Monday, August 31, 2020

סובב הנחלים קישון וציפורי ביום חם במיוחד

תאריך :  31-8-2020

חוצות אלונים - מעבר מתחת כביש 75 - שביל האופניים בין רמת ישי לכפר יהושע - נחל בית לחם - שדה יעקב - חצייה מעל כביש 77 - שביל אופניים מקביל לכביש 722 - סינגל סובב טבעון  - קרית חרושת - שביל אופניים ליד קרית חרושת - מוזיאון הרכבת בתחנת אלרואי - אלרואי - עין אלרואי - כביש 75 - שביל הקישון - כביש "יגור-כפר חסידים" - אנדרטה לזכר מאיר מקס בינט ז"ל - לאורך נחל קישון - מעבר מתחת כביש 70 - ליד מפעל דשנים - מעבר מתת כביש 722 - קרית אתא - כביש 780 - כביש לרמת יוחנן - ליד כפר המכבי  - כביש לחוואלד - מעבר מתחת כביש 70 - נחל ציפורי - חוואלד - טיילת  נחל ציפורי סביב ראס עלי - שביל נחל ציפורי - תחנת הנזירים - כעבייה - ליד מחלף זרזיר - מדרום לבית לחם הגלילית - מדרום לאלוני אבא - נחל בית לחם - באר אבא - עין חזין - סינגל צפריר - כביש גישה לאלוני אבא - חוצות אלונים
נקודת התחלה : חנייה של מתחם חוצות אלונים

משתתפים : קבוצת רוכבים בהדרכתי

טיפוס מצטבר :  307 מ'

• זהו מסלול משובח עם מעט עליות וזרימה יפה שמכסה סיבוב יפה סביב איזור גדול בגליל התחתון דרך תוואי שער ליד ערוצי נחלים שעיקרם הקישון ונחל ציפורי
    התכנן הראשוני של מסלול דומה היה של עומר כ"ץ , ומאז עשיתי עליו מספר גרסאות של שינויים שזו אחת מהם

• יצאנו מחוצות אלונים (1) וחצינו במעבר החצייה (2) את כביש 75 ואז עברנו מתחת לכביש 77 בנקודה 3
    פנינו שמאלה בדרך מקבילה לכביש עד נקודה 4
    פה ימינה בדרך 4X4 ובנקודות 5 עברנו דרך שדה לא זרוע ולא חורש עד חיבור לטיילת רמת ישי המקבילה לנחל בית לחם
    המשכנו בשביל הטיילת הסלול עד נקודה 6
  • פה פנינו ימינה לדרך 4X4 ובנקודה 7 נכנסנו למושב שדה יעקב
    חצינו את המושב ויצאנו ממנו לגשר מעל כביש 77 בנקודה 8
  • חברנו לשביל האופניים המקביל לכביש 722 ממערב ורכבנו בו דרומה עד נקודה 9
    פה פנינו לדרך 4X4 בסימון שבילים כחול מתחת לגבעות שייך אברייך עד נקודה 10
  • פה בצומת פנינו דרומה על שביל סובב טבעון (סימון שבילי אופניים של קק"ל) השביל הוא דרך 4X4
    כאן בנקודה 11 אחרי טיפוס וירידה השביל הופך סינגל
    משמאל לכניסה לסינגל יש ספסל הצופה לנוף מגודר בגדר עם שער נחמד
    הסינגל מסתיים בנקודה 12 וממשיכים בתוואי סובב טבעון בדאבל שהופך דרך עד קרית חרושת
  • כאן פנינו לכביש גישה לבית (13) ובנקודה 14 נכנסנו לשטח פתוח ללא שביל ברור עד חיבור לדאבל לאורך הקישון שהיה פעם מן טיילת
    מנקודה 15 עלינו על טיילת הרכבת שעוברת בשולי קרית חרושת ואלרואי במקביל לשרידי מסילת רכבת העמק ההיסטורית
    יש סימון שביל אופניים על חלקים של השביל
    עברנ ליד אתר התחנה של רכבת העמק עם המוצגים בה והמשכנו עד מעיין אלרואי בנקודה 16 ובו טבלנו
  • המשכנו מכאן בסינגל קצר ואז בדאבל מקביל לקישון תוך מעבר מתחת לגשרים החדשים של מחלף ג'למי ואז חצייה מתחת לגשר ג'למי הטורקי בנקודה 17
    אחרי הגשר חברנו לשביל שלאורך הקישון
    רכבנו בשביל ולעתים בדרך העפר המקבילה לו עד חיבור לכביש פנימי בין יגור לכפר חסידים בנקודה 18
  • פנינו ימינה לאורך הכביש המשובש ובנקודה 19 פנינו שמאלה לדרך 4X4
    פה בצומת נמצאת אנדרטה לזכרו של מאיר מקס בינט , מרגל ישראלי במצרים שהתאבד בכלא המצרי ב 1954
    זהו סיפור עצוב ומעניין
    על מקס בינט ניתן לקרוא כאן : http://www.meirmaxbineth.org/?page_id=54
    המשכנו בדרך ועברנו מתחת כביש 70 בנקודה 20
    המשכנו עם הדרכים לכיוון מפעל דשנים
    פנינו והמשכנו ימינה , עכשיו ליד נחל ציפורי עד לחצייה מתחת כביש 70 בנקודה 21
  • המשכנו בדרכי ה 4X4 המישוריות עד לשכונה של קרית אתא בנקודה 22
    בנקודה 23 יצאנו מהשכונה ופנינו לדרך מקבילה לתעלה ואז צפונה מקבילה לתעלה עד לשכונה אחרת של קרי אתא בנקודה 24
    רכבנו דרך רחובות קרית אתא ואז עד צומת הפנייה לכיוון כפר מכבי ורמת יוחנן בנקודה 25
  • רכבנו בכיוון כפר מכבי על המדרכה עד הצומת בנקודה 26
    פה פנינו ימינה ברחוב בכפר מכבי
    בנקודה 27 נגמר הרחוב ויש כמה דרכים קצרות ללא מוצא
    אנחנו יצאנו בדרך שבדיוק בנקודה 27 שמחוץ לגדר הקיבוץ
    המשכנו בדרכי ה 4X4 עד חיבור לכביש פנימי המחבר בין רמת יוחנן לראס עלי בנקודה 28
  • רכבנו בכביש הפנימי ובנקודה 29 עברנו מתחת לכביש 70
    בנקודה 30 המשכנו עם הכביש בכיוון ראס עלי עד נקודה 31
  • פה פנינו שמאלה לדרך 4X4 שיורדת לכיוון הנחל
    הדרך עוברת מתחת לטחנה המרשימה בעלת 2 קומות הטחנה ובנקודה 32 חברנו לטיילת הנחמדה שעוברת בערוץ נחל ציפורי
    רכבנו בטיילת בנפתול של נחל ציפורי סביב ראס עלי (גבעת עליל) והלאה לאורך הנחל עד טחנת הנזירים
    מכאן בדרך ה 4X4 שמעל הערוץ מדרום ואז התחברות לדרך שבערוץ בנקודה 34
    מכאן רכיבה בדרך שבערוץ שמצריכה רכיבה במים מדי פעם
    יש אפשרות לעלות צפונה לדרך ה 4X4 ששם , בחורף , זה מה שאני עושה , בקיץ אפשר לרכב במים
    בנקודה 35 הגענו למעיין הנהדר , עין יבקע (מעיין הסוסים)
  • המשכנו מכאן בדרך הלבנה עד לכביש היורד מכעביה צפון בנקודה 36
    המשכנו בטיילת שלאורך נחל ציפורי מזרחה עד סופה בנקודה 37 , לא רחוק מכביש 77
  • המשכנו בדרך ה 4X4 דרומה עד כביש 7626 בנקודה 38
    בגלל החום עצרנו בתחנת הדלק בנקודה 39 לאייס קפה
    מהתחנה חזרנו לצומת בנקודה 40
    פה רכבנ בדרך 4X4 שעוברת ליד חורש אלוני תבור ויורדת עד נחל בית לחם
    בנקודה 41 עלינו על דרך שעוברת על סוללה של מאגר עד הירידה ממנו וחיבור לדרך 4X4 אחרת בנקודה 42