Friday, July 05, 2019

שוקף

תאריך :  5-7-2019

חניון פתחת נחל אורן - צומת אורן - כביש 4 - תחנת פז על כביש 4 - בית הקברות של עין הוד - רכס אצבע - ימין אורד - כביש לעין חוד - נחל בוסתן - למרגלות הר יללת התנים - עין אום א שוקף - דלית אל כרמל - הר שוקף - סינגל שוקף - חרבת רקית - חניון האגם - נחל אורן - כביש לגבעת וולפסון - עין אלון - מחצבות קדומים - כביש בית אורן - רכס בית אורן - הר אורן - מצוק מעל בי"ס צבי סיטרין - ליד בית ספר צבי סיטרין - כביש 4 - צומת אורן - חניון פתחת נחל אורן

נקודת יציאה : חניון פתחת נחל אורן (ליד צומת אורן - כלא 6) - בשבתות וחגים החניון הוא לעתים בתשלום - ניתן לחנות בחינם כ 50 מ' מזרחית לצומת אורן , קצת מערבית לחניון פתחת נחל אורן

טיפוס מצטבר :  879 מ'

הערה חשובה

קובץ TRK ל GPS

• חיפשתי מסלול קרוב יחסית אליי , ולכן בחרתי במסלול בכרמל
    חיפשתי מסלול שאת רובו מזמן לא רכבנו ולכן החלטתי להגיע לסינגל שוקף ולסיום לרדת ברכס של הר אורן
    כמו כל מסלול בקיץ , בחרתי מעייין לטבילה והפעם בריכה של עין אורן הנהדרת שהיתה מלאה וזכה
  • יצאנו מחניון פתחת נחל אורן (1) בדרך ה 4X4 שמסתיימת בקוצים
    לכן חברנו לכביש ובצומת אורן (2) רכבנו דרומה בשוליים עד תחנת הדלק פז שבצדה הדרומי (3) נכנסנו לדרך 4X4 לבית קברות בנקודה 4
  • מכאן בדרכי 4X4 בטיפוס לרכס אצבע
    בנקודה 5 הגענו לדרך המקבילה לגדר של בי"ס ימין אורד והמשכנו איתה עד חיבור לכביש העולה לכיוון עין חוד בנקודה 6
  • רכבנו במעלה הכביש מזרחה ובנקודה 7 פנינו שמאלה לדרך 4X4 היורדת
    בנקודה 8 נכנסנו לסינגל (על בסיס דאבל)
    הוא זורם יפה עד קצת אחרי נקודה 9 ומסתיים במבוי סתום
    חזרנו לנקודה 8 והלכנו כ 2 מ' עד חיבור לדרך ה 4X4 בנקודה 10
    מי שלא רוצה את הסינגל יכול בנקודה 11 להמשיך בדרך ה 4X4 עד נקודה 10
    אנחנו המשכנו עם הדרך מנקודה 10 ובנקודות 12 טיפסנו רגלית בקיר קצר , תלול ומדורדר
    המשכנו עד פנייה לדרך ימינה בנקודה 13 למרגלות הר יללת התנים
  • רכבנו בדרך ה 4X4 בערך על קו גובה עד חיבור לדרך סלולה המובילה לדלית אל כרמל בנקודה 14
    פנינו אל הדרך ורכבנו בה עד מבנה עם כיפה מעל עין אל שוקף (15)
    המעיין מזרזף והבריכה די מלוכלכת (לא מתאים לרחצה - אולי בחורף)
  • אחרי העצירה כאן המשכנו בדרך הסלולה לדלית אל כרמל ורכבנו ברחובות היישוב עד הצומת בנקודה 16
    פה פנינו פנייה חדה שמאלה והמשכנו בטיפוס ברחובות עד יציאה מהשטח הבנוי של הכפר ומיד אחריו פנייה לדרך 4X4 בנקודה 17 בסימון שבילים אדום שהתחיל עוד קודם בתוך היישוב
  • רכבנו בדרך ה 4X4 עד מפגש עם תחילת סינגל שוקף בנקודה 18 על הר שוקף
  • ירדנו אל הסינגל התלול והדרדרתי לעתים
    זהו סינגל טכני ברמה בינונית עם כמה מקומות מדורדרים או סלעיים שמצריכים הליכה מרוב הרוכבים
    הסינגל רכיב ב מעל 95% לרוכבים טכניים ברמה שלי (בינוני) ואורכו כ 3 ק"מ
    הסינגל מסתיים בחניון האגם בנקודה 19
  • מכאן רכבנו בשביל וחצינו בהליכה של מספר מטר את הערוץ של נחל אורן ועוד דרך עד חיבור לכביש העולה לגבעת וולפסון בנקודה 20
    מכאן רכיבה בכביש עד נקודה 21
    פה פנינו שמאלה וירדנו עם הדרך עד ערוץ נחל אורן ומיד מעליו מצפון מזרח לנקודת הצייה נמצאת בריכות עין אלון ליד מבנה המשאבות המנדטורי בנקודה 22
  • אחרי רחצה בבריכה הנהדרת רכבנו בדרך ה 4X4 עד נקודה 23
    טיפסנו רגלית בעלייה תלולה בשביל הולכי רגל אל כביש בית אורן בעיקול מחצבות קדומים (נקודות 23)
  • ירדנו בכביש ומיד בנקודה 24 פנינו ימינה לדרך 4X4 שאחרי מעבר מחסום לרכב של רט"ג , טיפסנו בה עד צומת הדרכים בנקודה 25 על הרכס של בית אורן
    מכאן הלאה מערבה עם דרך 4X4 ליד הר אורן
    דהרנו בדרך היורדת ויורדת עד המצוק של הכרמל מעל בית ספר צבי סיטרין ליד צינור מים בנקודה 26
    פה מסתיימת הדרך
    ירדנו ברגל במצוק ללא שביל מוגדר עד חיבור לסינגל שהופך דרך 4X4 בערוץ בנקודה 27
  • המשכנו בדרכי ה 4X4 מצפון לבית ספר צבי סיטרין עד חיבור לכביש 4 בנקודה 28
    מכאן רכיבה בשולי הכביש עד צומת אורן (נקודה 2) והלאה שמאלה במעלה כביש בית אורן לחניון פתחת נחל אורן (1)