Tuesday, August 18, 2020

סיבוב קייצי ברמות מנשה עם "רוכבי בוקר שלישי"

תאריך :  18-8-2020

הזורע - יציאה דרומית מהזורע - ליד עין זוריק - כניסה לפארק יער הזורע - נחל גחר - עין גחר - עין שכר - חציית כביש "עין השופט-משמר העמק" - עין שולמית - למרגלות חרבת בית ראש - כיכר הקיבוצים - נחל משמר העמק - סינגל הבוקרים - ליד ג'וערה - חציית כביש "עין השופט-משמר העמק" - חציית נחל זהורה - דרך הסולינג "יקנעם-עין השופט" - נחל שופט - עמק השלום - עין פרור - ליד חניון החרובים - השביל המונגש בנחל שופט - בית קברות הזורע - הזורע

נקודת התחלה : חנייה של תחנת הדלק אלון ומשתלת 3 המשאלות ליד הזורע

משתתפים : קבוצת רוכבים בהדרכתי

טיפוס מצטבר :  366 מ'

• תכננתי טיול קייצי ברמות מנשה
    בגלל שברכיבות קודמות של הקבוצה היינו הרבה בסינגלי שופט מנשה , החלטתי הפעם לוותר על רוב הסינגלים ובסוף בגלל קוצר זמן על החלקים שכן תכננתי
    גם הכיוונים שבחרתי היו שונים בכדי לגוון
    כמו תמיד האיזור יפה בכל עונה
    הצל בחלקים מכובדים מהמסלול והקרירות בנחל גחר תמיד כייפיים בקיץ

• יצאנו מהחנייה שליד משתלת 3 המשאלות (1) ונכנסנו בשער של קיבוץ הזורע ופנינו שמאלה (2)
    יצאנו מהקיבוץ בחלקו הדרומי וחצינו על גשרון לכביש הישן בנקודה 3
    מכאן רכיבה בשרידי הכביש עד לכניסה לכביש לפארק יערות מנשה בנקודה 4
    המשכנו בכביש עד צומת הדרכים/סינגלים בנקודה 5 ליד ערוץ נחל גחר
  • מכאן מתחיל טיפוס ארוך אבל מוצל , תחילה במעלה הדרך הסלולה המטפסת במקביל לנחל גחר
    בצומת הדרכים בנקודה 6 פנינו שמאלה בהמשך עם סימון השבילים הכחול בו רכבנו וטיפסנו בדרך שממשיכה במקביל לנחל גחר המוצל
    בנקודה 7 הגענו לכביש "עין השופט-משמר העמק" וחצינו אותו (זהירות המכוניות באות כאן במהירות !) ורכבנו מספר מטרים במעלהו ימינה ומיד בנקודה 8 נכנסנו לדרך ה 4X4 הממשיכה בטיפוס , הפעם ללא סימון
    בנקודה 9 יש צומת דרכים
    פנינו שמאלה ואחרי מרחק קצר ימינה (10) לדרך המובילה אל צומת הקיבוצים
    המשכנו בטיפוס בדרכים המוצלות
    עצרנו ליד עין שולמית בנקודה 11 (משמאל לדרך)
    יש מים בבריכה וניתן לטבול , אם כי כבר פחות מזמין מהפעם הקודמת
  • המשכנו בטיפוס בדרך מנקודה 12 עד צומת הקיבוצים שהיא צומת דרכים בנקודה 13 למרגלות חרבת בית ראש
  • בצומת פנינו ימינה (דרום) וטיפסנו טיפוס קצר ותלול עם הדרך המסומנת בסימון שבילים כחול עד שיא הגובה בנקודה 14
    פה עצרנו לארוחת בוקר ולהסבר קצר שנתתי על הקרבות ששינו את מלחמת השחרור באפריל 1948 - קרב הקסטל ומשמר העמק , דיר יאסין וסיפורו של עבד אל קאדר אל חוסייני
  • מכאן מתחילה הדרך חזרה
    פנינו ימינה לדרך ה 4X4 היורדת בערוץ ואז עלייה בדרכי 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 15
    פה פנינו לדרך לא ברורה מאד שמאלה ובמהרה בנקודה 16 חברנו לסינגל הבוקרים
    זרמנו עם הסינגל בירידה קלה עד לחיבור לדרך ה 4X4 בנקודה 17
  • המשכנו מכאן בדרכי 4X4 שהופכות לטובות יותר ו 800 המטרים בכיוון הכביש הופכות דרך לבנה ואז סלולה
    בנקודה 18 חצינו את כביש "עין השופט-משמר העמק"
  • מצידו השני של הכביש המשכנו בדרך ה 4X4 שמבוססת על דרך הסולינג שנסללה פה בתקופת המאורעות בין יקנעם לעין השופט
    דרכי הסולינג הן הדרכים שנסללו בתקופת המנדט
    בנקודה 19 ירדנו עם הדרך המסומנת בסימון שבילים ירוק שמאלה ואז ימינה אחרי חציית הערוץ של נחל שופט (20) והמשכנו בדרכי הסולינג לעמק השלום
    בנקודה 21 פנינו ימינה לדאבל אל עין פרור בו יש מספר מבנים ישנים וקצת מים
    המשכנו דרך איזור המעיין ללא שביל ברור לאורך כמה מטרים וחברנו לדאבל בסימון שבילים אדום עד צומת הדרכים בנקודה 22
  • מכאן דהירה בדרך ה 4X4 בנחל שופט עד צומת הדרכים למרגלות חניון החרובים בנקודה 23
    המשכנו פה בדאבל אל המסלול המונגש של נחל שופט
    בגלל שכבר היו שם הרבה משפחות וילדים לא רכבנו בקטע המונגש אלא המשכנו בדאבל עד חיבור לדרך המסומנת בסימון שבילים אדום בנקודה 24
    מכאן עם הדרך עד שער אחורי לקיבוץ הזורע
    השער חסום לרכב אבל יש כניסה להולכי רגל
    רכבנו דרך הקיבוץ עד צומת היציאה מהקיבוץ בנקודה 2 ולאוטו בתחנת הדלק (1)