Friday, June 05, 2020

דובדבנים 2020

תאריך :  5-6-2020

הג'ובה הגדולה -סינגל הג'ובה הגדולה - דרך לקלעת אל מע'רה - מעל נחל סער - מסעדה - כביש 98 - מצפון לברכת רם - כביש 98 - נבי איליה - חרבת אל חווארית - ליד נמרוד - עין חרמון - מחצבות אבן החול שליד נמרוד - חציית כביש 98 - נחל סער - עמק יעפורי - וודי שערני - וודי אבו סעיד - מרגלות הר כרמים - מרגלות הר וורדה - מרגלות תל א שועיפרי - בוקעתא - מרגלות מזרחיים של החרמונית - אנדרטת עוז 77 - סינגל עוז 77 - דרכי המוצבים - מרגלות מערביים של החרמונית - חציית כביש 98 - אנדרטת פלס"ר 7 - שביל הגולן - שביל סובב יער אודם - מרגלות הר אודם - ליד אודם - כביש גישה לאודם - כביש 978 - הג'ובה הגדולה

נקודת התחלה : חניית הג'ובה הגדולה (ג'ובת אל כבירה)

טיפוס מצטבר :  844 מ'

הערה חשובה

קובץ TRK ל GPS

• את טיול הדובדבנים השנה תכננתי בכיוונים קצת הפוכים מהשנים האחרונות , כך שנראה דברים מכיוונים אחרים
    מנסה תמיד להכניס גיוון ולעתים אתרים חדשים , למרות שהטיולים באותו איזור , וכבר 14 שנים אני מדריך טיול דובדבנים אחד לפחות
    סה"כ יצא טיול דובדבנים מצויין כרגיל
  • יצאנו מהחנייה של הג'ובה הגדולה (1) וידנו בשביל הסלול אל הג'ובה (2)
    פה נכנסנו לסינגל טכני קצר , סינגל הג'ובה הגדולה שחיבר אותנו לדרך ה 4X4 בנקודה 3
    הדרך יורדת לכיוון קלעת אל מע'רה , שרידי מצודה שנקראה גם קלעת פרנסאווי כי בפעם האחרונה , נבנה ע"י הצרפתים באת שלטונם בסוריה
    עזבנו את הדרך והמשכנו בדרך 4X4 צפונה עד יבור לדרך מטעים טובה במקום שפוגשים את מטעי הדובדבנים בנקודה 4
  • המשכנו בדרכי המטעים מעל נחל סער עד ליישוב מסעדה (5)
    רכבנו ברחובות הכפר עד כביש 98 בנקודה 6
    המשכנו ברחובות הכפר לכביש לצפון ברכת רם בנקודה 7
    הבריכה מלאה עכשיו כמו שמעולם לא ראיתי - זאת בזכות עונת הגשמים הנהדרת השנה וכנראה גם כי היא משמשת מאגר מים במפעל מי גולן שמחבר את כל מאגרי המים בגולן
  • בנקודה 8 פנינו שמאלה בכביש שהוביל לחיבור לכביש 98 בצומת בנקודה 9
    פנינו ימינה בכביש ומיד בנקודה 10 פנינו לדרך סלולה המטפסת לכיוון נבי איליה וחרבת אל חווארית
    בנקודה 11 פנינו למקבץ הבתים שליד אתר נבי איליה וטיפסנו בעלייה תלולה עד לנקודת תצפית יפה לעבר עמק החולה , הגליל ולבנון בנקודה 12
    המקום נקרא חרבת אל חווארית ונמצאו בו שרידים יטוריים - עם שחי בחרמון
    על המקום ניתן לקרוא ב :
  • ירדנו מהתצפית חזרה לדרך בנקודה 11 והמשכנו בטיפוס תלול בדרך ה 4X4 שמתמתנת בהמשך עד לתצפי מול הכניסה לנמרוד בנקודה 13
    אחרי תצפית יפה לכיוון ברכת רם ועמק היעפורי , דהרנו בכביש לש נמרוד עד נקודה 14
    פה השארנו את האופניים עם מתנד ששמר עליהן וירדנו רגלית בירידה התלולה תחילה בשביל עד אחרי החורשה אל בריכת עין חרמון (15)
    בריכה נחמדה לטבילה עם נוף נהדר לכיוון צפון אצבע הגליל ולבנון כשבמרכז הבופור שמעל ברך הליטני
    אחרי הרחצה חזרנו ברגל למעלה פרט למני שהיה עם האופניים ורכב את כל הירידה וחלק מהעלייה
  • מהנקודה בה השארנו את האופניים (14) רכבנו בכביש ומיד פנינו  לדרך למחצבת חול (יש שער שרשרת בכניסה) שבה יש מים שקיווינו שיתאימו לטבילה
    המים בנקודה 17
    המים נראו די ג'יפה (ראה תמונה)
    חזרנו לכביש (16) ורכבנו בו ואז בדרך הסלולה היורדת עד כביש 98 בנקודה 18
  • חצינו את הכביש , פנינו מספר מטרים ימינה ואז בדרך מזרחה
    הדרך עוברת במקביל ומצפון לערוץ נחל סער
    בנקודה 19 הדרך חוצה על גשרון את נחל סער היבש לא רחוק מגבעת הצעקות ומגדר המערכת שנראית מעל
    בנקודה 20 עצרנו ליד שרידי טחנת קמח עם ארובה (ראה תמונה)
    המשכנו בדרים שרובן סלולות בין מטעי הדובדבנים , התפוחים והחבושים
    ראינו גם עץ משמש
    הגענו לדרך הסלולה המגיעה מכיוון מסעדה והחלק הצפוני של ברכת רם , פנינו ימינה עד
    נקודה 21
  • פנינו שמאלה ורכבנו בדרכים הסלולות , כאשר מתחילים לטפס בעלייה תלולה ומייגעת עד נקודה 22
    מכא ירידה ושוב עלייה פחות קשה והלאה בין מטעי הדובדבנים עד צומת למרגלות הר כרמים בנקודה 23
    פנינו מזרחה בדרך הסלולה והלאה צפונה בנקודה 24 למרגלות הר וורדה
    ירדנו עד לכביש הבא מבוקעתה מזרחה בנקודה 25
  • פה פנינו שמאלה בדרכים סלולות והקפנו את תל א שועיפרי ממזרח ואז בדרכי 4X4 עד ליד בית הספר בבוקעתה
    בצומת בנקודה 26 פנינו דרומה בדרך ובהמשך מזרחה עד פנייה בנקודה 27 לכביש משובש העובר למרגלות החרמונית ממזרח
    דהרנו בכביש ממנו נחשף נוף יפה לכיוון סוריה
    בנקודה 28 הגענ לאנדרטת גדוד עוז 77
  • אחרי מנוחה קצרה בצל יצאנו מהפשפש בקצה הדרום מזרחי של המתחם לסינגל עוז 77
    ירדנו בסינגל שעובר לפני סופו תעלת נ"ט וחובר לכביש שבין המוצבים בנקודה 29
  • מכאן רכבנו בכבישי המוצבים בכיוון אל רום עד נקודה 30
    פה פנינו צפונה בדרך 4X4 בטיפוס
    בנקודה 31 נחשף נוף יפה של החרמון אחרי טיפוס מייגע במקצת
    בנקודה 32 פנינו בדרך הסלולה המובילה לחרמונית , לכיוון מערב עד כביש 98 בנקודה 33
  • חצינו את הכביש לאתר אנדרטת פלס"ר 7 ונכנסנו לסינג קצר שמחבר לדאבל שהוא חלק משביל סובב הר אודם בנקודה 34