Friday, August 16, 2019

סובב הנחלים קישון וציפורי ‎

תאריך :  16-8-2019

חוצות אלונים - מעבר מתחת כביש 75 - שביל האופניים בין רמת ישי לכפר יהושע - נחל בית לחם - כביש גישה לכפר יהושע - תחנת רכבת כפר יהושע - מעבר מעל כביש 722 - מעבר מתחת כביש 77 - קרית חרושת - שביל אופניים ליד קרית חרושת - מוזיאון הרכבת בתחנת אלרואי - אלרואי - עין אלרואי - כביש 75 - שביל הקישון - כביש "יגור-כפר חסידים" - אנדרטה לזכר מאיר מקס בינט ז"ל - לאורך נל קישון - מעבר מתחת כביש 70 - ליד מפעל דשנים - מעבר מתת כביש 722 - קרית אתא - כביש 780 - כביש לרמת יוחנן - ליד כפר המכבי - ליד רמת יוחנן - חוות הצופים ברמת יוחנן - כביש לחוואלד - מעבר מתחת כביש 70 - נחל ציפורי - חוואלד - ראס עלי - שביל נחל ציפורי - תחנת הנזירים - כעבייה - ליד מחלף זרזיר - מדרום לבית לחם הגלילית - מדרום לאלוני אבא - נחל בית לחם - באר אבא - עין חזין - שביל צפריר - כביש גישה לאלוני אבא - חוצות אלונים

נקודת יציאה : חנייה של מתחם חוצות אלונים

טיפוס מצטבר :  326 מ'

הערה חשובה

קובץ TRK ל GPS

• את הרעיון לטיול לקחתי מעומר כ"ץ שפרסם את המסלול שתפר והוביל בשבוע שעבר בקבוצתו
    קיבלתי מעומר את המסלול ופרט לשינויים מינוריים , רכבנו את אותו מסלול - יופי של מסלול

למרות אורכו , 52 ק"מ , ולמרות שזה יום קיץ חם , המסלול היה קליל בעיקר בגלל שהיה כמעט מישורי ובגלל שהתרחצנו ב 4 מקומות שונים מתוך 5 האפשריים
    כך נשארנו רטובים ורעננים לאורך רובו של הטיול
  • יצאנו ממתחם חוצות אלונים (1) ואחרי חציית הצומת (2) , עברנו במעבר החדש מתחת לכביש 75 (נקודה 3)
    רכבנו בדרך הטובה מזרחה לכיוון רמת ישי ואז פנינו דרומה וחברנו לשביל החדש והסלול שנבנה מרמת ישי לכיוון כביש כפר יהושע בנקודה 5
    כרגע ניתן לרכב בנוחות בר בשטח בין הנקודה 4 על הדרך לשביל האופניים בנקודה 5 כי השדה הקטן קצור
    בהמשך השנה יכול להיות שתהיה בעיה ואז נצטרך אולי להמשיך לרכב עד רמת ישי ואז להכנס לשביל האופניים כבר ברמת ישי
  • השביל הסלול בבטון עובר במקביל לנחל בית לחם
    הוא מסתיים בכביש הגישה לכפר יהושע בנקודה 7
    מי שמעוניין בתוספת יפה יכול בנקודה 6 נלפנות מזרחה בדרך הלבנה בסימון שבילים כחול ולבקר בכפר יהושע באנדרטאות לנופלים ובאנדרטה להנצחת הארכיטקט ריכרד קאופמן שתכנן יישובים רבים בארץ בשנות ה 20 וה 30 של המאה הקודמת
    משם ניתן להמשיך לביקור בתחנת הרכבת הטורקית (רכבת העמק) של בית יהושע (תל א שמאם)
  • אנחנו רכבנו בשביל האופניים המקביל לכביש הגישה לכפר יהושע , שמוגן במעקה ליד תחנת כפר יהושע החדשה
    עברנו בנקודות 8 מעל כביש 722 ומתחת כביש 77 בנקודה 9 והמשכנו בכביש לקרית חרושת עד נקודה 10
  • מכאן בדרך והלאה מנקודה 11 בשבילי האופניים שלאורך מסילת רכבת העמק הישנה וליד הקישון
    חלפנו על פני שרידי רכבת העמק , קטריה ומבניה
    ועצרנו לטבילה ראשונה במעיין אל רועי המצויין בנקודה 12
  • אחרי הטבילה במעיין הנחמד המשכנו בשביל האופניים הסלול עד נקודה 13 בה עשינו סיבוב קצר בפמפטרק של אל רואי
    מהכניסה לפמפטרק פנינו ימינה לחיבור לכביש הגישה לאלרואי ולכיכר ממנה עולה הכביש לקרית עמל ומכללת אורנים בנקודה 14
    רכבנו בשולי כביש 7213 לכביש 75 בנקודה 15 ומיד אחרי הכיכר שמחברת אותו לקומפלקס הכבישים החדש 70 ו 6 בנקודה 16 נכנסו לדרך המקבילה לקישון
  • רכבנו בדרכים עד חיבור לשביל האופניים שלאורך הקישון , מצפון למה שהיה צומת ג'למי בנקודה 17
    זהו קטע יפה ומוצל בקטעים רבים
    ברובו סינגל סלול אבל לא מתוחזק ולכן לעתים נוח יותר לרכב בדרך ה 4X4 שצמודה אליו
    השביל הסלול מסתיים בנקודה 17 בה פוגשים כביש ישן המחבר בין יגור לכפר חסידים
    פנינו ימינה ועברנו מתחת כביש 70
    בנקודה 19 המשכנו בדרך המקבילה לקישון
    ברחבה קטנה בנקודה 19 יש אנדרטה מוזנחת קמעה לזר סא"ל מאיר מקס בינט ז"ל שהיה מרגל ישראלי במצרים בשנות ה 50
    הוא נתפס ע"י המצרים ועונה
    בסופו של דבר התאבד בכלא
    האנדרטה כאן כי היתה תקופה בה הוא חי בכפר חסידים
    עוד על מאיר מקס בינט ב :
    וב :
    וגם :
    המשכנו ברכיבה בדרך המקבילה לקישון
    עברנו מתחת כביש 70 מצפון לצומת יגור בנקודה 20 והמשכנו צפונה במישור בין שדות כותנה , בוטנים ועגבניות עד ליד מפעל דשנים
    פה פנינו לצפון מזרח ועברנו מתחת כביש 772 בנקודה 21
  • מכאן המשכנו במקביל לנחל ציפורי עד שכונותיה הדרומיות של קרית אתא (22)
    בנקודה 23 ליד עמדת שמירה ישנה פנינו לדרך שדות ושוב בנקודה 24 נכנסנו לשכונה של קרית אתא
    בצומת בנקודה 25 פנינו דרומה לכביש 780 עד צומת הפנייה לכיוון הקיבוצים רמת יוחנן וכפר המכבי בנקודה 26
  • רכבנו בכביש הגישה לקיבוצים
    בנקודה 27 לפני שער הכניסה למת יוחנן פנינו ימינה
    רכבנו בדרך טובה לכיוון חוות הצופים (בה יצא לי לישון כמה פעמים בילדותי בצופים)
    המשכנו עם הדרך שבנקודה 28 הופכת לכביש פנימי סלול היטב וחדש
    הכביש עובר בנקודה 29 מתחת כביש 70 וממשיך לכיוון חוואלד
  • רכבנו לאורך נחל ציפורי בכביש עד ראס עלי אליה מטפסים במדרכה בשיפוע די תלול
    מראש האוכף בראס עלי (30) ירדנו לשביל האופניים הנהדר והפסטורלי ליד נחל ציפורי הזורם שמתחיל בנקודה 31
    רכבנו איתו עד טחנת הנזירים על המדשאות שלה בנקודה 32
  • המשכנו בדרך ה 4X4 המקבילה לנחל ציפורי מטחנת הנזירים שבנקודה 32
    בנקודה 33 פנינו צפונה וחברנו לדרך ה 4X4 הכחולה שעוברת ממש קרוב לערוץ
    ניתן לטפס לשביל ישראל שעובר בדרך מעל הערוץ ולא להרטב (רכבנ הרבה פעמים בעבר)
    הפעם בגלל שזה קיץ העדפתי לא לטפס אלה להמשיך בדרך בערוץ
    זה אילץ אותנו בשני מקומות ללכת במים כמה עשרות מ'
    עצרנו לטבילה בעין הסוסים (עין יבקע) הנהדר בנקודה 35
  • אחרי השחייה במעיין הצלול שנוקה ושופר לאחרונה המשכנו בדרך עד חיבור לשביל האופניים הסלול שלאורך נחל ציפורי ליד כעבייה בנקודה 36
    המשכנו בשביל הפסטורלי הסלול לאורך הנחל הזורם עד סופו ליד כביש 77 מתחת לאלון הגליל בנקודה 37
    פה פנינו לדרום מערב בדרך 4X4 שמטפסת עד ליד תחנת הדלק בצומת זרזיר בנקודה 38
  • פנינו שמאלה בכביש ומיד ממש לפני תחנת הדלק פנינו לכביש פנימי ומיד בדרכים
    פה דהרנו בדרכי 4X4 בשולי יער אלוני התבור מדרום לבית לחם הגלילית ואלוני אבא
    בנקודה 40 עזבנו את דרך ה 4X4 הטובה ופנינו שמאלה בדרך לא לגמרי ברורה המטפסת אל הסוללה של מאגר מים יפה עם עופות מים
    רכבנו על הסוללה וירדנו ממנה בדרך שחברה בנקודה 41 לדרך 4X4 טובה
    המשכנו בדרכים עד הפנייה בנקודה 42 לשביל לבאר אבא
    בבאר אבא שבנקודה 43 עצרנו לשחייה נוספת
  • מכאן רכיבה בדרכי 4X4 עד עין חזין בנקודה 44
    פה שחינו בפעם הרביעית בטיול
    מכאן רכיבה בדרך טובה עד ליד החיבור לכביש הגישה לאלוני אבא ובית לחם הגלילית בנקודה 45
  • פה ממש לפנ הכביש נכנסנו לסינגל צפריר החדש שמקביל לגדר של מטעי האבוקדו
    זהו סינגל טכני קל באורך של כ 1 ק"מ
    בסופו חברנו לכביש בנקודה 46 והמשכנו בשוליו עד מתחם חוצות אלונים (1)