Friday, July 10, 2020

חמש טבילות בין עין זיוון דרך הר בני רסן למצד עטרת

חמש טבילות בין עין זיוון דרך הר בני רסן למצד עטרת‎

10-7-2020  : תאריך

אנדרטת גדוד סיור 134 - שביל הגולן - חציית כביש 98 - הר בני רסן - כביש 98 - בריכת הצ'רקסים - כביש 98 - כביש משובש ליוסיפון - ליד תל יוסיפון - נחל דלהמיה - בריכת יוסיפון - חרבת סינדיאנה - בין חרבת אל רסניה לתל עבס - ליד נחל משושים - עין פחורה - כביש 9088 - קצרין - סינגל קצרין - וודי דיפלה - נחל משושים - עין אמפי - כביש 888 - עין אל עלמיין - ליד הירדן - גשר בנות יעקב - כביש 91 - מצד עטרת

נקודת התחלה : חניון אנדרטת גדוד סיור 134 ליד הכניסה לעין זיוון (מדרום לכביש)

נקודת סיום : חנייה ליד מצד עטרת

טיפוס מצטבר :  324 מ'

ירידות מצטברות : 1200 מ'

הערה חשובה

קובץ TRK ל GPS

• בשבוע שעבר , בזמן שהדרכתי יומיים של טיול אופני הרים בגולן , הכרתי , אחרי הטיול את בריכת היוסיפון אליה נסענו ברכב אחרי הרכיבה
    מיד אחרי הטבילה בבריכה המצויינת התחילו הגלגלים לעבוד בראשי על תכנון מסלול רכיבה שיכלול את הבריכה
    התכנון יצא אל הפועל כעבור שבוע וכלל טבילה ב 5 אתרים תוך כדי טיול משובח במזג אוויר נהדר ונעים
  • יצאנו מאנדרטת גדוד סיור 134 שליד עין זיוון (1) וחברנו לשביל הגולן
    השביל מתחיל כסינגל והמשכו דאבל
    באיזור 2 השביל לא ברור בגלל נטיעות חדשות ויש 2 דרכים מקבילות ומעבר נוח של גדרות שלא מפריע
    חצינו את כביש 98 בנקודה 3 והמשכנו  קטע קצרצר בכביש 98 עד נקודה 4 בה פנינו לדרך ה 4X4 מזרחה
    בנקודה 5 וטיפסנו לראש הר בני רסן שעליו טורבינות הרוח הוותיקות
    ירדנו ממנו בדהרה מנקודה 6
    חצינו את הכביש ומיד אחרי כמה מטרים צפונה בכביש פנינו בנקודה 7 שמאלה לדרך 4X4 הלאה לטבילה ראשונה בבריכת הצ'רקסים (8)
  • אחרי הטבילה בבריכה הנהדרת יצאנו חזרה לכביש בנקודה 8
    מכאן דרומה בכביש עד הפנייה לשרידי הכביש המשובש להר יוסיפון בנקודה 9
    דהרנו במורד הדרך ומיד אחרי שחלפנו את תל יוסיפון פנינו בנקודה 11 דרומה
    בנקודה 12 ירדנו עם דרך 4X4 תלולה ובנקודה 13 פנינו לסינגל שהופך ללא רכיב שמוביל לבריכת יוסיפון שב
    ערוץ נחל דלהמיה (שהוא יובל של נחל זוויתן)
    את האופניים השארנו בראשיתו והלכנו עוד כמה עשרות מ' בשביל עד הבריכה היפה
  • אחרי הרחצה , עלייה קצרה חזרה לאופניים בנקודה 13 ועוד טיפוס תלול וקצר בדרך
    מנקודה 12 התחלנו בדהרה נהדרת בדרכי טנקים המעלות אבק לפעמים
    מזג האוויר המעונן גרם להרגשה של קרירות לאורך כל 13 הק"מ של הדהרה במורד עד עין פחורה שמזרחית לקצרין בנקודה 15
    המעיין מספר מטרים מהדרך במקום מוצל ובו בריכה קטנה
    פה טבלנו בפעם השלישית בבריכה הקטנה והמוצלת
  • רכבנו בהמשך הדרך עד כביש 9088 בנקודה 16
    פנינו בכביש ימינה ומיד בנקודה 17 פנינו מערבה ונכנסנו לדרך 4X4 המקיפה את קצרין
    בנקודה 18 נכנסנו דרך שער הולכי רגל לקצרין ורכבנו ברחוב
    בנקודה 19 יצאנו מקצרין לסינגל קצרין של קק"ל המסומן בסימון סינגל אופניים צהוב של קק"ל
    זהו סינגל די מטופש ומיותר שלאחרונה הוסיפו לו עוד קטע בחלק הצפוני של קצרין
    רכבנו בסינגל עד נקודה 20 ליד בריכות הביוב
  • מכאן בדרכי 4X4 אל ירידה בדרך לוודי דיפלה ובהמשך לנחל משושים
    בנקודה 21 בחציית ערוץ נחל משושים חוצים מים
    ניסיתי לחצות ברכיבה וכשעצרתי באמצע בגלל סלע שהפריע , הורדתי רגל ימינה והיה שם יותר עמוק מהמקום שעצרתי ונפלתי עם התיק והאופניים למים (ראה סרטון)
    רק המצלמה נרטבה , אבל אחרי ייבוש רציני , מתפקדת היטב
    טיפסנו  מכאן עד דרך בנקודה 22 ואיתה עד השביל הנכנס לעין אמפי בנקודה 23
    הלכנו בשביל עד המעיין הנהדר לטבילה מספר 4 (נקודה 24)
  • מעין אמפי טיפסנו בדרך עד הכביש המשובש בנקודה 25 ואיתו עד כביש "בית המכס-פרק הירדן" בנקודה 26
    פנינו דרומה בכביש עד לכניסה לדרך ה 4X4 לבריכת עין אל עלמיין בנקודה 27
    ירדנו בדרך ימינה עד לבריכת הקצינים של עין אל עלמיין בנקודה 28
    פה היתה הרחצה החמישית היום
  • אחרי הטבילה רכבנו בדרך שמתחילה סביר אבל מנקודה 30 נהיית מדורדרת עד סוף הירידה ליד הירדן
    המשכנו בדרך המקבילה לירדן ממזרח עד הכביש בקצהו המזרחי של גשר בנות יעקב בנקודה 31
    פנינו שמאלה לטיפוס קצר בכביש עד העיקול החד (32) וירידה לחנייה ליד מצד עטרת בנודה 33