכבנו מתחת לכביש 1 הישן בנקודה 39 והלאה בדרכים עד לאוטו (1)