Friday, May 01, 2020

סביב הר עצמון ויודפת

תאריך :  1-5-2020

כניסה ליודפת - ליד "אוהל יעל" - ליד "חלב עם הרוח" - מרגלות הר השאבי - כביש "צומת יודפת-הררית" - חרבת קנה - נחל יודפת - עלייה להר עצמון - עינות כאוכב (עין אל קזיזה) - כאוכב אבו אל היג'א - קבר שייך אל היג'א - הר מימין - יודפת - שביל הביובים של יודפת - כניסה ליודפת

נקודת התחלה : בחנייה בכביש הכניסה לידפת ממש לפני שער היישוב

מוביל : יניב דובובסקי

טיפוס מצטבר :  705 מ'

• בגלל ההחלטה המעצבנת שמגבילה את כות הרוכבים הרשמית ל 2 , לא יכולתי לפתוח טיול מודרך כמו שתכננתי
    לכן ביטלתי את הטיול המתוכנן ללקוחותיי המאוכזבים והצטרפתי לרכיבה עם חבריי מקבוצת Northern Riders שפתח יניב
    מזמן לא רכבתי באיזור הזה ומזג האוויר , הנוף הירוק והתצפיות הנהדרות יצרו מסלול משובח אם כי מאתגר במידת מה בגלל העליות
  • יצאנו מהכניסה ליודפת בנקודה 1
    ירדנו בכביש הגישה ומיד בנקודה 2 פנינו ימינה לדרך ה 4X4 העוברת מעל תל יודפת ההיסטורי
    בנקודה 3 פנינו שמאלה לדרך המטפסת בתלילות עד חיבור לכביש "צומת יודפת-הררית" בנקודה 4
  • פנינו ימינה בכביש ורכבנו קטע קצר עד נקודה 5 בה ירדנו ימינה לדרך ה 4X4 שהופכת לירידה ארוכה וכייפית הנחשפת לנוף נהדר של בקעת בית נטופה
    הסימון בתחילה הוא סימון שבילים ירוק
    בנקודה 6 עזבנו את הדרך המסומנת ימינה והמשכנו בירידות בדרכי ה 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 7 למרגלות חרבת קנה
    על חרבת קנה ניתן לקרוא ב :
    יש השערה (הפחות מקובלת) שכאן היה כפר קנה בו ביצע ישוע את הנס הראשון שלו , נס החתונה בו הפך מים ליין
    המום המקובל לנס זה הוא כפר קנה שליד נצרת , בו יש מספר כנסיות המנציחות את הארוע
    ליד הצומת יש בור גדול שנראה כמחצבה ואולי שימש לאגירת מים
  • פנינו לדרך ימינה והקפנו את הגבעה של חרבת קנה וירדנו עד צומת הדרכים בנחל יודפת בנקודה 8
    פה הנקודה הנמוכה ביותר בטיול
  • מכאן טיפסנו בדרך ימינה בסימון שבילים אדום
    בנקודה 9 עזבנו את הדרך האדומה ופנינו שמאלה בחדות לדרך ה 4X4 המטפסת בטיפוס סביר ורצוף לכיוון ראש הר עצמון
    בנקודה 10 עזבנו את הדרך בה טיפסנו ופנינו שמאלה לדרך 4X4 המקיפה את פסגת הר עצמון מדרום וכרגיל חושפת נוף נהדר של העמק למטה
    בנקודה 11 מתחילה ירידה דרדרתית לכיוון הכפר כאווכב אל היג'א
  • בצומת הדרכים בנקודה 12 בצומת הדרכים רכבנו שמאלה בירידה בשיפוע מתון ואז עלייה בדאבל עם מדרגות מדי פעם עד עינות כאוכב
    פה יש 2 מעיינות שלכל אחד בריכה קטנה שמאפשרת רחצה (בעונה זו , בהמשך נהיה ג'יפה) (נקודה 13)
    חזרנו מהמעיינות חזרה ברכיבה במדרגות עד הצומת בנקודה 12
  • מכאן התחלנו ברכיבה אל הכפר אבו אל היג'א
    בצומת הדרכים בנקודה 14 פנינו חדות שמאלה וטיפסנו בדרך 4X4 עד כיכר בשולי הכפר אבו אל היג'א בנקודה 15
    פה פנינו שמאלה ואחרי מגרש משחקים בכפר יצאנו שוב לשטח והקפנו את הכפר ממערב
    בנקודה 16 חברנו לרחוב ביציאה מהכפר
  • בנקודה 17 נכנסנו לשביל אופניים/טיילת חדשה המקבילה לכביש ומובילה משער צדדי לקבר אבו אל היג'א בנקודה 18
    רכבנו לכיוון איזור הקבר ונכנסנו לכביש עד נקודה 19
    ירדנו בנקודה 19 לסינגל קצר הוא סינגל "אבו אל היג'א"
  • חברנו לדרך ה 4X4 ורכבנו בדרכים בטיפוס עד צומת הדרכים ליד הכביש ליודפת בנקודה 20
    המשכנו בדרך דרומה
    בנקודות 21 יש סינגל קצר ואחריו שוב רכיבה בדרך שנכנסת ליודפת בנקודה 22 והופכת לרחוב סלול בעלייה
  • פנינו בנקודה 23 לרחוב שמאלה ובמהרה חברנו לשביל הביובים של יודפת , שהינו דרך 4X4 המקיפה את יודפת ממערב
    הדרך מטפסת במתינות ובסוף יורדת וחוברת לרחוב שהוריד אותנו לכביש הכניסה ליודפת בנקודה 24
    מכאן שמאלה בכביש עד האוטו (1)