Wednesday, July 31, 2019

שביל המעיינות קצר

תאריך :  31-7-2019

פנייה לבי"ס חקלאי כרמית - כביש 395 - ככר כרם - בית חולים הדסה - כביש 396 - כביש לאבן ספיר - עין שריג - שביל המעיינות - עין תמר - עין עוזי - עינות עמינדב - חרבת סעדים - ליד מצפה ביתר - כביש "יד קנדי-אורה" - ליד אורה - צומת אורה - קרית מנחם - קרית היובל - ליד המפלצת - הר הרצל - נחל עין כרם - עין כרם - כביש 386 - צומת כרם - כביש 395 - פנייה לבי"ס חקלאי כרמית

נקודת יציאה : רחבת עפר בפנייה מכביש 395 לכיוון בי"ס חקלאי כרמית ושביל סובב ירושלים

משתתפים : קבוצת רוכבים ואני כמדריך

טיפוס מצטבר :  553 מ'

הערה חשובה

קובץ TRK ל GPS

• היתה לי פגישה בירושלים בבוקר
    לכן החלטתי לפתוח טיול קצר שאדריך באיזור
    בניתי מסלול קצר שיכלול את שביל המעיינות ועוד קצת
  • יצאנו מהחנייה (1) ופנינו שמאלה לכביש ומיד בנקודה 2 נכנסנו לדרך מקבילה לכביש מדרום
    בצומת כרם (3) פנינו בכיכר ימינה
    בנקודה 4 פנינו שמאלה לדרך 4X4 המטפסת בפיתולים לכיוון בי"ח הדסה
    בנקודה 5 עזבנו את הדרך הטובה ופנינו ימינה לדאבל שבהמשך הופך סינגל
    ליד הסינגל יש עבודות אבל ניתן לעקוף את הכל עם הסינגל
    בנקודה 6 הגענו לחניון מקורה בצד המעקבי של הדסה
  • רכבנו דרך החניון והמשכנו במגרשי חנייה פתוחים עד ליציאה משטח בית החולים לכביש 396 בנקודה 7
    מכאן רכיבה במעלה הכביש עד הפנייה לכיוון אן ספיר בנקודה 8
    המשכנו בשביל מעבר למעקה הבטיחות ומקביל לכביש עד הפנייה לחניון הקטן שליד עין שריד ותחילת שביל המעיינות בנקודה 9
  • עלינו בדרך ה 4X4 התלולה עד הכניסה לסינגל בנקדה 10
    רכבנו בשביל המעיינות שחלקו סינגל והשאר דאבל שמטפס קלות ועובר עלל טרסות בנופים נהדרים של הרי ירושלים
    עין תמר היה יבש , אבל כך ראינו את השקעים שבהם חורים עגולים בצד המזרחי של הבריכה
    אחת ההשערות שהשקעים שימשו בתקופה הביזנטית לדגים שיטיו שם ביצים וכך יגדלו דגים בבריכה
    בשתי הבריכות של עין עוזי (11) הו מים לרחצה
    בגלל שהיה מוקדם וויתרנו על הטבילה
  • המשכנו במעלה הסינגל עד נקודה 12
    פה עזבנו את הסינגל/דאבל ופנינו לדאבל שמטפס אל הדרך הטובה בנקודה 13
    רכבנו בדרך לכיוון חרבת סעדים ובצומת באוכף שליד היער בו יש מחנה של תנועות נוער
    האוכף והצומת בנקודה 14
  • המשכנו מכאן בדרכי הנוף הטובות עד החיבור לכביש מיד קנדי בנקודה 15
    מכאן דהרה בכביש מעט התנועה ליד המושבים עמינדב ואורה עד הצומת בנקודה 16 בו חובר הכביש מאורה לירושלים
  • המשכנו ברכיבה על המדרכנה  המערבית במקביל ליער מעל עין כרם
    עברנו בשולי קרית יובל וליד גן המפלצת עד אחרי הפסל האדום הגדול שליד הר הרצל בנקודה 17
    פה פנינו שמאלה בכביש ליד ושם ומיד בנקודה 18 ירדנו שמאלה במדרגות ואז בסינגל תלול עד חיבור לדרך היורדת לעין כרם בנקודה 19
  • מכאן דהירה בדרך הכייפית והדרדרתית לעתים בירידה תלולה בנחל עין כרם
    בקטע האחרון אחרי חציית צומת דרכים שקק"ל משפצת עתה , רכבנו עם הדרך לעין כרם שאליה נכנסנו בנקודה 20
    רכבנו בסמטאות עין כרם עד היציאה מהיישוב לכביש 386
    מכאן דהרה בכביש לככר כרם בנקודה 3 ולאוטו (1)