Monday, June 29, 2020

אל ירושלים בין נחל צופים ליד קנדי

תאריך :  29-6-2020

חניון בלקסטיר לשעבר במוצא - נחל שורק - מתחת כביש 1 - עין מקלף - עמק הארזים - שביל סובב ירושלים - עינות תלם - מתחת גשר הרכבת - מתחת כביש 1 - נחל צופים - מחלף ידין - גבעת המבתר - אנדרטת חטיבת הראל במלחמת ששת הימים - דרך בר לב - המטה הארצי של המשטרה - שייך ג'ראח - ליד קברי המלכים - ליד קטדרלת סנט ג'ורג' - ליד שער שכם - השער החדש - הרובע הנוצרי - ככר עומר אבן חטאב - המצודה - הקישלה - רח' סנט ג'יימס - הרובע הארמני - הרובע היהודי - הקרדו - טיילת גגות השווקים - שער ציון - גן תדי - מלון קינג דייויד - שכונת מחנה ישראל - ליד בית ראש הממשלה - רחביה - ליד מנזר המצלבה - גבעת רם - ציר הרצל - הר הרצל - קרית מחם - אורה - עמינדב - יד קנדי - סינגל המעיינות - עינות עמינדב - עין עוזי - עין תמר - ליד עין שריג - כביש גישה לאבן ספיר - בי"ח הדסה - צומת כרם - שביל סובב ירושלים בנחל שורק - סכר בית זית - מוצא

נקודת התחלה : חניון בלק סטיר לשעבר במוצא

משתתפים : קבוצת רוכבים בהדרכתי

טיפוס מצטבר :  866 מ'

הערה חשובה

קובץ TRK ל GPS

• החלטתי לפתוח טיול מודרך בין מוצא לירושלים
    כבר הדרכתי עשרות טיולים במתכונת זו , וכל פעם אני עושה את המסלול קצת אחרת ולעתים בכיוונים אחרים
    הפעם בחרתי לעלות בשביל סובב ירושלים בנחל שורק והמשכו בנל צופים
    יצאה עלייה מאד נוחה
    בהמשך לא עליתי לאיזור הר הזיתים או הר הצופים אלא רכבנו במקביל לקו התפר והלאה לעיר העתיקה
    בהמשך חצינו את העיר החדשה והמשכנו בציר הרצל דרומה והלאה דרך אורה ועמינדב ליד קנדי ולשביל המעיינות
    יצא מסלול נהדר וטיול שגם עבורי היה כייפי יותר מתמיד  (ותמיד הטיולים מסוג זה כייפיים)
  • יצאנו מחניון בלק סטיר לשעבר שבמוצא (1) ומיד עברנו מתחת לגשר שמתחת לכביש 1 והירידות ממנו למוצא (נקודה 2
    המשכנו לעין מקלף (3) - לא שחינו כי היה מוקדם בבוקר
    רכבנו בתוואי ערוץ נחל שורק ובהמשך בדרך עד חיבור לכביש בנקודה 4
    בתחילת שביל סובב ירושלים בעמק הארזים בנקודה 5 רכבנו עד חיבור לדרך ההולכת ונבנית בדיוק עכשיו בנקודה 6
    המשכנט בטיפוס בדרך עד הרחוב בגבעת המבתר בנקודה 7
  • פה רכבנו בשביל והלאה למדרכה של רחוב בר לב
    עלינו עם השביל לאנדרטה של נופלי חטיבת הראל במלחמת ששת הימים (נקודה 8) ודיברתי קצת על מלחמת ששת הימים בירושלים
  • המשכנו דרומה וליד המטה הארצי של המשטרה בנקודה 9 נכנסנו לשייך ג'ראח
    רכבנו ליד קברי המלכים , אתר המשוייך כנראה לקברי מלכי בית חדייב , שהתגיירו וחיו בתקופה מסויימת בירושלים
    חלפנו על פני קטדרלת סנט ג'ורג' ודיברתי כאן קצת על המעצמות הזרות בירושלים בחצי השני של המאה ה 19
  • בנקודה 11 נכנסנו דרך השער החדש לרובע הנוצרי
    רכבנו בסימטאות שבחלקן מדרגות קלות לרכיבה
    הגענו לככר עומר אבן חטאב שליד שער יפו והמשכנו דרך סמטת סנט ג'יימס ברובע הארמני אל הרובע היהודי
    ברובע היהודי עצרנו לקפה(12)
  • המשכנו אחרי ההפסקה בסמטאות הרובע היהודי להסבר שלי על נפילת הרובע היהודי ליד אנדרטת משה רוסנק - המפקד בפועל של הרובע היהודי בסוף ימי הרובע ב 1948
    המשכנו ועלינו לטיילת גגות השווקים (13)
    ירדנו מנקודה אחרת והמשכנו לחומה הרחבה ולסיפור המצור האשורי על ירושלים בשנת 701 לפני הספירה
  • יצאנו משער ציון (14) וירדנו לאורך החומה מערבה וצפונה והלאה בנקודה 15 דרך גן טדי אל ליד מלון המלך דוד
    רכבנו בשכונת מחנה ישראל מסוף המאה ה 19 והלאה מאחורי ימק"א
    עברנו ליד מעון ראש הממשלה ברח' בלפור
    המשכנו דרך רחביה
    בנקודה 16 ירדנו בשביל סלול אל עמק המצלבה וחצינו את הכביש בנקודה 17
    רכבנו בשביל האופניים ליד מנזר המצלבה וטיפסנו לגבעת רם (18)
  • המשכנו ברחוב עם נוף של הכנסת , משרדי הממשלה ו מוזיאון ישראל עד רח' הרצל (19)
  • רכבנו הלאה בציר הרצל עד הכיכר בנקודה 20 ממנו עלינו לאורה
    טיפסנו בשביל מתפתל בגן ובנקודה 21 חברנו לרחובות של מושב אורה
    חצינו אל המושב והלאה , גם את מושב עמינדב
  • בנקודה 22 בקצה המערבי של עמינדב פנינו שמאלה לרחוב שיורד ויוצא מהמושב וחובר לכביש ליד קנדי
    המשכנו וטיפסנו עם הכביש ליד קנדי (23)
  • אחרי הפסקה ביש קנדי , אנדרטה לזכרו של JFK שנחנכה ב 1966 , ירדנו בכביש ובנקודה 24 פנינו בכביש שמאלה בירידה עד נקודה 25
    פה פנינו ימינה וירדנו בסינגל של כ 20 מ' שסופו מצריך הליכה רגלית ביידה אל שביל המעיינות בנקודה 26
  • רכבנו בסינגל המעיינות המשובח
    עצרנו לטבילה בעין עוזי המזרחי בנקודה 27
    בנקודה 28 מסתיים הסינגל בדרך 4X4 תלולה ודרדרתית שיורד עד הכביש לאבן ספיר בנקודה 29
    המשכנו בכביש הגישה עד הצומת עם הכביש היורד להדסה בנקודה
    המשכנו דרך החנייה של הדסה מנקודה 31 למבנה עם חדרי אירוח ומיד אחריו פשפש יצאיה לשטח בנקודה 32
    בהמשך הסינגל דרך 4X4 היורדת לכבעיש לפני צומת כרם (33)
  • המשכנו בכביש ובנקודה 34 פנינו ימינה לדרך ומיד בנקודה 35 שוב ימינה לדרך 4X שבהמשכה שביל האופניים של סובב ירושלים
    רכבנו בסובב ירושלים עד העלייה לכביש למוצא (36) ומצד שני של הכביש הגענו לחנייה בה חנינו (1)