Thursday, August 08, 2019

הדרך לרשפון

תאריך :  8-8-2019

כפר יונה - כביש 562 - בית קברות קדימה - קדימה - חציית כביש 2 - אבן יהודה - מוזיאון אבן יהודה - ליד ביה"ס האמריקאי - מעבר מתחת כביש 553 - תל יצחק - דרך מקבילה למסילה ממערב - חציית כביש "כלא תל מונד-יקום" - בין כביש כביש 20 - מעבר מתחת כביש 20 המערבי לרשפון - רשפון - בריכת המים הגדולה ברשפון - מעבר מתחת כביש 2 לשפיים - מרכז קניות שפיים - מרכז הגולף געש - דרך מקבילה לכביש 2 - חצייה בגשר הולכי הרגל ליקום - תחנת דלק דור אלון יקום - סינגל יקום - פרק יקום - ליד מנחל פולג - אודים - חצייה מעל כביש 2 בגשר הולכי הרגל - רמת פולג - נתניה - איזור תעשייה ספיר - שכונת קרית השרון - חורשת הסרג'נטים - דרך לפרדסיה - נורדיה - גנות הדר - צומת בית ליד - כביש 57 - אנדרטת בית ליד - דרך לכפר יונה - כפר יונה

נקודת יציאה : כפר יונה

משתתפים : לבד

טיפוס מצטבר :  340 מ'

• יצא לי לסוע ברכבת הרבה פעמים לאחרונה וניסיתי להבין מה המעבר (באופניים) הנוח ביותר לעבור למי שרוכב במקביל למסילה , לכיוון רשפון
    זה בגלל השינויים בפתיחה של כביש 20 באיזור זה בשני הכיוונים והמסילה שמפריעה
    קיים גשר הולכי רגל שעומד חצי בנוי כבר כמה שנים - חבל
  • יצאתי מהבית בכפר יונה (1) והמשכתי ברחובות והלאה החוצה מהיישוב עד חיבור לכביש 562 בנקודה 2
    מכאן בכביש 562 עד ירידה בשביל לבית הקברות של קדימה בנקודה 4
  • המשכתי ברחובות קדימה עד צומת היציאה בכביש 4 בנקודה 5
    חציתי את הכביש במעבר החצייה וטיפסתי לכיוון איזור התעשייה של אבן יהודה ופניתי שמאלה לרחוב החדש המזרחי של אבן יהודה
    המשכתי ברחובות היישוב עד ליד היציאה ממנו דרומה בנקודה 7 בה ירדתי לדרך סלולה שעוברת מתחת לכביש 553
    ועולה כדרך לדרך מקבילה לכביש מדרום
    בנקודה 8 פניתי ימינה לדרך המקבילה
    המשכתי עם דרכים עד תחנת הדלק בכניסה לתל יצחק בנקודה 9
  • מכאן ברחוב והמשכו דרך מקבילה לכביש 553
    בהמשך המשכתי בדרכי מטעים עד לדרך המקבילה למסילה בנקודה 11
  • פה עליתי רגלית 2 מ' לדרך
    בגלל שעכשיו עובדים על הדרך המקבילה למסילה ממזרח , חציתי על הגשר מעל המסילה ונכנסתי שמאלה לדרך המקבילה למסילה ממערב
    רכבתי בדרך ה 4X4 הזאת עד לכביש "כלא תל מונד-יקום" בנקודה 13
  • חציתי את הכביש ליד מעבר המסילה והמשכתי עם הדרך המקבילה למסילה ממערב הלאה
    באיזור נקודה 14 הדרך עוברת מתחת לגשר הכביש המזרחי של כביש 20
    המשכתי עם דרך ה 4X4 שעכשיו נמצאת בין שני חלקי כביש 20 והמסילה מזרח לדרך
    לפני נקודה 15 עברתי ליד השלד של גשר הולכי הרגל שתקוע במצב מנותק כבר כמה שנים (ראה תמונות) - לא יודע למה
    בנקודה 15 הדרך עוברת מתחת לכביש 20 המערבי שהולך דרומה
    מצידו השני המשכתי עם הדרך דרומה ומיד ימינה עד חיבור לדרך טובה בנקודה 16
  • מכאן בדרך שהופכת כביש לרשפון
    המשכתי ברשפון עד בריכת המים בנקודה 17
    מכאן יש תצפית יפה על השרון מערבה ומזרחה
  • המשכתי מכאן בכביש הפנימי מרשפון עד למעבר מתחת לכביש 2 לשפיים בנקודה 18
    מכאן בכביש השרות ליד מרכז הקניות צפונה עד הכניסה לדרך מקבילה לכביש 2 ולמרכז הגולף של געש בנקודה 19
    עזבתי את הדרך המקבילה לכביש 2 ועליתי על גשר הולכי הרגל וירדתי לתחנת דור אלון של יקום
  • מכאן יצאתי לדרך לכיוון פרק יקום בנקודה 21
    בנקודה 22 נכנסתי לסינגל יקום שמסתיים בנקודה 23
    המשכתי בדרכי ה 4X4 בפרק יקום והלאה בדבל לאורך נחל פולג עד החצייה על הגשרון בנקודה 24
    המשכתי בדרך דרומה מצידו המזרחי של נחל פולג
    טיפסתי לאודים לנקודה 25
  • מכאן בתוך אודים וחצייה מעל כביש 2 בגשר הולכי הרגל בנקודה 26 לנתניה
    המשכתי דרך נתניה עד צומת "שלום עליכם-פנחס לבון" בנקודה 27
    חציתי מעל כביש  בנקודה 28
  • המשכתי ברחובות איזור התעשייה עד שכונת קרית השרון אליה עברנו בגשר שליד האצטדיון בנקודה 29
    רכבתי ברחובות קרית השרון עד ליד חורשת הסרג'נטים בנקודה 30
    פה פנינו ימינה עד לקצה השכונה בנקודה 31
  • המשכתי ברכיבה בדרך ה 4X4 לכיוון פרדסיה
    בנקודה 32 חברתי לדרך הסלולה צפונה עד תחת הדלק פז בנקודה 33 והלאה דרך נורדיה וגנות הדר
    בומת הכניסה למושבים פניתי בשולי כביש 57 בנקודה 34 עד צומת בית ליד (35)
  • חציתי את כביש 4 במעבר החצייה בצומת ורכבתי בשטולי כביש 57 עד הפנייה לתחנת הדלק סד"ש (36)