Friday, November 13, 2020

מצפה הראל והסביבה

תאריך :  13-11-2020

חנייה במצפה הראל - דרך בורמה - עינות סוסין - חניון תאנים - הסרפנטינות - מצפה אשתאול - יער אשתאול - תעוז - חציית כביש 44 - כביש גישה לתרום - נחל הראל - עין שלפים ליד כפר אוריה - כביש גישה לכפר אוריה - כביש 44 - דרך גישה למצפה הראל - ממצפה הראל - חנייה של מצפה הראל

נקודת התחלה : חנייה במצפה הראל

משתתפים : קבוצת הרוכבות , "נשים על גלגלים"

טיפוס מצטבר :  444 מ'

• זהו מסלול חמוד בו הובלתי את קבוצת הבנות : Women on Wheels
    מזג האוויר היה נעים , הנופים יפים , הטבע החל להצבע ירוק אחרי גשמי השבוע שלפני הטיול - איזה יופי
  • יצאנו מחניית מצפה הראל (1) וירדנו בנקודה 2 בדרך ה 4X4 החוברת לדרך בורמה
    אחרי חציית העמק ומעבר ליד עינות סוסין המשכנו עד תחילת העלייה בדרך בורמה בנקודה 3
    הדרך מכאן סלולה ברובה ולכן למרות השיפוע , נוחה לטיפוס
    סוף העלייה בצומת הדרכים בנקודה 4
  • המשכנו חצי שמאלה ומיד בנקודה 5 פנינו לירידה של ה"סרפנטינות" ("השפאלות") שהיה הקטע הבעייתי של דרך בורמה כשנפרצה
    סוף הירידה בנקודה 6
    פה פנינו ימינה לדרך ה 4X4 המטפסת בשיפוע מתון במעלה הוודי עד מפגש עם הדרך השחורה בנקודה 7
  • מכאן רכיבה על קו הרכס בדרך השחורה
    בנקודה 8 יש מרפסת תצפית יפה לכיוון אשתאול
    המשכנו עם הדרך שמתעקלת ועוברת ליד חניון גדול עם שולחנות קק"ל
    הדרך יורדת במתינות לאורך השלוחה עד צומת הדרכים בנקודה 9 , בה פנינו להמשך הדרך שמאלה בסימון שבילים ירוק
    בנקודה 10 הדרך מתעקלת והמשכנו איתה בסימון ירוק עד לפנייה לכיוון מושב תעוז , גם הוא בסימון ירוק בנקודה 11
    בנקודה 12 נכנסנו לתעוז ופנינו שמאלה ושמאלה ברחוב הנכנס לתעוז מכביש 44 , אליו הגענו בנקודה 13
  • חצינו את כביש 44 ומיד אחרי החצייה המשכנו קצת דרומה ועקפנו את תחנת הדל מדרום בדרך ובכביש לתעוז
    בנקודה 14 נכנסנו לדרך 4X4 סימון שבילים שחור
    טיפסנו בדרך בשיפוע מתון
    אחרי מנוחה קצרה לפני הצומת שבנקודה 15 , התעקלנו וטיפסנו בעלייה התלולה שבהמשך מתמתנת עד נקודה 16
  • פה בצומת ירדנו תוך עזיבת הסימון השחור
    בנקודה 17 חברנו לדרך השחורה בשנית והמשכנו בה עד נקודה 18
    פה ירדנו בירידה קצת דרדרתית ימינה
    פנינו שמאלה בצומת הדרכים בנקודה 19 ודהרנו בדרך עד נקודה 20 ליד מבני לולים
    פנינו ימינה וירדנו בדרך 4X4 עד חיבור לכביש הגישה לכפר אוריה בנקודה 21
  • פנינו בשולי הכביש עד חיבור לכביש 44 בנקודה 22
    רכבנו בשולי כביש 44 מזרחה עד הפנייה למצפה הראל בנקודה 23
    חצינו את הכביש בזהירות (נוסעים כאן מהר !!!)
    טיפסנו בדרך הסלולה עד נקודה 2 במצפה הראל
    פה נסענו בשטח מצפה הראל עד המבנה ומגדל התצפית
    פה סיפרתי את סיפורו העצוב של דוד טוביאנסקי שהמבנה בו ארע משפטו והוצאתו להורג היה לא רחוק מכאן
    הסיפור כאן : https://www.wikiwand.com/he/%D7%A4%D7%A8%D7%A9%D7%AA_%D7%98%D7%95%D7%91%D7%99%D7%90%D7%A0%D7%A1%D7%A7%D7%99