Friday, May 08, 2020

בסינגלים ודרכים סביב עמק שורק‎

תאריך :  8-5-2020

תחנת דלק בצומת נחשון - כביש 44 - טל שחר - עמק שורק - חציית נחל שורק - חציית המסילה - סינגל ישעי - יער ישעי - עמק שורק - ישעי - מרגלות תל בית שמש - כביש "בית שמש-דיר רפאת" - צרעה - בית עלמין צרעה - יער צרעה - דרך הפסלים - חניון דור לדור - סינגל כפר אוריה - חרבת כפר שורק - נחל אוריה - נחל הראל - ליד טל שחר - כביש 44 - תחנת דלק בצומת נחשון
נקודת התחלה : תחנת דלק בצומת נחשון

משתתפים : קבוצת רוכבים + אני כמדריך

טיפוס מצטבר :  638 מ'

• איזור עמק שורק הוא איזור יפה הנקרא לפעמים "הטוסקנה של ישראל"
    על הרכסים מצפון ומדרום לו יש שני סינגלים נחמדים : סינגל ישעי וסינגל כפר אוריה
    באיזור זה יש כמה סיפורי תנ"ך מעניינים , קרב חשוב במלחמת העולם הראשונה ועוד
    אחרי מספר שנים שלא רכבתי פה , זו הפעם השנייה תוך מספר שבועות שאני רוכב פה , והפעם תוך הדרכה של קבוצת רוכבים שהגיעו לטיול שפתחתי
  • יצאנו מתחנת הדלק בנקודה 1 , חצינו את כביש 44 ורכבנו כמה מטרים מערבה ונכנסנו בנקודה 2 שמאלה לדרך 4X4
    רכבנו בדרכי השדות כאשר בנקודה 3 משכנו עם דרך מערבה שמסתיימת בתחנת הדלק של טל שחר ובכביש הכניסה ליישוב בנקודה 4
  • חצינו את טל שחר ויצאנו ממנו בנקודה 5
    חצינו את עמק שורק תוך חצייה מסודרת של המסילה והנחל בגשר
  • בנקודה 6 נכנסנו לסינגל ישעי
    הסינגל מטפס ואז ממשיך על הרכס
    יש כמה סינגלים נוספים בצדדים ובהמשכו ירידות סינגלי דאונהיל מהרכס
    אנחנו רכבנו בסינגל המרכזי שהוא טכני בינוני (רובו קל עד בינוני)
    למרות שבסופות החורף נפלו עצים - לכולם יש מעקפים רכיבים
    הסינגל מסתיים בנקודה 7
    מכאן דרך 4X4 על רכס יער שעי ובהשך ירידה מהירה עם הדרך עד עמק שורק בנקודה 8
  • רכבנו בדרך ה 4X4 הטובה בשולי הרכס עד הכניסה האחורית למושב ישעי בנקודה 9
    חצינו את המושב , וביציאה פנינו שמאלה לדרך 4X4 אל השדות בנקודה 10
  • רכבנו בדרך למרגלות תל בית שמש
    בנקודה 11 עצרתי לספר את סיפור החזרת ארון הקודש משבי הפלישתים לבית שמש - ארוע שארע כאן (שמואל א' ו')
    המשכנו עם הדרך ועלינו אל הכביש לצרעה בנקודה 12
    רכבנו בכביש עד הפנייה לצרעה בנקודה 13
  • טיפסנו בתוך קיבוץ צרעה , עד היציאה מהקיבוץ לכיוון בית הקברות בנקודה 14
    טיפסנו בכביש לבית הקברות עד נקודה 15
  • פה פנינו לדרך ה 4X4 בסימון שבילים כחול וטיפסנו בדרך ה 4X4 התלולה עד חיבור לדרך ה 4X4 המסומנת בסימון שבילים אדום בנקודה 16
    טיפסנו עם הדרך הטובה שחוברת לכביש המטפס מכיוון צרעה , והמשך בכביש עד החניון בנקודה 17
  • רכבנו מהחניון בדרך הפסלים ביער צרעה עד צומת הדרכים בנקודה 18
    פה פנינו שמאלה לדרךה 4X4 העוברת בחניון "דור לדור" והלאה עד נקודה 19
  • פה ירדנו בסינגל לא ברור עד בר בשטח ברמה טכנית גבוהה (רכיב חלקית לרובנו) החובר לסינגל כפר אוריה אליו הוא מתחבר בנקודה 20
    סינגל כפר אוריה הכייפי שחושף נוף טוסקני יפה של מנזר דיר רפאת ועמק שורק , זורם בדרך כלל
    בנקודות 21 יורדים בר בשטח או בחלקי דרך 4X4 או בסינגל - על פי בחירה
    מנקודה 22 המשכנו בדאבל עד נקודה 23
    מכאן סינגל עד סופו בנקודה 24
    מכאן ירידה תלולה אל העמק בנקודה 25
  • בעמק שורק רכבנו בדרכי 4X4 עד קודה 26
    פה עלינו טיפב ימינה והלאה בדרכי שדות עד דרך כניסה אחורית לטל שחר בנקודה 27
    המשכנו בדרכי ה 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 3 והלאה כמו שבאנו בבוקר עד תחנת הדלק שליד צומת נחשון בנקודה 1