Tuesday, July 16, 2019

רוכבי בוקר שלישי עם רז ב"סמטאות בית אליעזר"

תאריך :  16-7-2019

תחנת דלק בלהבות חביבה - חציית כביש 581 -כביש גישה לשדה יצחק - תוואי המסילה המזרחית - חצייה מתחת כביש 9 - תל זרור - בית אליעזר - חדרה - בית פיינברג - יד לבנים חדרה - החאן של חדרה - נווה חורש - בית אליעזר - בריכות הדגים של גן שמואל - תחנת רכבת חדרה מזרח - פינת אלון - נחל חדרה - חצייה מתחת כביש 9 - נחל חביבה - דרך נוף נחל חביבה - סינגל חביבה - חציית כביש 581 - תחנת דלק בלהבות חביבה

נקודת יציאה : תחנת דלק בלהבות חביבה

משתתפים : קבוצת "רוכבי בוקר שלישי עם רז" ואני כמדריך

טיפוס מצטבר :  129 מ'

• החלטתי להדריך את קבוצת הרוכבים שאני מדריך כל יום שלישי במסלול מישורי שעל הנייר אין בו הרבה אטרקציות , אבל יצא מסלול מאד נחמד וכייפי שסיפק חוויית רכיבה וטיול נהדרת ולא שגרתית
  • יצאנו מהחנייה של תחנת הדלק בלהבות חביבה (1) וחצינו את כביש 581 מערבה ורכבנו בכביש הגישה לשדה יצחק
    בעיקול ה 90 מעלות בנקודה 2 המשכנו ישר בדרך השדות עד חיבור לתוואי המסילה המזרחית בנקודה 3
  • מכאן בתוואי המסילה המזרחית שעובר בתחילתו ליד חממות המלפפונים של אחיטוב
    בנקודה 4 עברנו מתחת לכביש 9 והמשכנו עם דרך לא ברורה כ 100 מ' ואז היא שוב דרך טובה
    בנקודה 5 בצומת הדרכים פנינו ימינה בטיפוס לתל זרור
    בנקודה 6 בראש התל יש תצפית יפה של 360 מעלות על כל האיזור
  • ירדנו חזרה מהתל לצומת הדרכים בנקודה 5
    המשכנו דרומה בדרכי 4X4 בין פרדסים עד נקודה 7 בה פנינו ימינה לדרך סלולה חלקית שהובילה לשער פתוח בחלק המזרחי של שכונת בית אליעזר (נקןדה 8)
  • מכאן רכיבה נחמדה דרך השכונה במסלול שבו קטעים רבים בשבילים בגנים או דאבלים בין השטחים הבנויים ומדי פעם ברחובות
    בנקודה 9 הגענו לרחוב חטיבת הנח"ל ואיתו המשכנו עד לחיבור לחדרה
    בנקודה 10 במסלול יש לופ מיותר ואפשר להמשיך ברחוב יצחק רבין דרומה ואז לפנות לרח' ביאליק
    בנקודה 11 עצרנו מול בית פיינברג
    כאן גרה משפחתו של אבשלום פיינברג , ואביו ישראל (לוליק) היה אחד מ 4 השומרים הראשונים של חדרה
  • המשכנו ברחובות חדרה הוותיקה , דרך גן יד לבנים והכיכר היפה של השוק עד לחאן בנקודה 12
    בחאן עצרנו להפסקת קפה קצרה ולהסבר על חדרה שנתתי
  • המשכנו ברחובות חדרה ואז בדרך 4X4 עד מוסד נווה חורש ומיד אחריו לכבישים חדשים הנבנים באיזור נקודה 13
    בגלל שמניסיון קודם הדרכים כאן השתנו וחלקן ללא מוצא רכבנו ברחובות של חלקה הצפון מערבי של שכונת בית אליעזר עד נקודה 14
    פה פנינו צפונה לדרך 4X4 עד הדרך המסומנת בסימון שבילים כחול מדרום לבריכות הדגים (15)
  • עלינו לסוללה של בריכות הדגים ורכבנו בדרכים על הסוללות עד גשר הרכבת שליד תחנת חדרה מזרח בנקודה 16
    כאן חצינו את המים הרדודים (כ 5 ס"מ)
    המשכנו בדרך הטובה שעוברת מצפון לנחל חדרה
    בנקודה 17 אחרי נקודת הנצחה (פינת אלון) חצינו עם הדרך הטובה בגשרון מעל הנחל והמשכנו עם הדרך מצידו הדרומי
  • בנקודה 18 חצינו מתחת כביש 9 והמשכנו בדרך נוף נחל חביבה במקביל לנחל עד נקודה 20
    פה נכנסנו לסינגל חביבה החביב ורכבנו בו את קצהו הדרומי על כביש הגישה לשדה יצחק בנקודה 21
    מכאן חזרה לתחנת הדלק של להבות חביבה (1)