Friday, September 20, 2019

סוסיתא והאון

תאריך :  20-9-2019

תחנת דלק אלון ליד האון -חניון האון - שביל סובב כנרת - האון - חוף רותם - חוף שיזף - חוף קנה - חוף השיטים - חוף האלה - חוף עין גב - כביש סובב כנרת - כביש עלייה לסוסיתא - בית הקברות הבאהי - סוסיתא - סינגל סוסיתא - כביש סוסיתא - צומת מיצר - שביל אופניים דרום הגולן - כפר חרוב - מצפה לשלום - עין לשלום - שביל אופניים דרום הגולן - מבוא חמה - בית קברות מבוא חמה - הר נמרון - סינגל שריר - עין שריר (שווירח) - חציית כביש סובב כנרת - תחנת דלק אלון ליד האון

נקודת יציאה : תחנת דלק אלון ליד האון

טיפוס מצטבר :  772 מ'

זמן : 5:39 שעות (בגלל החום היו עצירות ארוכות למנוחה ורחצה)

הערה חשובה

קובץ TRK ל GPS

• כבר מזמן לא עשינו את המסלול המטפס לסוסיתא ויורד בסינגל שריר
    לפי התחזית היה נראה נראה שמזג האוויר יהיה סביר ולכן הלכתי על טיול באיזור שמתחיל בכנרת
    בסופו של דבר היה חם ובעיקר לח , מה שהקשה על העלייה
    בהמשך השביל עובר בדרכי 4X4 וחניונים וחובר לשביל האופניים הסלול בנקודה 5
  • המשכנו בשביל האופניים הסלול המקביל לכביש סובב כנרת
    בנקודה 6 נגמר השביל הסלול
    פנינו שמאלה לדרך המקבילה לכביש לכיוון קיבוץ עין גב , אבל מגיעים לשער גדול סגור בנקודה 7
    חזרנ עם הדרך עד נקודה 6 ורכבנו בכביש עד הפנייה לכביש לסוסיתא בנקודה 8
  • מכאן טיפוס בכביש המשובש העולה לגולן
    העלייה נהיית תלולה עם הזמן
    חלפנו על פני בית הקברות הבאהי למרגלו הסוסיתא , בו ביקרנו בטיול אחר באיזור לפני מספר שנים
    בעיקול בנקודה 9 פנינו לדרך 4X4 עם נוף יפה של הכנרת שחיברה אותנו לדרך הסרפנטינות העולה לסוסיתא בנקודה 10
    פה עברנו ליד שער לרכב שמונע עלייה חופשית של כלי רכב להר
    המשכנו בטיפוס המייגע , אבל יפה הנוף עד האנדרטה לרמי זית ז"ל , קצין שנהרג כאן ביום העצמאות 1967 בתאונה מצערת (11)
  • אחרי מנוחה מהעלייה המשכנו בקרדו של העיר הרומית ביזנטית וירדנו מנקודה 12 בסינגל שתחילתו טכנית , היורד לכביש ופוגש אותו בנקודה 13
    מכאן טיפוס מייגע בכביש המשובש עד לצומת מיצר בנקודה 14
  • פה עלינו על שביל האופניים של דרום הגולן שבנקודה 15 נכנס לאתר התאטרון הפתוח וממשיך במקביל לכביש 98 (ממערב לו) עד נקודה 16
    בה פנינו לדרך המובילה למצפה לשלום
    עצרנו בנקודת התצפית של מצפה לשלום (17)
    ירדנו במדרגות הברזל בפינה הדרום מערבית של התצפית
    היה קשה למצוא את מעיין עין לשלום בגלל השריפה שהיתה כאן והפילה הרבה עצים ושינתה את השבילים
    יש סימון שבילים שחור שמוביל למעיין , אבל הכל כאן משובש
    המעיין נמצא בסבך הקנים ולו בריכה כייפית (18)
  • אחרי הטבילה שהורידה לנו את הטמפרטורה חזרנו למצפה לשלום (17) ורכבנו עד הפנייה לדרך בנקודה 19
    בנקודה 20 ממשיך שביל האופניים של דרום הגולן שעובר כאן על שפת המצוק וממשיך עד הכניסה לקיבוץ מבוא חמה
    ליד התותח הצבוע  וורוד
    (21) נכנסנו לקיבוץ וחיפשנו את הדרך החוצה דרומה
    בנקודה 22 יש יציאה דרך פשפש פתוח דרומה
    במקומות אחרים יש גדרות סגורות ושערים גבוהים
    הדרך ממשיכה לבית הקברות ומשם ממשכה על שפת מצוקי האון
    עברנו בהר נמרון שם היו מספר מצנחי רחיפה מוכנים לזינוק
  • בנקודה 24 ליד עיקול בכביש העולה לגולן מאל חמה פנינו ימינה והמשכנו בדהירה בירידה בדרכי ה 4X4
    אחרי נקודה 26 יש קטע דרדרתי שהפעם היה רכיב יותר מבעבר
  • בנקודה 27 עזבנו את הדרך ונכנסנו לסינגל שריר
    ירדנט בסינגל עד לעין שריר (נקודה 28) המצויין שהפעם שוב היה מונמך לגובה 60 ס"מ בגלל עבודה של הרט"ג החוששת מטביעות ותביעות
  • אחרי הרחצה המשכנו בסינגל שריר המצויין בירידה עד סופו במישור בנקודה 29
    דהרנו בדרכי ה 4X4 ליד מטעי הבננות עד מפגש עם כביש סובב כנרת בנקודה 30
    מכאן כמה מטרים עד האוטו שחנה בתחנת הדלק אלון (1)