Friday, April 24, 2020

nine

באר המטמונים

תאריך :  10-4-2020

כפר יונה -  בית קברות ינוב - ינוב - חורשת ילדי אוסלו - תנובות - צומת כניסה לבורגתה - נחל אלכסנדר - מצפה וויקר - ציר המוביל - ליד בארותיים - ליד עולש - נחל שכם - חציית נחל שכם - ליד גן יאשייה - כביש "גן יאשיה-אומץ" - קקון - סוללת המסילה המזרחית - תוואי המסילה המזרחית - ליד תחנת הדלק הצפונית של כביש 6 - ליד להבות חביבה - כביש גישה למגל - כביש 581 - דרך נוף נחל חביבה - נחל חביבה - ליד כביש 9 - באר המטמונים - משטרת מרץ - מכון טיהור עמק חפר - מפגש נחל בחן ונחל אלכסנדר - נחל אלכסנדר - מצפה וויקר - חניאל - כביש 57 - כפר יונה

נקודת התחלה : כפר יונה

טיפוס מצטבר :  215 מ'

• בשבועות האחרונים בזמן העוצר אני רוכב הרבה באיזור הבית
    חוקר ונכנס לדרכים שבהם עדיין לא רכבתי , מבקר אתרים שונים
    לאט לאט צברתי מספר מסלולים א קטעי מסלול ששרשור שלהם יצר מסלול יפה המתאים לכל עונות השנה
    הוא גם ילסית בצירים נסתרים כדי שהשוטריםלא יראו אותי רוכב (עובר במינימום צמתים ורחובות גדולים)
    נמנע מחולות ומאיזורי בוץ ככל האפשר
  • יצאתי מהבית (1) לכיוון יציאה צדדית מכפר יונה בנקודה 2 אל בית הקברות של ינוב
    בנקודה 3 עברנו מתחת לגשר הכביש 562 והמשכנו בדרך עד הכניסה האחורית של ינוב בנקודה 4
    רכבנו דרך רחובות ינוב ותנובות עד צומת הכניסה לינוב ובורגתה בנקודה 5
  • פע המשכנו מספר מטרים לכיוון בורגתה ונכנסנו לדרך ה 4X4 ימינה לנחל אלכסנדר (בנקודה 6)
    רכבנו במקביל לערוץ ממערב לו
    בק"מ וחצי הראשונים של הדרך יש בוץ עד כשבועיים מגשם חזק שיורד
    הגשמים בשבועות האחרונים לא היו רציניים ולכן הכל רכיב וניתן לעקוף בקלות כל בוץ
    המשך הדרך טוב וללא בוץ
    בצומת בנקודה 7 פנינו ימינה ועברנו ליד הכניסה למצפה וויקר והמשכנו בדרכי ה 4X4 מזרחה
    חצינו את ציר המוביל בנקודה 8
  • המשכנו מזרחה בדרך ה 4X4 העוברת מדרום למושבים עולש ובארותיים
    בנקודה 9 פנינו שמאלה לדרך שדות צפונה עד לחיבור לדרך ה 4X4 שמדרום ובמקביל לנחל שכם בנודה 10
    רכבנו בדרך מערבה עד ציר המוביל בנקודה 11
    פה חצינו את נחל שכם צפונה ועברנו מעל גשרון שמעל תעלה
  • פנינו ימינה בנקודה 12 לדרך 4X4 מזרחה עד כביש גן "יאשיה-אומץ"
    פה רכבנו שמאלה (13) בכביש ומיד בנקודה 14 ירדנו ימינה לדרך 4X4 לכיוון הכניסה האחורית של אתר קקון
    נכנסנו בנקודה 15 לאיזור שרידי קקון תוך מעבר גדר חשלמלית למניעת חציית  פרות שכרגע רואות בשטח
    טיפסנו בדרכי הגן הלאומי עד המבצר בנקודה 16
  • ירדנו מהמצודה בדרך ה 4X4 לחנייה כשגם לפניה כבל חשמלי לחסימת מעבר הבקר (בדרך כלל באביב יש כאן מרעה מאושר - די מעצבן כי הפרות מחרבנות בכל האיזור - כתבתי על זה מאמר כועס בעבר : יצאנו מהגן הלאומי ומיד פנינו ימינה בנקודה 17 לכביש משובש המוביל למכון התערובת
    בנקודה 18 לפני השער של המכון פנינו שמאלה ורכבנו בדרכי מטעים ושדות טובות עד חיבור לתוואי המסילה , על הסוללה של המסילה המזרחית שהיתה כאן בנקודה 19
  • רכבנו על הסוללה ובנקודה 20 מעל הגשרון ירדנו רגלית לדרך ה 4X4 שממזרח למסילה כי הדרך על הסוללה הופכת קוצנית
    המשכנו בדרך עד ליד כביש 581
    מכאן עם דרכים מקבילות לכביש והלאה מזרחה עד ליד תחנת הדלק הצפונית של כביש 6
    המשכנו עם הדרכים עד חיבור לכביש הגישה לקיוץ מגל בנקודה 22
  • פנינו בכביש ימינה וחיפשנו כניסה לשטח מצפון לכביש
    הכל היה מגודר (בטיולים בעבר , מופיעים באתר היה מעבר)
    בנקודה 23 מצאנו מעבר מעל תלולית עפר עם שרידי גדר
    עברנו לדרך השדות שמהצד השני ורכבנו צפונה עד שנחסמים במשוכת סברס
    רכבנו ימינה בסינגל מקביל למשוכה מזרחה לכיוון אנטנה סלוללרית , אבל האיזור מגודר בגדר גבוהה
    לכן חזרנו קצת ובנקודה 24 חצינו מעל תלולית ללא גדר לדרך ה 4X4 שמצפון למשוכת הסברס
  • רכבנו מערבה בדרך ה 4X4 הטובה והלאה בדרכים עד חיבור לכביש 581 בנקודה 25
    רכבנו צפונה בכביש ומיד בנקודה 25A פנינו מערבה מהכביש ורכבנו בדרכי 4X4 עד חיבור לדרך נוף נחל חביבה בנקודה 26 ליד נקודת הסיום של סינגל חביבה
  • מכאן רכבנו מערבה בדרך הנוף של נחל חביבה
    בנקודה 27 ליד הגשר של כביש 9 פנינו שמאלה והמשכנו עם הדרך
    בהמשך עברנו מתחת לגשר ורכבנו קטע מקביל לכביש 9 מצפון (אפשר היה להשאר בצד הדרומי) ובנקודה 28 חצינו מתחת לגשר והמשכנו בדרכי הפרדסים הטובות עד באר המטמונים בנקודה 29
    על באר המטמונים , שהיא באר משנות ה 20 של המאה הקודמת , ניתן לקרוא במאמר שכתבתי :
  • מכאן הלאה בדרכי הפרדסים הטובות
    פרט לקטע קצר של כ 30 מ' לא רחוק מכביש 581 הדרכים טובות ולא חוליות וטובות כל השנה
    בנקודה 30 הגענו לחיבור לכביש 581
  • פנינו ימינה בכביש ומיד בנקודה 31 ירדנו לדרך 4X4 דרומה עד לצומת הדרכים בנקודה 32
    פנינו ימינה בדרך חולית רכיבה עד למבני גבעת מרץ בה יש שרידי משטרה בריטית בשנות ה 30 וה 40 בנקודה 33
  • חזרנו חזרה לצומת בנקודה 32 והמשכנו מזרחה עד חיבור לדרך הסלולה שמובילה למכון טיהור ומיחזור השפכים של עמק חפר בנקודה 34
    רכבנו לכיוון המכון והלאה מערבה עד סוף הקטע הסלול בנקודה 35
    מכאן דרומה בדרכי 4X4 עד הצומת ליד החניון בחיבור נחל בחן לנחל אלכסנדר בנקודה 36
  • המשכנו לאורך נחל אלכסנדר לדרום דרום מזרח
    בצומת הדרכים בנקודה 7 ליד מצפה וויקר , פנינו מערבה לדרך המטפסת בקלילות
    בנקודה 37 פנינו לדרך פרדסים רכיבה פרט למטרים האחרונים שהם חוליים שחיברה אותנו לצומת הכניסה הצפונית לחניאל בנקודה 38
  • חצינו את חניאל והמשכנו עד הצומת של כביש הגישה עם כביש 57 בנקודה 39
    מכאן על מדרכות ושביל האופניים שמקביל לכביש 57 עד הכניסה לגן יחזקאל בנקודה 40
    המשכנו בשבילי ורחובות כפר יונה עד הבית (1)