Friday, November 29, 2019

בין שורק לכיסלון

תאריך :  29-11-2019

חנייה של יער הקדושים - כביש "צומת אשתאול-צומת סטף" - ליד מבנה הצינור החמישי לירושלים - מחצבת בית שמש - נחל שורק - שמורת טבע נחל שורק - תחנת בר גיורא - עין עקור - העלייה להר הטייסים - עין הטייסים - כניסה לצובה - כביש "צומת סטף-צומת אשתאול" - דרך נוף דרומית של נחל כיסלון - גבעת מיש - סינגל עין רפא הדרומי - עין לימון - נחל כסלון - סינגל עין רפא הצפוני - נחל כסלון - אנדרטת קדושי קאליש - יד אנה פרנק - קשת בני ברית - חנייה של יער הקדושים

נקודת יציאה : חנייה של יער הקדושים ליד יקב פלם

טיפוס מצטבר :  958 מ'

• בגלל הדרכות כל השבוע , לא היה לי זמן לתכנן מסלול לקבוצת Northern Riders ליום ששי
    גם מזג האוויר הקייצי יחסית מקשה למצוא רעיונות לטיולים חדשים צפוניים כשהכל עדיין צהוב ולא ירוק כמצופה
    בקנה כבר מספר טיולים מדבריים שמחכים למזג אוויר קריר יותר
    לכן בחרתי מסלול קלאסי שהובלתי לפני מספר שנים בהרי יהודה והחלטתי לחזור עליו :
  • יצאנו מאחת החניות של יער הקדושים לא רחוק מיקב פלם בנקודה 1
    רכבנו בדרך הסלולה עד לחיבור לכביש "אשתאול-רמת רזיאל" (2)
    פנינו ימינה ומיד שמאלה בנקודה 3 לכדרך שתחילתה סלולה לכיוון הלולים והלאה בדרך הלבנה המטפסת ליד הבנייה של אתר הצינור החמישי לירושלים
    בנקודה 4 פנינו ימינה לדרך שמטפסת עוד קצת ואז יורדת עד המפגש עם הדרך למחצבה בנחל שורק בנקודה 5
  • מכאן רכיבה בערוץ נחל שורק
    תחילה בשטח המחצבה , זהירות מהמשאיות !
    המשכנו עם הדרך הנכנסת לשטח השמורה
    בנקודה 6 , כרגיל , חציית נחל רטובה
    החצייה רכיבה , אבל בדרך כלל נרטבות הנעליים לפחות חלקית
    הפעם הפתעה - המשכנו ברכיבה ובנקודה 7 הגשרון שהחצייה שלו תמיד היתה יבשה , כנראה נסתם או נשבר בגלל גשמי החורף האחרון
    לכן צריך לחצות את השורק שבו מי שפכים מטוהרים חלקית
    אין ברירה וגם אם מצליחים לרכב את הכל (לרוב הרוכבים לא מצליח) נרטבים ברגליים
  • המשכנו עם הדרך במעלה נחל שורק - מכאן אין חציות רטובות יותר
    המצוקים בצדדים מרשימים ולולא הביוב שמריחים , הנחל מרשים - כמו בחו"ל כמו שענת אמרה
    סיימנו את הרכיבה בערוץ נחל שורק בנקודה 8
  • פה פנינו שמאלה לדרך שמטפסת בתלילות עד נקודה 9
    פה הדרך פונה ימינה ואז שמאלה ועוד עלייה עד חיבור לדרך הנוף של הר הטייסים
    העלייה בדרך הנוף מתונה בדרך כלל ומסומנת בסימון שבילים ירוק
  • בנקןדה 10 הגענו לשביל המטפס לעין טייסים
    טיפסנו שמאלה בסינגל שבחלקו מדרגות
    בקטע האחרון הלכנו עד הבריכה של עין טייסים (11)
    בגלל שלא היה מאד חם לא התפתינו להכנס למים הדי ג'יפתיים של בריכת עין הטייסים
  • פה רכבתי בסינגל עין רפא המצויין עד נקודה 17
    פה המשכנו בדרך ה 4X4 , ולא במסלול סינגל עין רפא עד עין לימון בנקודה 18
    פה עצרנו לטבילה במעיין
  • המשכנו וטיפסנו מהערוץ שליד המעיין בדרך 4X4 עד המפגש עם החלק הצפוני של סינגל עין רפא
    בנקודה 19
    הסינגל מטפס וממשיך וזורם עד שבסופו יורד בפיתולים לערוץ נחל כיסלון בנקודה 20
  • פה פנינו שמאלה עם הדרך , חצינו את הערוץ ואז ימינה בדרך בגדתו הדרומית של הערוץ (21)
    דהרנו עם הדרך בפיתולי נחל כיסלון עד ליד "יד אנה פרנק" והלאה בדרך שסלולה מכאן עד הצומת בנקודה 22
    חצינו עם הדרך את הערוץ והגענו לאוטו (1)