Friday, August 14, 2020

טיול יום הולדת 60 באצבע הגליל‎

תאריך :  14-8-2020

גשר יוסף - טיילת מקבילה לכביש 9779 - פינת רחל - רח' הנרייטה סאלד בקרית שמונה - חציית כביש 90 בקרית שמונה - רח' יצחק שדה בקירת שמונה - רח' הרב קוק בקרית שמונה - דרך הבטחון המערבית של קרית שמונה - שמורת קרית שמונה - סינגל מצוק רמים - עין כורים - חציית נחל כורים - מתחת לרכבל מצוק רמים - מצוק רמים - ליד עין ברזילי - כביש 9977 - כביש גישה למרגליות - מבצר הונין - כביש 9977 - סינגל מצוק רמים - כביש 9977 - כביש גישה לכפר גלעדי - בית קברות כפר גלעדי - אנדרטה ל 12 הרוגי גדוד 9255 - סביב כפר גלעדי - כביש 90 - כביש לכפר יובל - - חציית נחל בית אחו - מעיין ברוך - חניון מעיים ברוך -  טיילת לאורך כביש 99 - שביל לאורך נחל קורן - דג על הדן - כניסה לגן לאומי חצבני - נחל דן - הלגונה של הדן - דפנה - חצייה מתחת כביש 99 - כביש לאנדרטת אסון המסוקים - כביש 918 - שביל הבנייס - חניון השקד - חניון האקליפטוסים - בית קברות שדה נחמיה - ליד שדה נחמיה - גשר יוסף

נקודת התחלה : רחבת חנייה מערבית לגשר יוסף

טיפוס מצטבר :  951 מ'

• יום ששי נפל בדיוק על יום ההולדת ה 60 שלי
    לפני כמה שבועות שריינתי את היום ולא לקחתי הדרכות של קבוצות אחרת
    החלטתי על מסלול מכובד באצבע הגליל שיכלול גם עליות , אבל גם הרבה רחצות
  • יצאנו מהחנייה שממערב לגשר יוסף (1) ומיד נכנסנו לטיילת שבצידו הדרומי של כביש 9779
    רכבנו בטיילת וסופה בשטח קרית שמונה על המדרכה עד הצומת עם כביש 90 בתוך קרית שמונה בנקודה 2
    מכאן טיפוס ברחובות קרית שמונה
    פנינו לכיוון מרגליות ועלינו למבצר הונין שבקודה 9
    פה טיפסנו לתוך המבצר
    ירדנו לבור המים הנהדר כ 4-5 מ' בסולם
    זהירות , הירידה בסולם חלקה וכן הכניסה למים - צריך כוח ידיים מסויים (לא מתאים לילדים קטנים)
    המים בפנים קפואים - נהדר
    אחרי הטבילה והמנוחה מתחיל חלק הירידות
  • מהמבצר ירדנו בכביש לנקודה 8 והלאה עד לדרך בה באנו בנקודה 7
    רכבנו בדך דרומה ומיד בנקודה 10 פגשנו את המשך סינגל מצוק רמים
    פה מתחילה ירידה בסינגל נהדר
    הסינגל מתפתל ויורד עד חיבור לכביש 9977 קצת מעל כפר גלעדי בנקודה 11
  • דהרנו במורד הכביש עד הפנייה לכיוון כפר גלעדי בנקודה 12
    פה רכיבה לכיוון הקיבוץ והצד המערבי של בית הקברות
    בנקודה 13 עצרנו ליד האנדרטה ל 12 הצנחנים שנהרגו כאן בנפילת קטיושה במלחמת לבנון השנייה
    השמעתי כאן לחבר'ה את השיר "12 המופלאים" שכתב ידידי אבי שיש שהיה בעברו מ"פ של חלק מהחבר'ה שנהרגו
    השיר מושר ע"י בנו של אבי , עומר שיש : https://www.youtube.com/watch?v=2T3VZHynDZQ
  • רכבנו מכאן ובנקודה 14 ליד שער הקיבוץ ירד בדאבל מחוץ לגדר של כפר גלעדי
    נכנסנו לדאבל ורכבנו בו (יש פה קצת בנייה ולפיצולים ומומלץ לעקוב אחרי השביל שרכבנו)
    בנקודה 15 טעינו ולא צריך לפנות לדרך שמטפסת צפונה אלא להמשיך לרדת כמו שעשינו בסוף
    בנקודה 16 הדרך מתחברת לכביש 90 אחרי שעוברים מחסום לרכב כמה מטר לפני הכביש
  • פנינו שמאלה בכביש 90 אחרי חצייתו ומיד בצומת בנקודה 17 פנינו לכביש הגישה לכפר יובל
    המשכנו עם הכביש שלפני כפר יובל מתעקל דרומה
    בנקודה 18 פנינו שמאלה לדרך 4X4 שבהמשך חוצה את ערוץ נחל בית אחו וממשיכה וחוברת לכביש הגישה למעיין ברוך ליד השער של הקיבוץ (19)
    מכאן דרומה בכביש עד ליד חניון מעיין ברוך בנקודה 20
    כאן חברנו לשביל הטיילת המקביל לכביש 99
    רכבנו בו מזרחה
  • בנקודה 21 חצינו על גשר אירי את נחל קורן (זהירות חלק - אחד החבר'ה החליק ללא נזק - ראה תמונות וסרטון)
    פנינו צפונה בסינגל רחב לכיוון דג על הדן
    בשלב מסויים הסינגל צמוד לכביש ועברנו לכביש הפנימי והמשכנו בו עד נקודה 22
    פה נכנסנו לדרך 4X4 ימינה עד נקודה 23
  • פה נכנסנו ימינה לסינגל במטעים שמתקרב לערוץ נחל דן
    בנקודה 24 עצרנו לטבילה קפואה בדן - איזה כייף של מקום
    המשכנו בסינגל צמוד לגדר של המטעים (הגדר משמאל כל הזמן)
    בהמשך חברנו לדרך מטעים
    בנקודה 25 עברנו על גשרון/סכר מעל הדן הגועש
    המשכנו בדרך עד נקודה 26 בה שוב רכבנו בסינגל רחב צפונה עד הלגונה של הדן בנקודה 27
    פה יש מקום טבילה יפה , אבל בגלל שהיה צפוף לא נכנסנו למים
    כמה מטרים אחריו חלקנו טבל בבריכונת בערוצון רק להתקררות) (נקודה 28)
    פה בנקודה 28 עברנו בפשפש והמשכנו בסינגל מקביל לגדר
    הסינגל הופך לדרך עד נקודה 29
    פה יש שער סגור ולכן המשכנו בדרך המקבילה לגדר מזרחה
  • בנקודה 30 יש מרווח בין הגדרות ומקום נוח יותר למעבר (צריך לתמרן את האופניים תוך הרמתם)
    מהצד השני רכבנו בדרכי מטעים טובות עד ליד הגדר של קיבוץ דפנה
    בנקודה 31 נכנסנו דרך פשפש בגדר של קיבוץ דפנה (הפשפש אמור להיות תמיד (אולי לא בלילה) פתוח
    רכבנו דרך הקיבוץ ליד אחד מערוצי הדן שעובר בקיבוץ והיה מלא במתרחצים
    יצאנו משער הקיבוץ בנקודה 32
  • פנינו ימינה בכביש שיורד ועובר מתחת לכביש 99 בנקודה 33
    המשכנו בדרך המקבילה לכביש מצידו הדרומי ובנקודה 34 פנינו דרומה בדרך 4X4 מקבילה לערוץ הדן עד חיבור לכביש 918 לפני הגשר בנקודה 35
    רכבנו בשולי הכביש עד אחרי הגשר שעל הבנייס בנקודה 36
    מיד אחרי הגשר פנינו ימינה וירדנו לדרך 4X4 מקבילה לבנייס
    מיד נכנסנו לדאבל ההולך במקביל לערוץ אחרי מעבר מחסום לרכב
    באיזור חניון השקד נכנסנו לסינגל עד המים ובנקודה 37 טבלנו בבנייס - טבילה רביעית לטיול זה
  • מכאן המשכנו בסינגלים/דאבלים לאורך הבנייס עד חניון האקליפטוס בנקודה 38
    מכאן בדרך
    נכנסנו בפשפש ליד בית הקברות של שדה נחמיה ובהמשך לפני הקיבוץ רכבנו בדאבל ממערב לקיבוץ ויצאנו לכביש הגישה לשדה נחמיה ליד שער הקיבוץ
    בנקודה 39 חברנו לכביש 9779 ליד גשר יוסף
    חצינו בכביש על הגשר ומיד אחריו פנינו שמאלה לחנייה (1)