Friday, July 24, 2020

עם "נשים על גלגלים" בחורשן ורמות מנשה‎

תאריך :  24-7-2020

מי קדם - כביש גישה לעמיקם - עינות אלונים - סינגל חוצה גבעה - הר חורשן - נחל דליה - עין משרה - חצייה מתחת כביש 6 - עין חדווה - מאגר מנשה - עין סוקר - נחל תנינים - כביש "גלעד-גבעת ניל"י" - דרך נוף גלעד - עין ניל"י - נחל ניל"י - חצייה מתחת כביש 6 - נחל תנינים - כביש 6533 - עין חדור - עמיקם - כביש גישה לעמיקם - מי קדם

נקודת התחלה : חניון עפר גדול ממזרח לאתר מי קדם

משתתפים : קבוצת "נשים על גלגלים" בהדרכתי

טיפוס מצטבר :  355 מ'

• מדי פעם אני מדריך את קבוצת "נשים על גלגלים" מיסודה של לורי קופנס
    בחרתי הפעם לקחת אותן למסלול באיזור הר חורשן ורמות מנשה
    למרות שכשאומרים "חורשן" מצטייר לרוב הרוכבים סינגלים ועליות , בחרתי במסלול שלא יהיה אתגרי מדי עבור הרוכבות , אלא יתאים לדרישות עם אתגר קל יחסית
    כמובן שבנוסף , כמו ברוב הטיולים שאני מדריך , צריך נופים , אתרים , קצת ידיעת הארץ , ובקיץ טבילות לצינון הגף מהחום הנוראי
  • יצאנו מהחנייה שליד מי קדם (1) ורכבנו מספר מטרים בכביש לכיוון עמיקם
    מיד בנקודה 2 פנינו שמאלה והתחלנו בטיפוס ארוך אך מתון בדרך ה 4X4 לצד מטעים עד צומת הדרכים/סינגלים בנקודה 3
    פה דילגנו מעל/מתחת לגדר צינורות הברזל והתחלנו בעלייה בסינגל "חוצה גבעה" שהוא קל טכנית והעלייה בו סבירה עד צומת הסינגלים בנקודה 4
    פה פנינו שמאלה וירדנו בסינגל
    שוב עברנו מתחת לשער עשוי צינורות ברזל נעול והמשכנו בסינגל עד חיבור לדרך ה 4X4 הבנוייה מסלע קרטון בנקודה 5
  • מכאן בדרכי 4X4 חרוצות שהן בעצם מין גינות סלעים מקרטון לבן ורך יחסית
    טיפסנו איתן עד הצומת המרכזית בראש הר חורשן בנקודה 6
  • אחרי הסבר קצר על הגאולוגיה של הכרמל ורמות מנשה וכמובן הר חורשן , פנינו ימינה ורכבנו בדרך ה 4X4 מזרחה שבהמשך יורדת עד לערוץ נחל דליה
    הירידה מסתיימת בנקודה 7
    מפה רכבנו בדרכי 4X4 בנוף פסטורלי
    חלפנו ליד 2 הברושים המפורסמים והיפים שגדלים כאן
    בנקודה 8 חצינו את נחל דליה היבש כאן והמשכנו דרך המקבילה לו מתחת לכביש 6 בנקודה 9
  • רכבנו בדרך ה 4X4 מזרחה עד צומת הדרכים בנקודה 10
    פה , מתחת למאגר המים החדש שנבנה בשנים האחרונות , פנינו ימינה וטיפסנו בדרך ה 4X4 עד ליד המאגר
    המאגר הענק נמצא סביב הספרות של הנקודה 11 במפה שלי
    הקפנו את המאגר עם דרך 4X4 ממערב וירדנו בדרך דרדרתית במקצת עד נקודה 12
    פה פנינו שמאלה לקבוצת אקליפטוסים בנקודה 13 , שם נמצא עין סוקר ויש שולחנות ומעין ספסלים מאבן ליד נביעה קטנה (לא מספיק לטבילה)
  • חזרנו חזרה לצומת הדרכים בנקודה 12 ורכבנו דרומה
    טיפוס תלול אבל לא ארוך בדרך דרדרתית אל הרכס ולצומת הדרכים בנקודה 14
    מכאן ירידה בדרכי 4X4 לערוץ נחל תנינים
    בנקודה 15 חצינו על גשרון אירי מעל נחל תנינים שבו יש זרימה קטנה
    פנינו מזרחה ורכבנו בדרך במעלה הנחל עד נקודה 16 , בה חברנו לכביש הפנימי המגיע מגלעד לכיוון גבעת ניל"י
    טיפסנו בכביש עד לקו הרכס בנקודה 17
  • פה פנינו ימינה לדרך ה 4X4 הטובה שבכניסה אליה יש שלט שכתוב בו "דרך נוף גלעד"
    דהרנו בדרך המסומנת בסימון שבילים שחור ובנקודה 18 פנינו שמאלה לדרך 4X4 דרדרתית יותר שיורדת לעין ניל"י שבנקודה 19
    פה טבלנו בבריכה החמודה והמוצלת
  • המשכנו בררכיבה בדרך שלאורך נחל ניל"י ומיד בנקודה 20 חצינו סוללה קטנה עם שער הולכי רגל מאתגר לחצייה עם אופניים לכיוון דרכי כרמי ענבים
    מכאן רכיבה בדרכי המטעים והכרמים עד חיבור לדרך לבנה בנקודה 21
    פנינו ימינה ומיד שמאלה (נקודות 21) והמשכנו בדרך 4X4 טובה שעוברת מתחת כביש 6 בנקודה 22