Friday, June 12, 2020

בין מדרס לבורגין

תאריך :  12-6-2020

חנייה של חרבת מדרס - נחל חכליל - סינגל קנים - ליד חרבת שוע -  ליד חרבת עתרי - נחל שלה - סינגל עדולם - חרבת פטום - מערת העמוד - מערת המספד - חרת בורגין - מערת הפעמון - מערכת מסתור חרבת בורגין - חרבת יונים - נחל כפר ביש - חציית כביש 35 - חציית נחל גוברין הזורם - בריכת צאנן - חציית כביש 35 - חרבת כפר ביש - סינגל עדולם - נחל נחושה - כביש לנחושה - במקביל לכביש 38 - רבת מדרס - הפירמידה - מערכת מסתור 20 בחרבת מדרס - חנייה של חרבת מדרס
נקודת התחלה : חנייה של חרבת מדרס

משתתפים : קבוצת רוכבים ואני כמדריך

טיפוס מצטבר :  520 מ'

• טיול אופניים הוא לא רק אופניים , אפשר לחוות טבע , להכיר הסטוריה ולחוות אותה וכמובן פרט לסינגלים מצויינים אפשר גם לטבול בבריכות נהדרות שמצננות את הרוכב כדי שיוכל להמשיך ברכיבה בקיץ
    כל זה היה לנו בטיול הזה , טיול לא ארוך מאד , רק 26 ק"מ וטיפוס 520 מ' , אבל מלא אתרים וחוויות
    טיול כזה הדרכתי , והוא מתועד כאן
  • יצאנו מהחנייה של חרבת מדרס (1) ורכבנו בדרך הגישה עד הצומת בנקודה 2
    פה חברנו לסינגל קנים ורכבנו בו מזרחה
    הסינגל מטפס על השלוחה של חרבת שוע וממשיך ברמה טכנית קלה עד בינונית בסימון שבילים שחור עד חיבור לדרך הסלולה בנקודה 3
    פנינו ימינה ומיד בנקודה 4 נכנסנו לדרך 4X4 בסימון שחור שהיא המשך סינגל קנים
    המשכנו עם הדרך ללא סימון כשתכננתי להמשיך איתה בכיוון עדולם
    בנקודה 5 בנחל שלה נגמרה הדרך
  • החלטתי לחתוך למעלה ועלינו בדרך ה 4X4 עד מפגש עם סינגל עדולם בסימון שבילים ירוק בנקודה 6
    הסינגל חצה את נחל שלה
    (על שם בנו של יהודה בן יעקב) והמשיך לכיוון חרבת בורגין
    בנקודה 8 הסינגל מגיע לדרך וממשיך כדאבל המטפס עד צומת השבילים בחרבת פטום בנקודה 9
  • פנינו ימינה בסינגל עדולם דרך הנקרופוליס של חרבת בורגין
    פה ביקרנו במערת העמודים שהיא מערת קבורה ביזנטית , מערת המספד - מערת קבורה מימי בית שני
    דיברתי על הקבורה היהודית בתקופות השונות
    בהמשך טיפסנו בסינגל המסומן כחול לראש הגבעה כשבדרך עצרנו במערת פעמון ועצרנו לסיום הביקור בחורבה במערכת המסתור בנקודה 10
    זחלנו במערכת המסתור המרשימה ודיברתי על מרד כוכבא
  • ירדנו מחרבת בורגין בדאבל שהוא חלק מסינגל עדולם , מנקודה 11 עד המשכו כסינל מנקודה 11
    זרמנו עם הסינגל רמה טכנית קלה עד נקודה 13
    פה פנינו שמאלה לדאבל שהיה עם קוצים לא משמעותיים (בדרך כלל יש פחות צמחייה באבל)
    בנקודה 14 הגענו לדרך טובה בנחל כפר ביש והמשכנו איתה עד כביש 35 בנקודה 15
  • חצינו את הכביש ורכבנו בדרך הפטרולים הישנה
    בנקודה 16 חצינו את נחל גוברין שערוצו כאן מלא מים בעומק כ 50 ס"מ , פעם ראשונה זה הרבה שנים שבקיץ יש בו כל כך הרבה מים (זוכר אותו כך מלפני מעל 30 שנה)
    בנקודה 17 פנינו שמאלה בדרך הלבנה שהובילה אותנו עד בריכת צאנן בנקודה 18
    טיפסנו מכאן בדרך 4X4 במעלה נחל נחושה עד שיא הגובה בנקודה 23
    ירדנ בצידו השני בירידה מהירה עד כביש הגישה לנחושה בנקודה 24
  • פנינו שמאלה בשולי הכביש המוביל לנחשה במורד נחל יורש
    בנקודה 25 פנינו ימינה ללא שביל רשמי דרך שדה קצור ובנקודה 26 עלינו על דרכי כרמי ענבים
    רכבנו בין הכרמים עד חיבור לדרך 4X4 בנקודה 27
    רכבנ בדרך וטיפסנו איתה לחרבת מדרס בצומת הדרכים והשבילים בנקודה 28
  • פנינו בסינגל המסומן בסימון שבילים כחול ועצרנו ליד מערת קבורה יהודית יפה מימי הבית השני שבה אבן גולל מרשימה
    המשכנו ועברנו ליד שרידי בית הכנסת והלאה עד לפירמידה (נקודה 29)
    פירמידה מרשימה שהית הגובה כ 5 מ' והיום חסרים בה 3 נדבכים
    היא שמשה כנפש למערת הקבורה שמתחתיה
  • מכאן ירדנו בסינגל טכני בינוני עד למערכת 20 של חרבת מדרס בה ניתן לזחול (נקודה 30)