Friday, January 03, 2020

בין טללים לשבטה

תאריך :  3-1-2020

בסיס טללים - חציית כביש 40 - כביש גישה לקיבוץ טללים - ליד חוות מתנת מדבר - נחל היימן - סינגל הברגרים - אתר משאבי שדה - נחל היימן - סינגל החרוב - נחל באר חייל - חציית כביש 40 - המשך סינגל החרוב - רכס בוקר - סינגל מנגו - נחל זלזל - נחל הבשור - שדה פקועה - שרידי האחזות מבוא שבטה - כביש "בסיס שבטה-גן לאומי שבטה" - גן לאומי שבטה

נקודת יציאה : חנייה של בסיס טללים

נקודת סיום : רחבה קטנה מימין לשער של גן לאומי שבטה (השער נפתח רק ב 8:00 בבוקר , לכן חנינו לפניו ולא בחנייה בתוך הגן הלאומי)

טיפוס מצטבר :  681 מ'

ירידות מצטברות : 704 מ'

• החלטתי השבוע לחזור על מסלול דומה למה שעשינו בשנה שעברה , אבל הכנסתי שינויים רבים , חלקם בתכנון וחלקם תוך כדי
    כך הרווחתי הכרות , בעיקר בחלק האחרון של הטיול אם איזור בו לא רכבתי עדיין
  • יצאנו מהחנייה של בית הספר לנ"מ שליד טללים בנקודה 1
    רכבנו במקביל לכביש 40 ומיד בנקודה 2 חצינו את הכביש והמשכנו בכיוון קיבוץ טללים
    אחרי מרחק קצר , בנקודה 3 ירדנו ימינה לדרך 4X4 (שלפעמים לא ממש נראית) בשטח מישורי פתוח עד חציית נחל היימן בנקודה 4
  • פה נכנסנו לסינגל הברגרים
    הסינגל מתחיל בערוץ או ממש מעליו ובהמשך מטפס , חוצה שלוחות ויורד בסוף לנחל היימן בנקודה 5
  • פה חצינו את הערוץ וחברנו בנקודה 6 לסינגל החרוב המסומן לעתים בעמודים החומים עם סמל הגמל של גיאופן שבנו אותו בעבר
    טיפסנו עם הסינגל לקו הרכס בעלייה מאתגרת טכנית לעתים וירדנו לצידו השני בירידה טובה
    בנקודה 8 הסינגל ממשיך על דרך 4X4 עד לחרוב הבודד שעל שמו הסינגל
    פה ושם מורידים רגל או הולכים מטר או שניים בקטעים שנראים מאתגרים מדי
    סה"כ הוא זורם בלי עליות בכיוון בו רכבנו
    הסינגל המצויין מסתיים בערוץ נחל זלזל בנקודה 12
  • מכאן רכבנו אל נחל הבשור בדרך ובלי דרך עד חיבור עם הדרך המסומנת בסימון שבילים אדום בנחל הבשור בנקודה 13
    פנינו ימינה בדרך ורכבנו בה עד נקודה 14
  • פה לקחתי כיוון כללי לכיוון שבטה וזרמנו בד"כ בדרכי 4X4 ופה ושם על קוליסים או ללא שביל של ממש בקטעים קצרים
    הרכיבה היא בד"כ בעלייה מתונה מאד
    לא הייתי מודע על בור פקועה וחרבת פקועה , אבל מי שמגיע לכאן , מומלץ שיבקר שם
    בבור יש שתי קשתות יפות שרדו
    (ראה אתר 602 ב : https://ramatnegevblog.wordpress.com/%d7%90%d7%aa%d7%a8%d7%99%d7%9d-601-700/)
    בשנת 1956 הוקמה במקום של קיבוץ אשלים האחזות נח"ל בשם פקועה , שננטשה והרבה אחרי זה , ב 1976 הוקם שם מושב אשלים
  • בנקודה 15 הגענו לשיא הגובה של רכס לפני ירידה בכיוון עתיקות שבטה
    ליד נמצאים שרידי האחזות הנח"ל מבוא שבטה שהוקמה ביוני 1956 ושרדה 5 חודשים (ראה עמוד 219 בספר : http://bterezin.brinkster.net/nahal/Nahal-hechzut-part-1_output/web/flipviewerxpress.html)
    המשכנו מכאן בירידה עד חיבור של הדרך לכביש בין בסיס שבטה לגן הלאומי שבטה בנקודה 16
    פנינו שמאלה בכביש ורכבנו עוד קצת פחות מ 2 ק"מ עד הכניסה לגן הלאומי שבטה בנקודה 17