Friday, October 25, 2019

אל ראס מועקף

תאריך :  25-10-2019

בסיס נבי מוסא - וואדי ח'שנייה - חציית נחל קומראן - נחל סככה - ראס מועקף - מצפה חרבת מזין - מאגורת עמרייה - נחל קידרון - נחל עמרייה - בקעת הורקניה - אל עג'ז - כביש בקעת הורקנייה - חציית נחל סככה - חציית וודי אום אל פוס - חציית נחל קומראן - בסיס נבי מוסא
נקודת יציאה : רחבת חנייה ליד בסיס נבי מוסא

טיפוס מצטבר :  614 מ'

הערה חשובה

קובץ TRK ל GPS

• מזג האוויר הנעים יחסית והצפי האפשרי לגשם הביא אותי לתכנן ליום ששי רכיבת מדבר ראשונה לעונה
    החלטתי על טיול קצר יחסית , כי הטמפרטורות עדיין חמות בצהריים
    החלטתי על מסלול מעגלי באיזור שמדרום לנבי מוסא - איזור נהדר מרובה נאקבים על סכיני שלוחות ורכיבה על פי תהום
    בנוסף נופים נהדרים של ים המלח
  • יצאנו מהחנייה שליד הבסיס של נבי מוסא (1) בכביש הגישה ומיד אחרי הבסיס פנינו שמאלה (2) בשטח פתוח , פה ושם עם דרכים/קוליסים
    דהרנו במרחב וחברנו לערוץ נחל ח'שנייה
    המשכנו עם דרכי ה 4X4 הצבאיות עד נקודה 3
  • פה פנינו ימיה לנאקב שבהמשך חוצה את הדרך המסומנת בסימון שבילים כחול ואז מטפס בוודי קטן וממשיך עד שיא הגובה בנקודה 4
    ירדנו על שלוחה צרה בנאקב עד חיבור לדרך 4X4 בנחל סככה (נקודה 5) ושוב טיפוס בנאקב בוואדי
    באיזור נקודות 6 השביל נעלם ועלינו רגלית ופה ושם רכיבה
    המשכנו שבילי עזים/נאקבים עד נקודה 7
    פה קטע קצר על דרך 4X4 עד נקודה 8
    מכאן המשך רכיבה בנאקבים על הרכס עם נופים של ים המלח מימיננו עד פסגת ראס מועקף בנקודה 9 עם תצפית ב 360 מעלות
  • מכאן רכיבה נהדרת על הסכין עד נקודה 10
    פה ירדנו בנאקב ימינה על פי תהום ובהמשך הירידה רכיבה בשבילי עזים או בר בשטח עד הדרך בסימון שבילים אדום בנקודה 11
  • פה התחלנו בטיפוס מתון בנאקב עד חציית הדרך בסימון שבילים שחור בנקודה 12
    בהמשך רכבנו בנאקב יפה המטפס ועובר על פי תהום כשלקראת נקודה 13 יש שכבות סלע יפות
    שיא הגובה בנודה 13
    מכאן ירידה בנאקבים עד הדרך האדומה והלאה עד מפגש עם שביל הולכי הרגל המסומן ירוק בנקודה 14
    השטח פתוח ואפשר לרכב בכולו ללא שביל
    רכבנו בשביל המסומן ירוק ואז הלאה ללא שביל מוגדר על השלוחה בכיוון התצפית על חרבת מזין בנקודה 15
  • זוהי תצפית נהדרת שצופה על מצודה חשמונאית שהיה לה מעגן ומי ים המלח הגיעו באותה תקופה לפני כ 2100 שנה עד אליה
    זה מראה שים המלח היה נמוך אז ממה שהיה לפני כמה עשרות שנים - כלומר שינויי המפלס מתרחשים כל הזמן
    על חרבת מזין
  • מכאן רכיבה חזרה על השלוחה והלאה בנאקבים עד הדרך המסומנת בסימון שבילים אדום בנקודה 16
    המשכנו בדרך עד ערוץ נחל קדרוןבנקודה 17
    בגלל שהיה חשש ממזג אוויר גשום תכננתי שבמקרה של שיטפון נוכל לרכב מצפון לקדרון
    הקדרון היה יבש ולא ירד גשם באיזור ובמקורות הנחל ולכן לא היתה בעיה לרכב בנחל בדרכי 4X4 עד נקודה 18
    מכאן טיפוס מתון בדרך ה 4X4 במעלה נחל עמריה ואז ירידה לבקעת הורקניה ולכביש החוצה אותה בנקודה 19
  • בגלל שהתחיל להיות חם ,החלטתי לא לחזור מכאן בשטח , אלא בדהירה בכביש המשובש של בקעת הורקניה עד הפנייה לבסיס בנקודה 20