Friday, August 02, 2019

מביריה לכנרת עם נגיעות בוודי עמוד

תאריך :  2-8-2019

מצודת ביריה - סינגל סלול ממצודת ביריה (הר נועזים) - חציית כביש "עמוקה-ביריה" - סינגל ביריה - דרך האומגה - חציית כביש 886 - נחל הוזים - ליד מחנה בני עקיבא ביער עין זיתים - נחל עמוד - כרוספדאי - כביש 89 - קבר רבי יוסי מפקעין - קבר שמעון בן מנסיה - קבר נתן הבבלי - חצייה מתחת כביש 89 - צפת - חצייה מתחת כביש 89 - איזור תעשייה צפת - רמת פשחור - עין כובס - מעל נחל עמוד - נחל עכברה - עין סלע - חניון נחל עמוד חתון - חצייה מתחת לכביש 85 - נחל עמוד - גדה מערבית של נחל עמוד - עין לבנים - מצפה צ'רה - עין חוקוק - נחל חוקוק - כביש גישה ללבנים - גדה דרומת של נחל עמוד תחתון - מעל מערת הגולגולת - טחונת אל קבו - עין נון

נקודת יציאה : חנייה של מצודת ביריה

נקודת סיום : חנייה של עין נון

טיפוס מצטבר :  697 מ'

ירידות מצטברות : 1795 מ'

• החלטתי שהגיע לחזור למסלול ירידות משובח מביריה לכנרת
    אני משתדל להכניס לכל טיול שאני מתכנן שינויים כדי לא לחזור על אותו מסלול
    במסלולים דומים שעשיתי בעבר בהם גם הדרכתי מספר קבוצות שהזמינו אותו , המסלול עבר בצד המזרחי של רמת פשחור והמשיך קרוב לכפר עכברה והלאה לנחל עכברה
    הפעם החלטתי לרכב כמה שיותר מעל נחל עמוד ובכך גם לא התקרבנו לכפר עכברה אלא רכבנו בצד המערבי יותר של הרמה וגם היינו רוב הזמן מעל נחל עמוד
    רק בסוף הירידה הגענו לנחל עכברה
    לא יכול להגיד מה עדיף , שתי האופציות נהדרות באותה מידה מבחינת ירידות ונופים
    אחת התוספות בחלק של רמת פשחור היה ביקור בקבר רבי יוסי מפקיעין , עליו גם דיברתי וסיפרתי לחבר'ה כמה מהאגדות עליו
  • יצאנו מהחנייה של מצודת ביריה (1) וחברנו לסינגל הסלול (נסלל לאחרונה) על קו הרכס מזרחה עד נקודה 2
    פה בצומת הדרכים ירידנו בדבל תלול ודרדרתי בערוץ עד הכביש מעמוקה ומיד אחרי חצייתו משמאל לעיקול נכנסנו לסינגל ביריה בנקודה 3
    רכבנו בסינגל ביריה שמאלה בכיוון הפוך לרשמי עד שהוא חובר לדרך הנוף הלבנה והלאה בתוואי הסינגל שהופך בהמשך שוב לסינגל עד צומת הדרכים בנקודה 4
    מכאן בדרך הנוף עד כביש עין זיתים בנקודה 5
  • חצינו את הכביש ומיד ירדנו בדרך 4X4 תלולה שמאלה ואז קצת על קו גובה עד נקודה 5
    פה נתקלנו בגדר חדשה שהתבררה כמגדרת מחנה של תנועות הנוער , בקרה זה בני עקיבא
    הגידור הוא ענק ואחרי גישוש שמאלה , ירדנו ימיה בדרך עד נקודה 7 בנחל הוזים
    פה נתקענו בגדר שוב ונאלצנו לרכב/ללכת מעליה ללא שביל עד נקודה 8 ליד השער למחנה
    מרגיז שקק"ל סוגרים ככה שטח בלי אלטרנטיבות נוחות למעקף (הגידור סגר שטח ענק שכולל בתוכו מספר דרכים וסוגר את כל האיזור בין מחנה עין זיתים ועד נחל עמוד)
  • מנקודה 8 רכבנו בשטח הפתוח והרחב בנחל עמוד עד חיבור לכביש "עכו-צפת" בנקודה 9
    פה רכבנו בשולי הכביש קטע קצר עד כניסה לדרך הטובה ימינה בנקודה (נקודות 9)
    טיפסנו בדרך עד צומת הדרכים בנקודה 10
  • פה פנינו בדרך ה 4X4 ימינה ונכנסנו בדרך הקצרה לקבר רבי יוסי מפקיעין (11)
    ביקרנו בקבר ונתתי הדרכה קצרה על קורותיו והאגדות עליו
    מכאן המשכנו בדרך ה 4X4
    חלפנו על פני קבר שמעון בן מנסיה שגם עליו אמרתי כמה מלים והמשכנו בירידה כייפית בדרך ה 4X4 מעל נחל עמוד עד צומת הדרכים בנקודה 12
    פה פנינו ימינה בדרך וטיפסנו שוב
    בנקודה 13 הדרך עוברת מתחת כביש 89 ומגיעה לכבישים לבית הקברות לצפת
    ירדנו עם הדרך לכיכר בכניסה המזרחית לצפת והמשכנ למעבר מתחת כביש 89 בנקודה 14
    המשכנו באיזור התעשייה ומיד בנקודה 15 פנינו שמאלה
  • מכאן דהירה בדרך הסלולה ברמת פשחור
    בנקודה 16 עצרנו מימין לדרך בעין כובס הקר לטבילה
    אחרי הטבילה המשכנו ממזרח למכון טיהור השפכים ומיד אחרין ימינה
  • בצומת בנקודה 17 המשכנו עם הדרך לצפון מערב ואז התעקלנו איתה שמאלה והתחלנו בדהרה בדרך המוצלת מעל נחל עמוד
    טסנו בירידה עם נופים יפים של הר מצפה הימים
    בנקודה 18 בצומת הדרכים חברנו לדרך מצפון בה רכבנו בפעמים קודמות לכאן
    המשכנו בפיתולים בירידה המדורדרת עד ערוץ נחל עכברה בנקודה 19 ליד עין סלע
  • רכבנו בדרך בערוץ והתחלנו לטפס איתה על הגדה המערבית של נחל עכברה עד ליד חניון נחל עמוד תחתון אליו מגיעים בסוף בקטע ירידה מדורדרת בנקודה 20
    פה ירדנו רגלית בשביל בערוץ בסימון שביל ישראל ואז ברכיבה למעבר הצינור הנהדר
    הרכיבה בצינור מתחת כביש 85 היא חווייתית (ראה סרטון ותמונות)
    מצידו השני ירידה על בטון תלול ובסוף שביל מדורדר שאת 10 המטרים האחרונים צריך ללכת
  • בנקודה 22 בעוץ נחל עמוד עלינו על דרך 4X4 שמטפסת לגדה המערבית של נחל עמוד
    הרכיבה כאן קשה מהנראה כי האדמה תחוחה ויש קטעי עלייה
    אחרי מעבר שער נעול בנקודה 23 ליד מצפה צ'רה של מקורות בראש הסיפון של המוביל הארצי בנחל עמוד רכבנו בדרכי ה 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 25
    פה ירדנו ליובל של נחל חוקוק וטיפסנו קצת עד חורשת השיזפים של עין חוקוק (27)
  • אחרי השחייה בעין חוקוק ירדנו חזרה לערוץ לנקודה 26 והמשכנו בירידה לערוץ נחל חוקוק
    בנקודה 28 טיפסנו עד נקודה 29 עם הדרך ואז ירידה מהירה לכביש ללבנים אותו פגשנו בנקודה 30
    טיפסנו בכביש עד הפנייה לדרך 4X4 בנקודה 31
  • פה רכבנו בדרך שעוברת מעל נחל עמוד תחתון ויובליו
    קצת אחרי מצפה זאב , בנקודה 32 יש נקודה ממנה יש תצפית יפה על העמוד של נחל עמוד וגם על מערת זוטייה - היא מערת הגולגולת בה היתה החפירה הארכאולוגית הפרה היסטורית הראשונה בארץ ונמצא חלק מגולגולת של מה שקראו האדם הגלילי מלפני 200-400000 שנה
    דיברתי על הממצאים כאן
    המשכנו בדהרה בדרכי ה 4X4 שחלקן תחוחות וירדנו עש לדרך עם סימון שביל ישראל ליד טחונת אל קבו בנקודה 33
    המשכנו עם הדרך עד החנייה המזרחית של עין נון המחודש בנקודה 34
    לצערנו עין נון ששופץ וגודר ע"י המועצה המוקומית מגדל היה אמור להיות פתוח
    בעיתונות פורסמו כתבות שהוא היה אמור להפתח כבר לפני שבועיים
    במקום היה שילוט שהוא נפתח ב 1-8-2019 (ראה תמונות) , אבל היינו שם ב 2-8-2019 והוא היה סגור ומסוגר גם בבוקר וגם בסיום הטיול בצהריים - חבל